Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-18, 11:54
Medlem
fitz-humes avatar
Nyhetsflödet:
Donald Trumps kampanjstab ska ha varit i hemlig kontakt med tjänstemän och andra personer nära den ryska regeringen vid minst 18 ytterligare tillfällen under valrörelsen mellan april och november 2016 - utöver vad som tidigare varit känt, enligt källor till nyhetsbyrån Reuters.

Bekräftar vad många med mig har misstänkt hela tiden, och vad vissa inbitna Trump-nickedockor fortfarande vägrar tro på.
Klockan tickar för Trump.
2017-05-18, 11:54
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Fy fan. NU är det the beginning of the end. Believe me!
Och republikanerna vill inte komma på Fox News hörde jag!

P.S. Varför så få smileys, crying baby?

När du spelar ut gråt-kortet betyder det alltid att du saknar argument.
Men nu fattar jag inte ens vad du menar. Slutet för vem? Vad?
2017-05-18, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
För frågan om lagbrott kan sägas följande:

1. Det är oviktigt vad Trump sade till Lavrov.
2. Det är oviktigt att Trump sparkade Comey.

3. Det är viktigt om Trump påverkade en pågående utredning.
4. Det är viktigt om han sparkade Comey av korrupta anledningar.
5. Det är viktigt om han hotat Comey.

Punkterna 3-5 är grund för riksrätt och bevisen synes vara överväldigande, förutom för den kategori som avvisar det som "fake news". Men frågan är om kongressen är intresserad? Det är en sak vad Demokraterna säger offentligt. Det är en annan sak vad de gör och som jag sade tidigare, det är egentligen inte i Demokraternas intresse att för närvarande fälla Trump. Det är viktigare att hålla grytan kokande. Å andra sidan är det inte Demokratiska Partiet som har makten, vare sig över kongressen eller över den djupa staten. Ett av senatens utskott kallar Comey till utfrågning och det har också begärt hans anteckningar. Kolla noga vad ledande Republikaner gör den kommande tiden. Mindre ledande Republikaner, som t ex libertarianen Justin Amash, säger att det som framkommit, punkt 3-5 ovan, är grund för riksrätt om det kan bekräftas.

Vilka bevis då? Ingen har sett några bevis. Eller har du det?

"3. Det är viktigt om Trump påverkade en pågående utredning. "
Nej. Det här är endast en tolkningsfråga. Även en president får ha en åsikt om någonting, det behöver inte betyda att man beordrar en tjänsteman att göra något på ett visst sätt.

Att Obama sa att Hillary inte gjort något fel (under pågående utredning mot henne) orsakade såklart inge rubriker i liberala fakemedia.

Undrar varför? Nej det gör jag inte.

"4. Det är viktigt om han sparkade Comey av korrupta anledningar."
Hur ska man kunna påvisa det ena eller det andra här tänkte du? Nej det är såklart omöjligt. På exakt samma sätt som att svenska arbetsgivare sparkar statligt subventionerade anställda (pga "att dom inte var tillräckligt riktigt bra") efter 6 månader istället för att ge dom fast anställning. Så håller vissa på i flera år/decennier.

"5. Det är viktigt om han hotat Comey."
Ja. Men så länge det inte finns på band så betyder det 0. Så länge det står på en lapp som Comey har skrivit själv så är det bara ord mot ord, vilket inte leder någon vart. Comey har ju även ljugit förr, så hans trovärdighet är ju 0.

Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
[..]Det ni fake newsare aldrig gör nu för tiden är att peka på är vad som är fel med en given uppgift. [..]
let me rephrase that.

Det ni fake newsare aldrig gör nu för tiden är att peka på är vad som är sant med en given "uppgift".
2017-05-18, 12:05
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
När du spelar ut gråt-kortet betyder det alltid att du saknar argument.
Men nu fattar jag inte ens vad du menar. Slutet för vem? Vad?
För Trump självklart. Eller?
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Nyhetsflödet:
Donald Trumps kampanjstab ska ha varit i hemlig kontakt med tjänstemän och andra personer nära den ryska regeringen vid minst 18 ytterligare tillfällen under valrörelsen mellan april och november 2016 - utöver vad som tidigare varit känt, enligt källor till nyhetsbyrån Reuters.

Bekräftar vad många med mig har misstänkt hela tiden, och vad vissa inbitna Trump-nickedockor fortfarande vägrar tro på.

Hehe
http://www.reuters.com/article/us-us...-idUSKCN18E106
Citat:
Michael Flynn and other advisers to Donald Trump’s campaign were in contact with Russian officials and others with Kremlin ties in at least 18 calls and emails during the last seven months of the 2016 presidential race, current and former U.S. officials familiar with the exchanges told Reuters.
Citat:
Six of the previously undisclosed contacts described to Reuters were phone calls between Kislyak and Trump advisers, including Flynn, Trump’s first national security adviser, three current and former officials said.

Conversations between Flynn and Kislyak accelerated after the Nov. 8 vote as the two discussed establishing a back channel for communication between Trump and Russian President Vladimir Putin that could bypass the U.S. national security bureaucracy, which both sides considered hostile to improved relations, four current U.S. officials said.
Citat:
The 18 calls and electronic messages took place between April and November 2016 as hackers engaged in what U.S. intelligence concluded in January was part of a Kremlin campaign to discredit the vote and influence the outcome of the election in favor of Trump over his Democratic challenger, former secretary of state Hillary Clinton.

men
Citat:
The people who described the contacts to Reuters said they had seen no evidence of wrongdoing or collusion between the campaign and Russia in the communications reviewed so far.
Senast redigerad av FlashyBear 2017-05-18 kl. 12:08.
2017-05-18, 12:12
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Är du dum? FBI utreder saken och har redan läckt (vilket Comey var ledsen över). Ja, från vilken organisation?

Varför? Är du dum? Av samma anledning som WaPo Lavrov-Trump-läckan kom ut. För att skada Trump (trots att det satt människoliv på spel ).

Nej, jag är inte dum. Jag försöker förstå hur du resonerar och försöker vara tydlig.

"Läckan", om man nu kan beteckna Comeys visselblås så, handlade såvitt jag uppfattade saken inte om att skada Trump, även om det i och för sig blev en oundviklig bieffekt, utan om att skydda utredningen från synnerligen olämplig (möjligen olaglig) påverkan från landets chief executive, tillika centralgestalten i utredningen. Som jag sa kommer säkerhetspolisen dessutom att skydda sitt anseende, integritet och trovärdighet när Vita Huset förtalar och beljuger myndigheten och Chefen på femtioelva olika sätt.

Jag har lite svårt att förstå varför du är kvar på rutan som alla andra med lättnad har gått vidare från. Den dominoeffekt Trump satte igång i februari har nu lett till att utredningen tills vidare räddats från den nakna korruption den tidigare hotades av.

Om du tar denna extraordinära händelsekedja till intäkt för att FBI skulle ha läckt om sin Rysslandsutredning när/om de hittat/hittade påskäggen så tror jag att du tar miste. Utredningen hölls totalt mörk under de 7-8 månader som förflöt från sommaren till senvintern och delvis under den mest hysteriska, splittrande och tumultartade valrörelse landet skådat. Tror du inte att frestelsen att läcka var liiite mera påtaglig då?

Du tänker ganska fritt, men mindre ofta rätt.

Lavrov/Kislyak-fadäsen verkar helt orelaterad.
2017-05-18, 12:20
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
För Trump självklart. Eller?

Hehe
http://www.reuters.com/article/us-us...-idUSKCN18E106

men

Inte nödvändigtvis. Mueller utreder enbart rena olagligheter. Om Trump verkligen är så oskyldig som han påstår har han inget att förlora på detta. Nu kanske vi kan äntligen kan få ett ärligt svar på den frågan. Och Trump och vi andra lär få finna oss i att det tar tid, och knappast lär det bli några läckor heller, som från FBI.

Men det roligaste hade ju varit om det gått riktigt snabbt, nu när Trump är i utlandet. USA släpper ju inte in kriminella (Ha, där klämde jag in en smiley, som du efterlyste)
2017-05-18, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Nyhetsflödet:

Fortfarande om att avsluta sanktioner osv vilket vi redan visste.

De undersöker om Trumps kampanj eller Trump samarbetat med Ryssland för att vinna valet.
2017-05-18, 12:26
Medlem
Ja oroande allt detta som pågår nu. Men det är ju bara vad som händer när en narcisstisk person som Trump med hjälp av marknadsförare slår an tonen med billiga slogans och orealistiska löften. Vilket var egentligen målet med allt detta ? Bara att bli vald och stärka sitt ego och sen inte alls ha i åtanke att nu ska jag vara president och regera och uppfylla alla löften jag gått till val på. Impulsiv och tycks sakna konsekvenstänkande. Rastlös och tankar som snurrar runt i huvudet som en karusell, där en tanke plötsligt kan klistra sig fast. Ja, avlyssnad av Obama, valfusk och miljontals illegala röstade på Clinton osv. Ja, uppfyller faktiskt kriterier för att få diagnosen ADHD.
2017-05-18, 12:27
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Vilka misstag? Vad yrar du om?

Det var ett privat* möte där President of the United States of America och his National Security Advisor gjorde en bedömning för att dela information Ryssland. På ett privat möte som bland annat handlade om Nation's Security.

Och media läckte det.

Tror du verkligen att man aldrig under sådana möten gör något som kan starkt ogillas av andra om de får veta? Är du naiv, dum eller ett troll?

* kolla up i ordboken vad det betyder.

Pajas

Värst vad du var stingslig helt plötsligt. Don't fret, pet. Jag tror vi får enas att vara oense här, men tre saker vill jag ändå skicka med dig: 1. Media läcker inte, medarbetare läcker av mer eller mindre goda anledningar. 2. Trump svek en USA-allierad partner för att glappa juvel-underrättelser utan urskiljbart syfte till en jättekonstig bedfellow och fientlig motpart, Ryssland. Det spelar väl mindre roll att Trump hade för avsikt att göra det i smyg? Det var ju ett enormt etikettsbrott. 3. Såsom WaPo utformade artikeln sattes rimligen ingen källa i fara, det var ju till och med så McMaster försvarade sladdrandet. Sedermera utvecklade WH storyn så den möjligen satte källorna i fara.

Jag tycker att du anstränger dig onödigt hårt för att skylla avåkningen på kurvan. Som sagt, hade Trump inte sparkat på bollen hade det aldrig blivit självmål.
2017-05-18, 12:34
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frapper

let me rephrase that.

Det ni fake newsare aldrig gör nu för tiden är att peka på är vad som är sant med en given "uppgift".

Försöker du säga att du, oavsett uppgift, källa eller track record, utgår ifrån att alla nyheter är falska? Jag försöker men fattar nog inte.

Det känns som att resten av ditt inlägg är lite överspelat.
2017-05-18, 12:37
Medlem
Citat:
Det skrev jag inte. Jag nämner inte I-ordet förrän det går att se en väg dit med befintlig information och gynnsamt parlamentariskt läge. Jag syftar på att Trump nu får finna sig i en utredning han inte kan störa, ledd av en till synes bra person med obegränsad budget och subpoena power, typ motsvarande svensk edition/vitesföreläggande. Mueller kan avkräva Trump ett vittnesförhör imorgon om han vill och han kan och kommer äntligen att begära in Trumps (jävla) deklarationer med bilagor jämte taxeringsbeslut hur långt bakåt som helst. Och hittar han något helt orelaterat fuffens där kan han spinna vidare på det också. Kom ihåg att Kenneth Starr skulle utreda Whitewater.

Tror du att någon affärsman, nevermind tillika politiker, tål den typ av minutiösa granskning som förestår utan att bli påkommen med en massa allmänt surkeri?

Frågan är ju hurvida detta kommer visa på otillåtet samarbete med Ryssland eller inte. Du kan ju gissa vad jag tror.
2017-05-18, 12:44
Medlem
Citat:
Försöker du säga att du, oavsett uppgift, källa eller track record, utgår ifrån att alla nyheter är falska? Jag försöker men fattar nog inte.
let me rephrase that.

Försöker du säga att du, oavsett uppgift, källa eller track record, utgår ifrån att alla nyheter är sanna? Jag försöker men fattar nog inte..

Citat:
Ursprungligen postat av frapper
Citat:
Det känns som att resten av ditt inlägg är lite överspelat.

HAHAHA.. Ja du gör så tydliga exempel så det är slående! Fantastiskt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in