2017-05-14, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Fmr. Dir. of National National Intelligence James Clapper på State of the Union nu:

"Our institutions are under assault internally" From the president? "Exactly."

#DrainTheSwamp #MAGA

Trump hade en down period där vid Syrien attacken men nu verkar han tillbaka till sitt rätta jag.
2017-05-14, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Det där görs varje månad. Så pröva använda sökfunktion du också istället för att bara obstruera. Tror senast en vecka sen jag hörde om denna siffra(aktuell månad) på CNN eller Fox senast.

Du har fortfarande inte bevisat ett dugg, däremot kan du inte svara på frågor utan att vara spydig.
2017-05-14, 16:00
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Jagarbara skrev

#DrainTheSwamp #MAGA

Trump hade en down period där vid Syrien attacken men nu verkar han tillbaka till sitt rätta jag.

Clapper och CNN inser inte att dom är rena propagandamaskinerna för President Donald Trump.

Det var nytt rekord på The Liberty University med stor marginal när President Donald Trump talade där igår 50.000 +.

Presidenten: "In America ... we don't worship Government ~~ we worship God."
2017-05-14, 16:01
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Mera från Clapper:

"The intelligence community has found James Comey's firing "very disturbing"

Uttrycket "skrattar bäst som skrattar sist" känns relevant, apropå dina smileys.

Även om du inte begriper det är läget allvarligare än nånsin för Trump.
Korthuset kan vara på väg att rasa.
2017-05-14, 16:02
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Fmr. Dir. of National National Intelligence James Clapper på State of the Union nu:

"Our institutions are under assault internally" From the president? "Exactly."

LOL.
Jag har hela tiden sagt det. Att han ska jävlas med systemet och underminera.

Jag blev "ogiltigförklarad"...
Nu säger f.d. underrättelsechefen samma sak

Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
LOL. Sedan påstår du att du INTE är en crybaby
Senast redigerad av FlashyBear 2017-05-14 kl. 16:05.
2017-05-14, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Uttrycket "skrattar bäst som skrattar sist" känns relevant, apropå dina smileys.

Ta och njut min unga lärjunge:

https://www.youtube.com/watch?v=x6d_YKFO_20
2017-05-14, 16:09
Avstängd
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frapper
*dravel*
Förutom din diplomerade Flashback-kompetens, vad annat har du som påvisar dina lite lätt desperata påståenden här...? För det var inte mycket annat än lösa tyckanden, ostyrkt hittepå och en youtubelänk till ett PR-uttalande från administrationen!
Det är tyvärr lite svårt att ta sånt på allvar, ärligt talat...

Vad som egentligen hände med budgeten var att:
https://www.washingtonpost.com/news/...69b3a72331f09/
Citat:
Eight ways Trump got rolled in his first budget negotiation:
1. There are explicit restrictions to block the border wall.
2. Non-defense domestic spending will go up, despite the Trump team’s insistence he wouldn’t let that happen.
4. Trump fought to cut the Environmental Protection Agency by a third. The final deal trims its budget by just 1 percent, with no staff cuts.
6. The president got less than half as much for the military as he said was necessary.
7. Democrats say they forced Republicans to withdraw more than 160 riders.
8. To keep negotiations moving, the White House already agreed last week to continue paying Obamacare subsidies.
Den var en fullkomlig flopp för GOP och Donald, vilket är varför konservativa är lite grumset humör vad gäller den...

Sen är det såklart alla andra kompletta löftesbrott denne profesionelle skojare oblygt drar till med titt som tätt, tex. att kapa Medicaid på mitten. Saker man i sekten helt enkelt måste blunda för!
2017-05-14, 16:16
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321

LOL. Kommer alla dessa sanningssägare från en och samma trollfabrik?
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
.
zergrush, är du en verklig 'human being' eller är du en bot som gjort av 'kompilering' ovan

Inget kan dock slå det här.
https://www.youtube.com/watch?v=FHkPadFK34o
Keith on ABC's "This Week" - 7/26/15
2017-05-14, 16:29
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:

Det där var förstås 2016

Ja, han har överlevt många fadäser. Men vad heter det om krukan? Den går efter vatten tills den spricker. Någonstans finns en gräns för maktens arrogans, och frågan är om inte Trump börjar närma sig den kritiska punkten. Vi får se.
Vi tycks ju i alla fall ha optimismen gemensamt
2017-05-14, 16:35
Medlem
Detta blir nog en maratontråd. Inget fel med det. Bara bra att denna oreda blir belyst. Prenummererar på Washington Posts nätupplaga och verkligen läsvärda artiklar. Liberal tidning javisst och mycket kritik när det gäller Trumps agerande. Men hur man vänder och vrider på det så ger innehållet i artiklarna prov på den oreda som råder för närvarande under Trumps ledarskap. Massor av kommentarer från läsare och jag har själv bidragit med en hel del. Tanken att ge ett europeiskt perspektiv, där fokus framförallt legat på den amerikanska privata sjukvården. Inte klokt att ett land som USA inte har en skattefinansierad allmän sjukvård. Nu har en ny sjukvårdsreform manglats fram, vilken ska ersätta Obamacare. Kommer att leda till att allt fler står utan sjukförsäkring. Tar mig friheten att citera ett av mina inlägg på Washington Post och vidare en länk som jämför det rådande och den nya sjukvårdsreformen.

For a European (Sweden) this proposal sounds very complicated . Still don´t understand why the US does not have a Health care system provided by taxation equal for all rich or poor like any other developed country for example the EU. Instead a complicated system with private insurance companies involved getting profits. Looked it up. Statistics show that the US is spending far more on Health care as a percentage of GDP than other high-income countries who have universal Health care. Unhealthy at a higher cost instead of earning having healthy citizens and of course a human aspect. And now it seems to be getting worse and even more complicated.

http://www.latimes.com/projects/la-n...macare-repeal/
2017-05-14, 16:38
Medlem
Nate Silver‏Verifierat konto

I'm not too convinced by the "40% is Donald Trump's approval rating floor" argument. Polls show that only 20-25% *strongly* support Trump…

Hehehe oron börjar sprida sig för de som väntar på att Trumps ska bli avsatt eller att hans stöd ska sjunka att man börjar leta efter anledningar.
2017-05-14, 17:00
Medlem
Citat:
Nate Silver‏Verifierat konto

I'm not too convinced by the "40% is Donald Trump's approval rating floor" argument. Polls show that only 20-25% *strongly* support Trump…

Hehehe oron börjar sprida sig för de som väntar på att Trumps ska bli avsatt eller att hans stöd ska sjunka att man börjar leta efter anledningar.
Vad är Nate Silvers inställning till Trump???

Edit: slarvläste nu ser jag vad du menar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in