Efter att ha tagit del av nyhetsrapporteringen dagen efter "inauguration" måste jag säga att jag är förbluffad.
Jag skrev tidigare i denna tråd att jag undrar om MSM och etablissemanget verkligen inser vad de har gjort genom att utmåla Trump som Hitler och/eller en rysk agent. Man har ju inte direkt bidragit till att sätta höga förväntningar på hans administration. Så länge han inte bygger gaskamrar eller upprättar en Gulag så kommer ju back-lashen från den kognitiva dissonansen att bli enorm.
(FB) Stora tråden om amerikansk inrikespolitik
Hursomhelst, så verkar den kollektiva psykosen fortsätta i oförminskad takt.
Att säga att man vill prioritera amerikanska jobb och amerikanska produkter är enligt brittiska Observer att jämställa med att skrika "Sieg Heil".
https://www.theguardian.com/commenti...p-inauguration
Som noterats i tråden hade Madonna tänkt på att spränga Vita Huset i sitt tal under kvinnomarschen i Washington.
I Tysklands motsvarighet till Dagens Industri förkunnar man att Trump har släppt lös Demonerna samt att hans tal var en krigsförklaring samt en "blueprint" för inbördeskrig?!?!?!?
http://morningbriefing.handelsblatt....een-unchained/
Man är givetvis fri att tycka vad man vill om Trump. Han själv använder sig av överdrifter och har kritiserats p g a detta av MSM.
Eftersom ingen kan förutsäga hur framtiden kommer att bli så finns det givetvis en möjlighet att han och hans administration kommer att misslyckas.
Att däremot säga att han är reinkarnationen av Hitler och att hans tal har ekot av "Sieg Heil" är däremot fullständigt efterblivet.
Att även hänvisa (om än bildligt) till demoner och därmed helvetet samt att hävda att hans politik är en "blueprint" för inbördeskrig är helt jävla obegripligt.
Jag vill därför fråga denna tråds Tump-kritiker följande:
1. Tror ni verkligen att Trump är en ny Hitler/Stalin? Om svaret är ja, kan ni vänligen förklara varför?
2. Tror ni verkligen att hans föreslagna politik kommer att leda till inbördeskrig i USA? Om svaret är ja, kan ni vänligen förklara varför?
3. Känner ni till sagan om pojken som ropade varg?