Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-26, 10:03
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Kan man få se en kalkyl? Hur många vägavgifter kommer att behövas för att ens bekosta personalen som jobbar på stället? Hur mycket mer kommer att behövas för att serva muren med all elektronik som kommer att gå sönder hela tiden?
Om du tittar lite upp i tråden så finns det en postare som redan har formulerat ett svar på din frågeställning. Onödigt med dubbelarbete, tycker jag. Har du svårt för att hitta postningen så har du den här:

(FB) Stora tråden om amerikansk inrikespolitik
2017-01-26, 10:05
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Den här är jätteintressant. Hur ska du förhindra att någon gör en transaktion till Mexico via tredjeland eller bitcoins?
Återigen, du får svar i förra postningen. Gör inte livet krångligare än vad det behöver vara. Kör med Trumps stil istället att allt går att genomföra.
2017-01-26, 11:36
Avstängd
zergrushs avatar
Det finns en förklaring till det senaste "bekymret" inom amerikansk politik:
https://www.nytimes.com/2017/01/25/u...ing-fraud.html
Citat:
Trump’s Voter Fraud Example? A Troubled Tale With Bernhard Langer
On Monday, President Trump gathered House and Senate leaders in the State Dining Room for a get-to-know-you reception, served them tiny meatballs and pigs-in-a-blanket, and quickly launched into a story meant to illustrate what he believes to be rampant, unchecked voter fraud.

Mr. Trump kicked off the meeting, participants said, by retelling his debunked claim that he would have won the popular vote if not for the three million to five million ballots cast by “illegals.” He followed it up with a Twitter post early Wednesday calling for a major investigation into voter fraud.

When one of the Democrats protested, Mr. Trump said he was told a story by “the very famous golfer, Bernhard Langer,” whom he described as a friend, according to three staff members who were in the room for the meeting.
Birther-in-chief har ju alltid haft lite problem med vad som är verifierbar sanning och hörsägen...
2017-01-26, 11:39
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Återigen, du får svar i förra postningen. Gör inte livet krångligare än vad det behöver vara. Kör med Trumps stil istället att allt går att genomföra.

Jag vill bara säga att försöker bara objektiv.
Det är väldigt egendomligt att inte ens Trump som har lovat att låta Mexico betala muren kan förklara hur det ska gå till.
Det enda som är klart att skattebetalarna ska finansiera bygget till att börja med.
2017-01-26, 12:00
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Jag vill bara säga att försöker bara objektiv.
Det är väldigt egendomligt att inte ens Trump som har lovat att låta Mexico betala muren kan förklara hur det ska gå till.
Det enda som är klart att skattebetalarna ska finansiera bygget till att börja med.

Varför läser ni inte på istället för att kacka ur er dynga rakt ut i luften som kossor? Trump har redan besvarat detta och det har redovisats flera gånger i tråden. Det kommer inte att bli några som helst problem att få Mexiko att betala för muren om vi säger så.

2017-01-26, 12:13
Medlem
Egentligen kanske man inte skulle bry sig så mycket om USAs president. Jag är nog enbart intressad av följande
* Internet behålls i nuvarande form
* TV, film och övrig nöjesbransch fortsätter som vanligt i USA utan förtryck
* USA kommer till vår hjälp vid ev hot utifrån

I övrigt så ser jag inte att jag hotas om kvinnorna får det sämre eller om nationalparkerna säljs ut
2017-01-26, 12:15
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Varför läser ni inte på istället för att kacka ur er dynga rakt ut i luften som kossor? Trump har redan besvarat detta och det har redovisats flera gånger i tråden. Det kommer inte att bli några som helst problem att få Mexiko att betala för muren om vi säger så.

Jag har sett Trump live varje dag den senaste veckan, han har ännu inte presenterat en rimlig förklaring annat än att de på ett eller annat sätt kommer att få betala.
Du hänvisar till en tråd på Flashback.
Senast redigerad av pe11e 2017-01-26 kl. 12:17. Anledning: tillägg
2017-01-26, 12:28
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Jag har sett Trump live varje dag den senaste veckan, han har ännu inte presenterat en rimlig förklaring annat än att de på ett eller annat sätt kommer att få betala.
Du hänvisar till en tråd på Flashback.

Du kanske borde ha prövat att läsa igenom inlägget också? Trump har redovisat detta. Börja med att googla "Trump immigration policy".
2017-01-26, 12:36
Citat:
Du kanske borde ha prövat att läsa igenom inlägget också? Trump har redovisat detta. Börja med att googla "Trump immigration policy".

Har Trump redovisat det här på Flashback?
2017-01-26, 12:41
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Egentligen kanske man inte skulle bry sig så mycket om USAs president. Jag är nog enbart intressad av följande
* Internet behålls i nuvarande form
* TV, film och övrig nöjesbransch fortsätter som vanligt i USA utan förtryck
* USA kommer till vår hjälp vid ev hot utifrån

I övrigt så ser jag inte att jag hotas om kvinnorna får det sämre eller om nationalparkerna säljs ut

Om det som nyligen läckte stämmer så kommer de två första delarna att påverkas negativt i USA då Trump tydligen ska vara extremt lättkränkt till en sådan nivå att Bagdad Bob egentligen vart beordrad att ljuga on folket som tittade när Trump hade sin stora dag för att senare kritisera människan för att han misslyckades emdast för att hans kostym inte var dyr nog
2017-01-26, 12:42
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Har Trump redovisat det här på Flashback?

Gör dig inte dummare än vad du är nu. Andra Flashbackanvändare har i tråden redovisat vad Trump lagt fram. Behöver du hjälp med att googla "Trump immigration policy"?
2017-01-26, 12:47
Citat:
Gör dig inte dummare än vad du är nu. Andra Flashbackanvändare har i tråden redovisat vad Trump lagt fram. Behöver du hjälp med att googla "Trump immigration policy"?

Frågan är väl hur Trump har tänkt att muren ska betalas, inte hur Flashbackarna har tänkt sig att det ska gå till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in