2017-01-22, 13:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
Varför skriver ni sida efter sida om en sådan skitsak? Bilderna är retuscherade FAKENEWS. Om Trump säger att det var rekord så var det rekord. Trump är nämligen inte bara ärlig, han saknar överhuvudtaget förmågan att ljuga.

Nej, nu vill jag veta vad han utfört politiskt, inte en massa diskuterande om skitsaker som stör ut fokuset från viktigare ting.

För att det är en sådan uppenbar sak som man förväntar sig att även en manipulerad individ ska kunna se. Och sedan tar man det ett steg längre.
Sure Trump har ljugit innan och gör det fortfarande, det är trots allt hans själva kärna, men det är av pedagogiska skäl.

Hjr någon kan vara trygg med att inte andra mer komplexa frågor kommer bli manipulerade av denna stora ledare när han kan sända fram någon och blåljuga, scientologistyle, förstår jag inte
2017-01-22, 13:57
Medlem
Trumps väljare vill att han ska fullfölja det man lovade och inte bråka med media.

Hans väljare ville tvärtom under valet bråka med media och tänk på politiken sen.

Jag personligen tror inte att Trump förstår skillnaden mellan dessa. Men kommer att göra det när de egna väljarna börjar skramla för då är det kört för en president när ens egna väljare lämnar.
2017-01-22, 13:57
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Tror inte Obama twittrade så här:

Donald J. TrumpVerifierat konto
‏@realDonaldTrump
Watched protests yesterday but was under the impression that we just had an election! Why didn't these people vote? Celebs hurt cause badly.

Trump kan twittra hur mycket som helst, men början Trump inte göra det han lovade sina väljare. Tro mig han kommer få det hett bakom öronen.
Fast han har ju redan satt igång med att genomföra vad han lovat, eller hur? Det tar nog en tid innan vi får se fullt genomslag av skattesänkningar och infrastruktursatsningar, men troligtvis är han i full gång redan på måndag.

Att Trump anmärker på att kändisar uppviglar och svamlar loss om att bomba vita huset, får man nog se som ganska naturligt, när det handlar om Trump. Han är en speciell typ av politiker som inte riktigt bryr sig om folk blir upprörda av ett tweet.
2017-01-22, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Inget Trump påverkar?
Är det inte hans politik som ska gälla eller är det ngn webdesigner som bestämmer vad som ska stå där.

Man har haft kontroll över hemsidan i 2 dygn så det finns ingen anledning för dig att lipa. Trump styr inte över att föregående administrations politik raderas vilket media framställer det som. En normalbegåvad förstår att det är normalt förfarande att föregående administrations politik raderas och att den tillträdande fyller på med sin efterhand.
2017-01-22, 14:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Nej, jag menade givetvis inte din sökning på fake inaguration. Jag menade den här gigapixelbilden:

http://edition.cnn.com/interactive/2...inkId=33634595

Som sagt, tycker det ser ganska smockfullt ut.

Om du kollar din bild med denna ser du att de är kompatibla https://www.google.se/search?q=inaug...HiqkiXzfqwM%3A

Det handlar inte om "smockfullt" , Trump menar att den bilden jag länkade är fejk, fast att man ser att där är mindre uppslupning än vid Obamas invigning.

Men kollar du din bild med min ser du samma sak, ingen förnekar att där är smockfullt på "första raden"
2017-01-22, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attraktiv
Om du kollar din bild med denna ser du att de är kompatibla https://www.google.se/search?q=inaug...HiqkiXzfqwM%3A

Det handlar inte om "smockfullt" , Trump menar att den bilden jag länkade är fejk, fast att man ser att där är mindre uppslupning än vid Obamas invigning

Fast när är bilden tagen det är frågan?

Eftersom det verkar fullt till det långa avlånga huset på CNN bilden och Trump talar just då. Men inte på helikopterbilden.
2017-01-22, 14:05
Medlem
Japhys avatar
Citat:

Det handlar inte om "smockfullt" , Trump menar att den bilden jag länkade är fejk, fast att man ser att där är mindre uppslupning än vid Obamas invigning
Men din bild är ju uppenbarligen fake. Tagen på tok för tidigt på dagen och visar inte alls någonting annat än att folk inte var på plats innan festiviteterna startade.

Förstår inte varför du vill leva i en fejkad livslögn. Är det viktigt för dig att låta dig luras av fejkade foton som inte visar det de utger sig för att visa? I så fall - varför?
Senast redigerad av Japhy 2017-01-22 kl. 14:10.
2017-01-22, 14:06
Medlem
sebno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backflasha
Verkar ju stämma men att vi ens diskuterar detta visar ju på vilken sjuk president som är vald. Media bluffar/lägger ett bete och hans administration sväljer det totalt. Presskonferensen var direkt pinsam.

Väldigt illavarslande hur dålig han är på att ta kritik när han skickar ut sin pressekreterare som går till full motattack om en sådan löjlig sak, även om dom nu har rätt så visar det att dom lägger fokus på helt fel saker och är besatta av hur Trump porträtteras i media istället för att tänka på det bästa för landet.

Som tidigare inlägg har beskrivit så verkar Trump mer tro att han är stjärnan i en realityshow än USAs president.

Tyvärr är det ju så att media lockas in av Trump gång på gång, börjar nästan bli för genomskinligt med Trumps taktik.

Nu ältar han detta och hur besviken han är över att media ljuger och detta pågår ett par dagar, media sväljer betet och går till full motattack med bilder som visar "sanningen".

Men 3-5 dagar efter varje sådan här kontrovers precis när mediadrevet börjar lägga sig så dyker det som i det här fallet upp en bild hos alternativmedia som kommer motbevisa dom etablerades medias bild sedan är drevet igång igen och Trump kan börja med sitt häcklande igen och får rätt av sitt påstående.

Vilket gör att etablerade media får sig en törn och backar undan medan den alternativa median ältar det i en vecka till med sin gräsrotsrörelse som är enorm med videokanaler på youtube och hemsidor.

Måste tyvärr säga att etablerade media fångades in i lockbetet ännu en gång.
Senast redigerad av sebno1 2017-01-22 kl. 14:15.
2017-01-22, 14:09
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Fast när är bilden tagen det är frågan?

Eftersom det verkar fullt till det långa avlånga huset på CNN bilden och Trump talar just då. Men inte på helikopterbilden.
Det är helt enkelt så att vänstern VILL leva i en lögn. De trivs bäst så. Vi såg det under valrörelsen, när Trump aldrig skulle kunna bli president för det stod ju i tidningen. Vi såg det under Brexit, vi såg det under seanste valet och valet dessförinnan. Vi läser deras små inlägg och häpnar över hur urbota korkade de är. Anledningen är att de inte klarar av verkligheten.

Detta är på många sätt tragistk, då jag upplever att den psykiska ohällsan breder ut sig mycket snabbt bland dessa individer. När verkligheten kolliderar med livslögner, hamnar många i livskriser som kan vara svåra att ta sig ur.
2017-01-22, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebno1
Tyvärr är det ju så att media lockas in av Trump gång på gång, börjar bli nästan för genomskinligt med Trumps taktik.

Nu ältar han detta och hur besviken han är över att media ljuger och detta pågår ett par dagar, media sväljer betet och går till full motattack med bilder som visar "sanningen".

Men 3-5 dagar efter varje sådan sån här kontrovers precis när mediadrevet börjar lägga sig så dyker det som i det här fallet upp en bild hos alternativmedia som kommer motbevisa dom etablerades medias bild sedan är drevet igång igen och Trump kan börja med sitt häcklande igen och får rätt av sitt påstående.

Vilket gör att etablerade media får sig en törn och backar undan medan den alternativa median ältar det i en vecka till med sin gräsrotsrörelse som är enorm med videokanaler på youtube och hemsidor.

Måste tyvärr säga att etablerade media fångades in i lockbetet ännu en gång.

Exakt:

Inget om Obamacare
Inget om att bögrättigheterna och klimat försvunnit från hemsidan.
Inget om att göra det svårare för fattiga att låna.

Det är en bra taktik men är verkligen media så dumma att de går på det hela tiden.
2017-01-22, 14:11
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:

Det handlar inte om "smockfullt" , Trump menar att den bilden jag länkade är fejk, fast att man ser att där är mindre uppslupning än vid Obamas invigning.

Men kollar du din bild med min ser du samma sak, ingen förnekar att där är smockfullt på "första raden"
Betänk även att det var tråkigare väder vid Trumps inauguration. Man ser att många har regnskydd/ponchos.
2017-01-22, 14:22
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Exakt:

Inget om Obamacare
Inget om att bögrättigheterna och klimat försvunnit från hemsidan.
Inget om att göra det svårare för fattiga att låna.

Det är en bra taktik men är verkligen media så dumma att de går på det hela tiden.
Medias uppgift är att sälja sorg, oro och bedrövelse. Ovanstående nyheter skulle göra att folk kände glädje och hopp om framtiden. Det måste förhindras till varje pris.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in