Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-26, 07:26
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttNick3
Ingen har påstått att det är omöjligt. Bara att det kommer att ta lång tid och bli väldigt väldigt dyrt.
Kan du inte ge oss en uppskattning på hur lång tid och hur dyrt så vi kan gå tillbaka och se hur nära du kom när muren är byggd?
2017-01-26, 07:39
Medlem
Uppdatering. 6 journalister anhölls vid våldsamheter på Inauguration Day. Totalt anhölls 230 pers. Washington advokater hade lovat bistå demonstranter gratis. Jag tror att, som jag skrivit tidigare, de kommer skicka notan till Soros.

https://mobile.nytimes.com/2017/01/2...m.facebook.com
2017-01-26, 07:44
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ingen har påstått att det är omöjligt. Bara att det kommer att ta lång tid och bli väldigt väldigt dyrt.
Eftersom att invandring är det dyraste som finns så kommer USA att spara pengar med hjälp av muren.
2017-01-26, 07:49
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Det är din väldigt välvilliga tolkning ja. Det verkar inte som att resten av världen håller med, men det är iallafall skönt att se att Trumpsupportrarnas överlägsna intelligens mest verkar yttra sig i att prata om hur andra är dumma i huvudet.

Om jag förstår dig rätt är din analys att Trump ska göra det förbjudet att vara registrerad i dubbla stater och dessutom retroaktivt införa denna lag så de som var detta innan lagändringen ska betraktas som kriminella och därmed skyldiga till voter fraud?

Jag förstår att din syn på Trump upplevs som väldigt obehaglig men jag väljer nog att förlita mig på övriga analyser i tråden. Känns säkrare
2017-01-26, 07:54
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Problemet är att det inte är lika lätt att få ID i USA överallt, i fattiga samhällen är det ofta betydligt svårare än i rika samhällen. Jag vet att det är en fånig grej som "borde gå att fixa" men det ligger inte på Trumps bord att fixa det, han säger som alla andra repulikaner att det är upp till delstaterna att fixa det och de hänvisar till countysen och då blir det givetvis så att fattiga samhällen inte kommer att fixa ID i större utsträckning om man måste gå på kontorstid och stå och vänta i flera timmar på att bli betjänad.

Det känns som en sån där grej som "inte är lätt att genomföra" om man frågar en politiker. Är ganska övertygad att man får ett annat svar om man frågar en affärsman som president Trump.

Finns den politiska viljan är nästan allt möjligt, men det vill inte etablissemangspolitikerna att väljarna ska förstå. Det är därför vi hela tiden får veta hur svåra saker är. "Det går liksom inte bara att dra sig ur TPP. Eller införa krav på ID." Jaja, vi säger så.
2017-01-26, 07:57
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Trump har stoppat nationalparkernas anställda för att twittra så de har satt upp en anonym tjänst för att twittra

Vita Huset sa väl igår att de inte har något med det att göra. Möjligtvis att det handlar om interna policyregler.

Fake news - mycket riktigt. Man behöver inte ens säga det själv längre.
2017-01-26, 08:57
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Idag skyddas lite drygt 100 mil av gränsen m.h.a staket/murar/kameror och sensorer samt patrulleringar, och det utvecklas fortfarande.

Varför har ni inte klagat och gnällt tidigare?
Är det bara för att det är Trump?
Hippt och modernt att gnälla på Trump bara för att kanske?

Det är precis under den här sektionen som tunnlarna grävs. Tunnel-teknologin existerar idag alltså.
2017-01-26, 09:06
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Det känns som en sån där grej som "inte är lätt att genomföra" om man frågar en politiker. Är ganska övertygad att man får ett annat svar om man frågar en affärsman som president Trump.

Finns den politiska viljan är nästan allt möjligt, men det vill inte etablissemangspolitikerna att väljarna ska förstå. Det är därför vi hela tiden får veta hur svåra saker är. "Det går liksom inte bara att dra sig ur TPP. Eller införa krav på ID." Jaja, vi säger så.

Precis men problemet är att GOP är ett parti som tjänar på att fattiga inte röstar så det är självklart att GOP inte kommer att göra något för att göra det lättare att få ett ID. Om det var en demokratisk majoritet i kongressen kanske det hade låtit annorlunda.
2017-01-26, 09:08
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
40??? Vars har du hittat den uppgiften. Massor med Amerikansk media såväl som Europeisk har ju låtit göra beräkningar i frågan. 12-18 miljarder har det varierat mellan vad jag sett.

Du fattar att muren inte bara ska byggas utan också underhållas?
2017-01-26, 09:52
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du fattar att muren inte bara ska byggas utan också underhållas?
Nu ska jag ge dig tre fullt genomförbara finansieringsmöjligheter:
  1. Bompeng. Tas ut som vilken vägavgift som helst på Mexikoregistrerade fordon som passerar gränsen.
  2. Tariff på pengatransaktioner från de som arbetar i USA till Mexiko.
  3. Månatlig avgift på arbets-/uppehållstillstånd för de mexikaner som jobbar i USA.
2017-01-26, 10:00
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nu ska jag ge dig tre fullt genomförbara finansieringsmöjligheter:
  1. Bompeng. Tas ut som vilken vägavgift som helst på Mexikoregistrerade fordon som passerar gränsen.
  2. Tariff på pengatransaktioner från de som arbetar i USA till Mexiko.
  3. Månatlig avgift på arbets-/uppehållstillstånd för de mexikaner som jobbar i USA.

Kan man få se en kalkyl? Hur många vägavgifter kommer att behövas för att ens bekosta personalen som jobbar på stället? Hur mycket mer kommer att behövas för att serva muren med all elektronik som kommer att gå sönder hela tiden?
2017-01-26, 10:02
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
  1. Tariff på pengatransaktioner från de som arbetar i USA till Mexiko.

Den här är jätteintressant. Hur ska du förhindra att någon gör en transaktion till Mexico via tredjeland eller bitcoins?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in