• 1
  • 2
2017-01-22, 11:58
Medlem
Belavias avatar
Jag märker att jag har lite dubbla måttstockar vad gäller vem som framför kritik!

Jag stöttar all saklig kritik av etablissemanget som jag upplever som folkförrädare, vi behöver inte gå in på det mer, det börjar råda lite konsensus kring hur de har sänkt landet och bedragit folket!

Hursomhelst, jag har problem med när vi görs till åtlöje utomlands!

Ryssland har hejdlöst roligt åt att vi tror att våra problem har med rysk propaganda att göra!

På något sätt sticker det i ögonen på mig om polisen porträtteras i kjol som inte vågar gå ut på gatan.

Snart sprids väl nidbilder på vita män som gasas, pensionärer som får bo i tält/husvagn och kvinnor som föder barn i bilar!

"Svenskt nyår" skojar man om i Danmark, det är när man skjuter raketerna på varandra istället!

Även att jag hatar vad journalister och politiker har ställt till med, så kan jag inte rå för att bli väldigt illa berörd!

Kan bara föreställa mig hur det ser ut från Rysslands perspektiv, de får ju underhållningen från första parkett, vi, ett genomfeminiserat folk som genererar problem i en exponentiell hastighet, bara för att skyla allt på ryssland.

På något sätt blir jag arg på Ryssland, men de har ju all rätt att gapskratta egentligen, här blir det lite syntax error för mig

Känner någon igen det här, och hur kommer man tillrätta med det?
Senast redigerad av Belavia 2017-01-22 kl. 12:02.
Citera
2017-01-22, 12:08
Medlem
GyllenePeniss avatar
Jag förstår inte exakt vad du är ute efter här. Det är vi Svenskar som kollektivt låtit det gå så här långt. Alla människor har rätt att skratta åt oss, då vi är absurda och märkliga.
Citera
2017-01-22, 12:15
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GyllenePenis
Jag förstår inte exakt vad du är ute efter här. Det är vi Svenskar som kollektivt låtit det gå så här långt. Alla människor har rätt att skratta åt oss, då vi är absurda och märkliga.

Jo, jag vet det! Men bara för att de har rätt att göra det så kan man ju ändå bli illa berörd!
I början brydde jag mig inte, men det är så omfattande. Trump använder oss som varnande exempel hur illa det kan gå. Men han är åtminstone allvarlig när han pratar om vad som hänt med Sverige och Tyskland. Han hånskrattar inte åtminstone!

Men när andra ser våran galenskap eller tokeri så blir jag irriterad!
Ungefär som familjeproblem, det har fan inga andra med att göra om en familj splittras!
Nu är det som allt sker helt öppet! Och Sverige är bara som en rolig följetong för dom.

Men vi som sitter i skiten får ju våra liv förstörda, kan du inte förstå att man blir illa berörd då?
Senast redigerad av Belavia 2017-01-22 kl. 12:18.
Citera
2017-01-22, 12:18
Medlem
Blundettos avatar
Man får se det roliga med den svenska idiotin och skratta tillsammans med andra länder. Eller så kan man gråta över eländet. Själv gör jag båda delarna beroende på humör för dagen.
Citera
2017-01-22, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Jo, jag vet det! Men bara för att de har rätt att göra det så kan man ju ändå bli illa berörd!
I början brydde jag mig inte, men det är så omfattande. Trump använder oss som varnande exempel hur illa det kan gå. Men han är åtminstone allvarlig när han pratar om vad som hänt med Sverige och Tyskland. Han hånskrattar inte åtminstone!

Men när andra ser våran galenskap eller tokeri så blir jag irriterad!
Ungefär som familjeproblem, det har fan inga andra med att göra om en familj splittras!
Nu är det som allt sker helt öppet! Och Sverige är bara som en rolig följetong för dom.

Men vi som sitter i skiten får ju våra liv förstörda, kan du inte förstå att man blir illa berörd då?

Att bli irriterad är när man håller på dem som orsakar eländet och accepterar det.Ja, känner sig som familjemedlem.

Jag är fly förbannad på dem som orsakat det hela. Njuter då jag hörde danske Foug Rasmussen inför Fredrik Reinfeldt ifrågasätta svensk politik och demokrati. Och Reinfeldt bara fånler.

Jag undrar om du inte skall lägga in ett kol på att försöka bekämpa orsakerna till att vi blir förlöjligade. Så kanske du får lite råg i ryggen och morsa upp dig och bli förbannad i stället för " illa berörd ".

Vem och vilka de skyldiga är, har vi olika syn på.
Citera
2017-01-22, 12:37
Medlem
0gKolhydraters avatar
EN GÅNG I TIDEN så skrattade man åt Mellanöstern och Afrika.
Idag skrattar man åt Sverige.

Coincidence?
Citera
2017-01-22, 12:42
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
EN GÅNG I TIDEN så skrattade man åt Mellanöstern och Afrika.
Idag skrattar man åt Sverige.

Coincidence?

Sjukt det har blivit!

På något sätt så kanske det här är omedvetet hos mig!

Sverige finns inte längre. Men om det Sverige som fanns, fortfarande lever kvar i andra länders bild av oss, då finns ju Sverige till viss del kvar ändå, även om det bara är som tankegods i huvudet på människor i andra länder!

/En som saknar Sverige men som inte är nationalist!
Citera
2017-01-22, 12:48
Medlem
glimmandes avatar
Vår degenererade "elit" och många svenskar är enormt känsliga för hur Sverige framställs i vår omvärld. Detta är varför jag är positivt inställd till när Sverige framställs som varnande exempel. Svenska etablissemanget skiter ju fullständigt i inhemska problem, kostnader, gatuvåld etc så länge som de själva fortsätter dra in sina löner och kan åka på konferenser i utlandet.

En negativ artikel i utländsk media påverkar vår elits självbild betydligt mer än tusentals överfallsvåldtäkter och gängmord i Sverige så länge som dåden hålls nedhyssjade i vårat land.

Det som behövs är att svenskar rutinmässigt hånas som cucks när de i utlandet blir påkomna av att vara just svenskar. Hån och skratt är allt vi förtjänar och det är även vad de styrande i det här landet är som allra räddast för.
Citera
2017-01-22, 12:54
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Sjukt det har blivit!

Sverige finns inte längre. Men om det Sverige som fanns, fortfarande lever kvar i andra länders bild av oss, då finns ju Sverige till viss del kvar ändå, även om det bara är som tankegods i huvudet på människor i andra länder!

Det är ju alltid nyttigt att se saker och ting från flera håll, just som du gör. Att man upptäcker en irritation över det hos sig själv kan ju bara sporra till vidare tankearbete.....
Citera
2017-01-22, 12:55
Medlem
8711s avatar
Dom skrattar inte åt OSS. Jag är då inte en del av det dom med all rätt skrattar åt och hånar. Det är svenska politiker, svensk media, svenska vänsterpuckon, feminiserade män osv som hånas. Med all rätt. Det märks så fort man pratar med folk från andra länder vilket dåligt rykte Sverige har. Männen är feminiserade bögar som låter kvinnorna våldtas, det är det första man får höra. Sen tycker dom oftast såklart att svenska vänstern och kvinnor framförallt är galna som förespråkar sin egen undergång genom massinvandring och total förnedring. Det är sant alltihop så det finns inget att protestera emot. Jag håller med dom jag pratar med som säger och tycker så, dom har förstått mer än genomsnittlig dum naiv svensk som inte fattat någonting om folkutbytet, rasismen mot svenskarna, den rasistiska kriminaliteten riktad mot svenskarna, våldtäkterna och gruppvåldtäkterna riktade mot svenska kvinnor osv osv. Allt är för att förnedra och förtrycka svenska folket och dom etniska svenskarna.

Så det folk säger om Sverige och att det här är vansinne, det är bara sant. Jag håller med om att det är så och det är fullständigt för jävligt. Men jag är då fan inte en del av det. Jag har hela mitt liv gjort motstånd mot det på olika sätt. Jag accepterar det INTE. Sverige är svenskarnas land, en man är en man och en kvinna är en kvinna. Rasismen mot svenskarna måste upphöra, den rasistiska riktade kriminaliteten mot svenskar måste slås tillbaka.
Senast redigerad av 8711 2017-01-22 kl. 12:57.
Citera
2017-01-22, 13:03
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:
Sjukt det har blivit!

Är du rädd för att bli outad eller att Helins springpojkar ska plinga på hos dig? Låter som det.

Nej Sverige finns inte längre.
Värre ska det bli.
Citera
2017-01-22, 13:05
Bannlyst
Tror inte att ryska folket skrattar åt oss, det är bara rysk media som gör det. Ryska folket beundrar oss och skulle bli överlyckliga om de fick en lika schysst polis som våran.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in