2017-01-22, 14:24
Medlem
sebno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Exakt:

Inget om Obamacare
Inget om att bögrättigheterna och klimat försvunnit från hemsidan.
Inget om att göra det svårare för fattiga att låna.

Det är en bra taktik men är verkligen media så dumma att de går på det hela tiden.

Ja tyvärr är media så dumma, dom tror fortfarande att dom har ensamrätt på "sanningen" då dom har sina stora mediahus med tusentals anställda. Det dom inte förstår är att "Brad" som sänder från sin källare i Pennsylvania med en webbkamera kan nå lika många människor i dagsläget och speciellt nu när alternativmedia verkar ha börjat samarbeta väldigt mycket.

Man låter varandra använda sig av varandras material så som ljud och bild och allt möjligt.

Detta insåg ju Trump långt innan dom andra, han använde sig av dessa från dag ett långt innan han blev vald som representant ens. Han har nog även pumpat in ett antal dollars så dom framstår mer som rumsrena och proffisonela med mickar som ser ut som medias när dom intervjuar folk och allt.

Skillnaden är att CNN använder sig av deras egna bilar, ljudtekniker, fotografer och lönebudget för att göra ett reportage.

Alternativmedia har istället dedikerat folk som gör det på fritiden så det är två polare med en kamera och en framför kameran. Sedan är det bara lösa ekvationen hur man nåt mest folk!
Senast redigerad av sebno1 2017-01-22 kl. 14:38.
2017-01-22, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Du ÄR inte vänstern. Du ÄR en lättmanipulerad kugge i ett maskineri som bygger på lögn och manipulation. Många skulle kalla dig en nyttig idiot, men att du inbillar dig att du ÄR vänstern, säger mig att du nog inte ens är nyttig.

Sluta lita på fejkbilder så slipper du skämma ut dig. Uppslutningen var massiv, vilket bevisas av otaliga foton, framför allt av CNNs EGNA gigapixelfoto. Du kan själv zooma in och ut. Hittar du några tomma platser kan du ju ta en skärmdump och posta resultatet här.

Det är ju för fan synd om er, som direkt sväljer en uppenbar lögnbild, bara för att den passar in i era sjuka fantasier om att Trump inte skulle ha MASSIVT stöd från väljarna. Man lider lite med er och jag oroar mig för er psykiska hälsa. Det är inte sunt att leva i en livslögn. Man blir frustrerad, osäker och rädd när verkligheten inte stämmer överens med ens psykologiska representation av verkligheten.

MSM håller på att förgifta dig och är en risk för din mentala hälsa. Du måste, av ren självbevaresledrift, börja ifrågasätta lögnerna du låter dig matas med.

Se dig om på sociala media. Folk har på fullaste allvar börjat anamma skumma Flat Eart-teorier och andra underliga fantasier, helt enkelt då de tappat allt förtroende för lögnmedia. Det är en sorglig utveckling och du är på väg åt samma håll.

SLUTA TRO PÅ LÖGNER!!! Hur jävla svårt ska det vara? Jag klarar av det. Då kan du också klara det.

Lugna ner dig.
Jag zoomade in och ut, redan på första "raderna" ser vi ett stort tomrum. En person i vit som står på den vita duken, till höger på bilden. Bilden synes vara högst kompatibel med den jag länkade till

Tänk om det kan vara så att du i en vilja att vända dig emot etablissemanget röstar på en con man? Du förstår politisk åsikter gör inte att vissa personer aldrig kommer använda dem för att manipulera.
En manipulatör använder de åsikterna som kommer gynna den mest.

Vi lever helt klart i en värld då fler och fler människor skapar sig en identitet utifrån vald media.
Du gormar mycket om folk som gör men är du inte likadan då? Du följer nu alternativmedia såsom vänstern följer Aftonbladet?
Det är inte objektivitet
Senast redigerad av Attraktiv 2017-01-22 kl. 14:32.
2017-01-22, 14:34
Medlem
bernad_laws avatar
Tycker tramset om vem som hade mest folk på sin installation enbart är rent trams; rent uppenbart är det objektivt så att Obama hade fler personer där.

Frågan är dock vad det egentligen betyder, och svaret är naturligtvis: Ingenting.

Obama var första svarta presidenten som installerades i en stad som har en mycket stor svart befolkning, och dessutom som regel röstar demokratiskt varje val. Om Obama INTE hade haft fler folk där hade det varit mycket märkligt.

Sedan är ju detta med att han ALLTID måste vara värst/ störst/ mest populär Trumps största svaghet; om han hade struntat i sådana petitesser skulle han framstå som mycket mera statsmannalik.
2017-01-22, 14:35
Medlem
klybans avatar
Citat:
Och eftersom bankerna gång på gång visat sig vara dåliga på att axla detta ansvar, behöver politiker reglera finansmarknaden. En politiker som för en kortsiktig ekonomisk politik som grundas på höga privatlån, gör ett bra jobb för att förstöra landets ekonomi. Detta kommer märkas i Sverige när bolånemarknaden kollapsar inom ett par år.
Haha, detta går väl ihop med mindre statligt, det är tom att det är antingen eller.
Men antagligen är det som vanligt, det är bara mindre statligt när man själv vill.
Sen öser man pengar in i militär och annan skit.

Svårt och se vår bostadsmarknad kollapsa i Sverige, av den enkla anledningen att det är ett extrem behov av lägenheter.
Det man däremot kanske kan se, är att banker slutar låna ut till lägenheter.
Det får på sin höjd priserna stagnera eller gå tillbaka någon enstaka procent, nått jag inte kommer kalla bostadskrash.
Annat var det vid den riktiga bostadskrashen på 90-talet, där fanns det rätt gott om lägenheter som kostade miljoner för sedan kosta en krona.
Citat:
Jag tror och hoppas du kan läsa dina egna inlägg (runt 10 st) där du svamlar om kall fusion och kräver att folk ska uttala sig om kall fusion och sluta vara rädda för kall fusion och så vidare.

Att du väljer att inte kommentera för att du saknar fakta har nog aldrig hänt tidigare, då skulle du inte skriva några inlägg alls. Men det är ju bra att du kommit till insikt om att du är en ignorant stolle som inte klarar av att ta reda på grundläggande fakta innan du svamlar loss om hur USA "hamnar efter" om de inte satsar på kall fusion och grön energi. USA är liksom bara världsledande inom området, men såna små petitesser behöver man ju inte bry sig om om man heter Klyban och skiter i sånt som fakta.
Och Visst är det rätt lusigt att jag aldrig får nått svar heller.
Men antar du inte vet vad du ska säga, just för du inte vet vad Trump säger i frågan.
Så fungerar får som du, man klarar inte av nått utan man leds.

Det är du som kommer med påståendet att USA lägger mest av alla, så det är helt på sin plats att jag då får en källa av dig att det är så.
För ta ditt ord skulle jag aldrig någonsin, då du ljuger så ofta du kan.

USA hamnar efter inom grön energi, då det är så extremt viktigt att inte beblanda sig med nått sånt.
Sorgligt att du pratar om viktigt med fakta, det är samma som säga FOX news är en riktig nyhetskanal urmodern av fake news.
2017-01-22, 14:35
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attraktiv
Lugna ner dig.
Jag zoomade in och ut, redan på första "raderna" ser vi stort tomrum.

Tänk om det kan vara så att du i en vilja att vända dig emot etablissemanget röstar på en con man? Du förstår politisk åsikter gör inte att vissa personer aldrig kommer använda dem för att manipulera.
En manipulatör använder de åsikterna som kommer gynna den mest.

Vi lever helt klart i en värld då fler och fler människor skapar sig en identitet utifrån vald media.
Du gormar mycket om folk som gör men är du inte likadan då? Du följer nu alternativmedia såsom vänstern följer Aftonbladet?
Personligen ser jag till att ha bredd i mitt informationsutbud. Brukar läsa igenom debatt- och ledarsidorn och sedan ögna igenom världsnyheterna. Lyssnar en hel del på talk-radio från USA och håller mig uppdaterad genom kritisk analys och insikt om att corporate media har en agenda som alternativ media alltid saknar.

Att falla för en folktom bild tagen på förmiddagen skulle jag aldrig göra. Jag är för gammal och erfaren för det. Du ser inga tomrum på de första raderna. Det du ser är hundratusentals människor.

Men jag vet att det är svårt att acceptera att man är lättlurad och enkel att manipulera. Sånt sitter hårt inne för många personer. Du är inte ensam.
2017-01-22, 14:38
Bannlyst
Citat:
Personligen ser jag till att ha bredd i mitt informationsutbud. Brukar läsa igenom debatt- och ledarsidorn och sedan ögna igenom världsnyheterna. Lyssnar en hel del på talk-radio från USA och håller mig uppdaterad genom kritisk analys och insikt om att corporate media har en agenda som alternativ media alltid saknar.

Att falla för en folktom bild tagen på förmiddagen skulle jag aldrig göra. Jag är för gammal och erfaren för det. Du ser inga tomrum på de första raderna. Det du ser är hundratusentals människor.

Men jag vet att det är svårt att acceptera att man är lättlurad och enkel att manipulera. Sånt sitter hårt inne för många personer. Du är inte ensam.

Fast jag ser ett tomrum
2017-01-22, 14:40
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Och Visst är det rätt lusigt att jag aldrig får nått svar heller.
Men antar du inte vet vad du ska säga, just för du inte vet vad Trump säger i frågan.
Så fungerar får som du, man klarar inte av nått utan man leds.

Det är du som kommer med påståendet att USA lägger mest av alla, så det är helt på sin plats att jag då får en källa av dig att det är så.
För ta ditt ord skulle jag aldrig någonsin, då du ljuger så ofta du kan.

USA hamnar efter inom grön energi, då det är så extremt viktigt att inte beblanda sig med nått sånt.
Sorgligt att du pratar om viktigt med fakta, det är samma som säga FOX news är en riktig nyhetskanal urmodern av fake news.
Att ingen vill prata med dig om kall fusion beror på att det inte finns någon kall fusion och ingen vill prata med dig om dina fantasier om vad som ska ske om tjugo år.

Om du inte vill veta att USA lägger mest pengar på forskning kring energikällor och grön energi får du leva i ovisshet. Jag anser inte att du är värd att ödsla energi på. Du får helt enkelt fortsätta med dina oinformerade inlägg där du, gång på gång, uppvisar en generande nivå på din ignorans.

Du har inga problem att påstå att USA skulle "halka efter", men har ingen aning om vare sig hur konkurrensen ser ut, länder emellan, eller hur mycket pengar USA faktiskt satsar på grön energi.

Kort sagt, du är en trollande tölp som inte har något på fötterna. Du bara sprutar ur dig inlägg efter inlägg, i total avsaknad av substans. Du bygger dina teser på rena fantasier. Det är patetiskt och du äcklar mig på så många sätt. Till råga på allt har du klara problem att skriva förståelig svenska.
2017-01-22, 14:41
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Tycker tramset om vem som hade mest folk på sin installation enbart är rent trams; rent uppenbart är det objektivt så att Obama hade fler personer där.

Frågan är dock vad det egentligen betyder, och svaret är naturligtvis: Ingenting.

Obama var första svarta presidenten som installerades i en stad som har en mycket stor svart befolkning, och dessutom som regel röstar demokratiskt varje val. Om Obama INTE hade haft fler folk där hade det varit mycket märkligt.

Sedan är ju detta med att han ALLTID måste vara värst/ störst/ mest populär Trumps största svaghet; om han hade struntat i sådana petitesser skulle han framstå som mycket mera statsmannalik.
Handlar verkligen diskussionen om vem som hade flest besökare, eller handlar den om att CNN lade ut en bildjämförelse mellan Obama och Trump, där Trumpbilden var tagen innan ceremonierna ens hade startat? Är det fel att anse att sånt förfarande är djupt ohederligt och att CNN är en fake news agency?
2017-01-22, 14:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law

Vad betyder det att en president skickar fram en presstalare att med en dåres envishet intyga just det då?

En teori är att det betyder att Trump har blivit kränkt och nu vill ha upprättelse för kränkningen
2017-01-22, 14:44
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attraktiv
Fast jag ser ett tomrum
Det finns inget tomrum. Det finns säkerhetsregler. Det är ju för tusan lätt en miljon människor där och lyssnar på GOD EMPEROR TRUMP.
2017-01-22, 14:46
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Vad som är skrämmande är hur vänstern och liberalerna enas i sina hyllningar till och försvar av CIA. Varför i hela fridens namn skulle Trump INTE kritisera CIA? De är odugliga, sprider lögner, manipulerar fram krig som dödar tusentals amerikanska medborgare och bedriver informationskampanjer inom USAs gränser. Chefer kommer bytas ut och huvuden kommer rulla när Trump väl kommer igång på allvar. Klart de är nervösa. Men tiden då man kunde ljuga fram krig, smuggla kokain och sälja vapen till diktatorer är förbi. Jag förstår att det svider.

Ja, det är faktiskt riktigt intressant att se hur liberaler och neo-kommunister drar lans för de eländiga amerikanska underrättelsetjänsterna. Särskilt CIA är ett ormbo som måste rökas ut å det snaraste. En destruktiv "deep state" som nätverket med CIA och Fed uppfattas förstås rätteligen av liberaler och neo-kommunister som en garant för den ordning de önskar. Nu är det game over.
2017-01-22, 14:51
Medlem
klybans avatar
Citat:
Att ingen vill prata med dig om kall fusion beror på att det inte finns någon kall fusion och ingen vill prata med dig om dina fantasier om vad som ska ske om tjugo år.

Om du inte vill veta att USA lägger mest pengar på forskning kring energikällor och grön energi får du leva i ovisshet. Jag anser inte att du är värd att ödsla energi på. Du får helt enkelt fortsätta med dina oinformerade inlägg där du, gång på gång, uppvisar en generande nivå på din ignorans.

Du har inga problem att påstå att USA skulle "halka efter", men har ingen aning om vare sig hur konkurrensen ser ut, länder emellan, eller hur mycket pengar USA faktiskt satsar på grön energi.

Kort sagt, du är en trollande tölp som inte har något på fötterna. Du bara sprutar ur dig inlägg efter inlägg, i total avsaknad av substans. Du bygger dina teser på rena fantasier. Det är patetiskt och du äcklar mig på så många sätt. Till råga på allt har du klara problem att skriva förståelig svenska.
Men prata om 4:e generationens kärnkraftverk gör man gärna, även om dessa inte finns och kommer inte göra på en mycket åskådlig tid.

De kommer halka efter eftersom då R är så rädd för grön energi.

Saknar fortfarande fakta på ditt påstående om de lägger mest på kall fusion.
Men antar jag inte kommer få svar på nått, för guden Trump har inte berättat hur du ska svara än.
Du måste leva ett enkelt liv, där du hela tiden har någon som berättar för dig vad du ska säga.

Men får hoppas att man hittar en super lukrativ energikälla i USA, så kommer man flipp floppa över till hur farligt det är med globalwarning.
Som vi sett så många ggr innan i andra ämnen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in