Citat:
Ursprungligen postat av
clappen
Du har faktiskt rätt. Efter att själv ha analyserat bilden noggrannare så måste jag säga att jag har fel. Det såg ut som om att gigapixeln hade mycket mer folk, men när man kollar noggrant så ser det ut att stämma mer eller mindre.
Detta gör att det blir väldigt märkliga uttalanden från både Trump och hans pressekreterare.
Precis! Jag skulle dessutom inte säga att det var ovanligt
lite folk på Trumps installation, utan snarare att det var ovanligt
mycket folk på Obamas installation, vilket inte är så konstigt. Han var trots allt den förste svarte presidenten, och dessutom demokrat. Det är klart att det kommer mer folk då, men det är ju egentligen helt ointressant.
Trump och hans pressekreterare har valt fel angreppssätt här, och målat in sig i ett hört. Istället för att agera defensivt och anklaga alla för falska nyheter, så borde de behållit lugnet och förklarat att de inte bryr sig om hur mycket folk som kom på installationen. Vad har det för betydelse, liksom? Trump vann presidentvalet, folk röstade på honom. Det var ju inte i storstäderna hann vann störst, utan på landsbygden. Att det inte är fullsatt i Washington är ju således i enlighet med det.