Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-22, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Var riktigt underbart höra Trumps installationstal. Står fullt och fast vid sina löften även som installerad.
Nånting mycket ovanligt hos politiker.

Det är nog nästan alltid så. Den första dagen på jobbet brukar inte politiker alls säga att haha jag bara lurade er!

Men frågan är hur han kommer att kunna hantera att så många människor världen över öppet visar sitt missnöje och att alla möjliga media rapporterar om det. Ska han få Sean Spicer att ljuga om att detta inte hänt eller vad ska han göra för att slippa börja gråta igen.
2017-01-22, 08:21
Medlem
Översiktsbilderna ifrån pk-medierna är ifrån långt innan installationen började. När han väl talar ser man att alla sektionerna är fulla.

https://pbs.twimg.com/media/C2v12bAXgAE1N8n.jpg
2017-01-22, 08:30
Medlem
Efter att ha tagit del av nyhetsrapporteringen dagen efter "inauguration" måste jag säga att jag är förbluffad.

Jag skrev tidigare i denna tråd att jag undrar om MSM och etablissemanget verkligen inser vad de har gjort genom att utmåla Trump som Hitler och/eller en rysk agent. Man har ju inte direkt bidragit till att sätta höga förväntningar på hans administration. Så länge han inte bygger gaskamrar eller upprättar en Gulag så kommer ju back-lashen från den kognitiva dissonansen att bli enorm.

(FB) Stora tråden om amerikansk inrikespolitik

Hursomhelst, så verkar den kollektiva psykosen fortsätta i oförminskad takt.

Att säga att man vill prioritera amerikanska jobb och amerikanska produkter är enligt brittiska Observer att jämställa med att skrika "Sieg Heil".

https://www.theguardian.com/commenti...p-inauguration

Som noterats i tråden hade Madonna tänkt på att spränga Vita Huset i sitt tal under kvinnomarschen i Washington.

I Tysklands motsvarighet till Dagens Industri förkunnar man att Trump har släppt lös Demonerna samt att hans tal var en krigsförklaring samt en "blueprint" för inbördeskrig?!?!?!?

http://morningbriefing.handelsblatt....een-unchained/

Man är givetvis fri att tycka vad man vill om Trump. Han själv använder sig av överdrifter och har kritiserats p g a detta av MSM.

Eftersom ingen kan förutsäga hur framtiden kommer att bli så finns det givetvis en möjlighet att han och hans administration kommer att misslyckas.

Att däremot säga att han är reinkarnationen av Hitler och att hans tal har ekot av "Sieg Heil" är däremot fullständigt efterblivet.

Att även hänvisa (om än bildligt) till demoner och därmed helvetet samt att hävda att hans politik är en "blueprint" för inbördeskrig är helt jävla obegripligt.

Jag vill därför fråga denna tråds Tump-kritiker följande:

1. Tror ni verkligen att Trump är en ny Hitler/Stalin? Om svaret är ja, kan ni vänligen förklara varför?

2. Tror ni verkligen att hans föreslagna politik kommer att leda till inbördeskrig i USA? Om svaret är ja, kan ni vänligen förklara varför?

3. Känner ni till sagan om pojken som ropade varg?
Senast redigerad av jketzetera 2017-01-22 kl. 09:06.
2017-01-22, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Om du inte begriper det dilemma som vidrör Kina och som inte går att lösa via habdelskrig som Trump verkar vilja så kanske du inte bör ge dig in i den diskussionen.

Det är möjligt att jag inte begriper detta dilemma men du har inte heller förklarat detta förutom att flera gånger påstå att det inte går att lösa via ett handelskrig men inte lämnat någon som helst förklaring.

Jag är en enkel person och menar att i en handelsrelation som Kina - USA, där en signifikant del av Kinas export går till USA och där det finns ett stort handelsunderkott till USA:s nackdel så är det USA som sitter med ässen i kortleken.

Detta blir extra tydligt eftersom den Kinesiska diktaturen har pacificerat sin förtryckta befolkning genom att erbjuda höjd levnandsstandard tack vare exportöverskott.

Givet ovanstående är jag nyfiken på att höra din förklaring varför Trump-administration inte skulle kunna förhandla till sig väsentliga fördelar vs handelspolitiken med Kina?
2017-01-22, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jketzetera
Efter att ha tagit del av nyhetsrapporteringen dagen efter "inauguration" måste jag säga att jag är förbluffad.

Jag skrev tidigare i denna tråd att jag undrar om MSM och etablissemanget verkligen inser vad de har gjort genom att utmåla Trump som Hitler och/eller en rysk agent. Man har ju inte direkt bidragit till att sätta höga förväntningar på hans administration. Så länge han inte bygger gaskamrar eller upprättar en Gulag så kommer ju back-lashen från den kognitiva dissonansen att bli enorm.

(FB) Stora tråden om amerikansk inrikespolitik

Hursomhelst, så verkar den kollektiva psykosen fortsätta i oförminskad takt.

Att säga att man vill prioritera amerikanska jobb och amerikanska produkter är enligt brittiska Observer att jämställa med att skrika "Sieg Heil".

https://www.theguardian.com/commenti...p-inauguration

Som noterats i tråden hade Madonna tänkt på att spränga Vita Huset i sitt tal under kvinnomarschen i Washington.

I Tysklands motsvarighet till Dagens Industri förkunnar man att Trump har släppt lös Demonerna samt att hans tal var en krigsförklaring samt en "blueprint" för inbördeskrig?!?!?!?

http://morningbriefing.handelsblatt....een-unchained/

Man är givetvis fri att tycka vad man vill om Trump. Han själv använder sig av överdrifter och har kritiserats p g a detta av MSM.

Eftersom ingen kan förutsäga hur framtiden kommer att bli så finns det givetvis en möjlighet att han och hans administration kommer att misslyckas.

Att däremot säga att han är reinkarnationen av Hitler och att hans tal har ekot av "Sieg Heil" är däremot fullständigt efterblivet.

Att även hänvisa (om än bildligt) till demoner och därmed helvetet samt att hävda att hans politik är en "blueprint" för inbördeskrig är helt jävla obegripligt.

Jag vill därför fråga denna tråds Tump-kritiker följande:

1. Tror ni verkligen att Trump är en ny Hitler/Stalin? Om svaret är ja, kan ni vänligen förklara varför?

2. Tror ni verkligen att hans föreslagna politik kommer att leda till inbördeskrig i USA? Om svaret är ja, kan ni vänligen förklara varför?

3. Känner till sagan om pojken som ropade varg?

Visst är det efterblivet att jämföra Trump med Hitler då Hitler inte vann ett elektorsval.

Nej jag tror inte att han kommer att starta något inbördeskrig då alla andra nog snart kommer överens om att han är en idiot. Sen dör han.
2017-01-22, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jketzetera
Det är möjligt att jag inte begriper detta dilemma men du har inte heller förklarat detta förutom att flera gånger påstå att det inte går att lösa via ett handelskrig men inte lämnat någon som helst förklaring.

Jag är en enkel person och menar att i en handelsrelation som Kina - USA, där en signifikant del av Kinas export går till USA och där det finns ett stort handelsunderkott till USA:s nackdel så är det USA som sitter med ässen i kortleken.

Detta blir extra tydligt eftersom den Kinesiska diktaturen har pacificerat sin förtryckta befolkning genom att erbjuda höjd levnandsstandard tack vare exportöverskott.

Givet ovanstående är jag nyfiken på att höra din förklaring varför Trump-administration inte skulle kunna förhandla till sig väsentliga fördelar vs handelspolitiken med Kina?

Kina kanske bestämmer sig för att strunta helt i att ha med USA att göra och söker sig till andra marknader.
2017-01-22, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Han.Jelin
Det var ju en massiv folkmassa? Visst, mycket mindre än Obama 08, men fortfarande massiv.

Förvisso. Men det var inte störst någonsin vilket presschefen sa
2017-01-22, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Är det bara jag som tycker att Donalds fans ser ut som hillbillies som kommer från platser där kusiner gifter sig med varandra?

Har inte sett något sådant. Dessutom är det inte produktivt att säga skit om motståndarna. Donalds fans säger att det bara var mörka som röstade på Hillary för foodstamps och Hillarys supportrar kallar folk för det ovan
2017-01-22, 09:09
Medlem
humanlifes avatar
Härligt att se bilder på de jättelika demonstrationerna mot Trump! Det var tydligen en halv miljon i Washington som demonstrerade, det måste vara ett historiskt rekord.

Samtidigt rapporteras det att klimatförändringarna har raderats ur den nya administrationens agenda. Nu skall man istället satsa mer på smutsig energi; olja, gas och kol.
Amerikanerna har drabbats hårt av klimatförändringarna, men det skiter galenpannan Trump i.
2017-01-22, 09:16
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det är en världsomfattande protest och handlar om allt han sagt och det i negativ bemärkelse gällande just kvinnor. Hur han vill förbjuda abort och hur han greppar dom mellan benen, och hur äckligt det är med mens. Och hur Nasty Hillary var som under kampanjen. När feta vita grisiga män vill bestämma över kvinnors kroppar och uttala sig sexistiskt så har man gått på fel personer. Kvinnor över hela världen har i dag protesterat från Antarktis till DC. Sexistiska och nedvärderande uttalande om kvinnor tolereras inte. Nej, han har inte 99% han hade 40% då han svors in.

Nej, det är alla slags kvinnor över hela världen så häng med i verkligheten. Dom vill också ha jämställdhet och lika löner.

Varför vann då Trump vita kvinnors röster?
Det är snarare en promille utav världens kvinnor som är ute o protesterar, så resten är alltså för trump med pk elitens resonemang ("87%" är emot SD)
Det är snarare minoriteter som är ute och passar på o leva rövare (igen).

Se hans svar på lika löner: 01:30
https://www.youtube.com/watch?v=5viz1JLXKgA
2017-01-22, 09:19
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Översiktsbilderna ifrån pk-medierna är ifrån långt innan installationen började. När han väl talar ser man att alla sektionerna är fulla.

Fyfan va fult.
2017-01-22, 09:26
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor

Oh fan. Är det säkert att den bilden inte är manipulerad? Man kan inte lita på någon nuförtiden.

Själv tycker att Trump borde lägga ner valsnacket nu, han framstår ju som en pajas när han gör sig ovän med CIA och media.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in