• 2
  • 3
2017-01-24, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Ja, det spelar vl en jvla roll?

Deras utgngspunkt r ju att dom kommer onekligen att ligga med varandra. Ingenting tyder p det. Har hon en backup s r det fr att hon r osker p om frhllandet kommer hlla. S detta kan snarare vara en tell mer n ngot annat.

TS kan konfrontera. Stta ytterligare en grns om han vill. St p sig och visa manlighet. Korsfrhra henne om killen hon inte skriver med. Men om frhllandet redan r p vg utfr? Vad hnder d? Vinner han ngra pluspong eller respekt? Fr det henne att vilja stanna mer?

Shr r det. Andra killar r inget hot. Hon r med dig. Andra killar blir ett hot nr DU ser dom som det. Fr hon ser att du knner dig lgre stende n honom.
Sekunden du snackar skit om en kille s kommer hon att kolla lite extra p honom. Risken r att han inte snackar skit om dig eller andra.
Det var vad som hnde med hon som tallade p mig framfr pojkvnnen. Han snackade alltid skit om alla, och han hade ngot speciellt mot mig. D blev jag spnnande helt pltsligt.

Like it or not. Banka er p brstet om ni vill och visa vem som bestmmer. Det ger inga pluspong nr hon lmnar er sen. Och ni kommer knna er bra dum.. "vafan, jag satte ju grnser och var s jvla manlig".

Man ska lska en mnniska s den knner sig fri. Det r vad krlek r. Ha dina grnser. Men knner hon sig inte fri, s kommer hon att dra varje gng. Det gller bde tjejer och killar.

Alla tjejer jag haft har uppskattat en liten dos sund svartsjuka.

Har haft tjejkompisar vars killar inte varit det minsta svartsjuka, och de har inte knt sej uppskattade.

Du har fel.
Citera
2017-01-24, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur72
Alla tjejer jag haft har uppskattat en liten dos sund svartsjuka.

Har haft tjejkompisar vars killar inte varit det minsta svartsjuka, och de har inte knt sej uppskattade.

Du har fel.

En liten dos sund svartsjuka. Ja. Men fortgr det s ja. Det har jag beskrivit.

Det r bara att sl upp svartsjuka s ser du vad det bottnar i.

Citat:
Obefogad svartsjuka bottnar i rdsla fr att bli bedragen, lmnad eller sidosatt. Men mnga vittnar ocks om en stark skrck fr att bli lurad och frd bakom ljuset. Rdslan fder i sin tur ofta en ptaglig ilska som riktas svl mot den egna partnern som mot de personer man uppfattar som rivaler.

Det sunda synsttet p frhllanden r "oh well, det gick inte s bra som man hoppats. Bara att leta nytt". Men svartsjuka r ett tecken p att man inte har lgt sjlvfrtroende, eller att man knner att man har en brist utav mjligheter. Hela ditt liv ligger i att om hon hittar ny r du fucked.

Du r inte fucked. Du kan hitta ny. r hon otrogen s frtjnar du en ny.

S ett sunt stt att stta grnser r. "Ligg med han du, men d har du inget hr att gra". Eller som jag skrev innan. "Han kan hlla dig upptagen nr du inte r med mig ".
Citera
2017-01-24, 17:08
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
En liten dos sund svartsjuka. Ja. Men fortgr det s ja. Det har jag beskrivit.

Det r bara att sl upp svartsjuka s ser du vad det bottnar i.

Det sunda synsttet p frhllanden r "oh well, det gick inte s bra som man hoppats. Bara att leta nytt". Men svartsjuka r ett tecken p att man inte har lgt sjlvfrtroende, eller att man knner att man har en brist utav mjligheter. Hela ditt liv ligger i att om hon hittar ny r du fucked.

Du r inte fucked. Du kan hitta ny. r hon otrogen s frtjnar du en ny.

S ett sunt stt att stta grnser r. "Ligg med han du, men d har du inget hr att gra". Eller som jag skrev innan. "Han kan hlla dig upptagen nr du inte r med mig ".

Nu handlar ju allt om nyanser, men i ditt citat s str det "obefogad" svartsjuka. Och ja obefogad konstant svartsjuka vittnar om dlig sjlvknsla.

I detta fallet s r frgan, r svartsjukan befogad?

Jag tycker det r tjejens sak att vara tydlig p den fronten. Och det verkar inte denna vara. Om en kille inte reagerar alls vid konkurrens eller hot d ser jag p den som detached. Den som pinkar revir vet man ju tydligt vad den knner. Sedan finns det ju flera varianter upp till sjuklig svartsjuka dr partnern inte ens fr hlsa p brevbraren och blir bevakad, men det r ju en annan frga.

S diskussionen kokar ned till- vad r befogad svartsjuka?
Citera
2017-01-24, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
S diskussionen kokar ned till- vad r befogad svartsjuka?

Absolut. TS har en annan situation. Anledningen till att diskussionen sprat ur r fr att folk citerat mig och jag har svarat med min syn p saker. Frsta inlgget var det aktuella. Ursktar om man gtt offtopic. Ville bara frklara vad det beror p, och hur det kan se ut.
Citera
2017-01-24, 18:07
Bannlyst
Ge aldrig efter fr svartsjukan och frsk tnka p andra saker s gr den nog ver, TS. Svartsjuka fder mer svartsjuka, men fr den ingen nring s dr den till slut.
Citera
2017-01-25, 12:37
Medlem
Obefogad svartsjuka r en sak. Men flrtar ngon med ens tjej s tycker jag det r solklart att markera hit men inte lngre.
Citera
2017-01-26, 11:53
Medlem
UPDATE:

Hon skrev till honom personligen och frgade honom om han var intresserad av henne och det var inte s utan mer som vn nr han tydligt frskte skmta bort det.

Jag tog tag i det sjlv d sna hr mnniskor ska inte ignoreras s skrev till honom personligen att det var drygt att han skrev och att han borde lgga av oavsett om det handlar om lediga arbetspass. Flickvn vet inte om ngot nnu risken r att jag kan f bakslag.
Citera
2017-01-26, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lugnare
UPDATE:

Hon skrev till honom personligen och frgade honom om han var intresserad av henne och det var inte s utan mer som vn nr han tydligt frskte skmta bort det.

Dr skt han sig sjlv i benet. Han r ingen competition
Citera
2017-01-26, 12:15
Medlem
Citat:
Dr skt han sig sjlv i benet. Han r ingen competition

Gjorde jag rtt att agera som jag gjorde eller gjorde jag s det blir vrrre nu?

Kan ju f bakslag att han sger det till min flickvn och d gr ju hon p mig men om hon gr det d skyddar ju hon honom men lskar hon mig s skulle hon tacka mig eller hur?
Citera
2017-01-26, 12:59
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugnare
Gjorde jag rtt att agera som jag gjorde eller gjorde jag s det blir vrrre nu?

Kan ju f bakslag att han sger det till min flickvn och d gr ju hon p mig men om hon gr det d skyddar ju hon honom men lskar hon mig s skulle hon tacka mig eller hur?

Du tar inte din plats som partner i ett frhllandet, det r det som r problemet. Vad exakt r det som ska bli "vrre"? Om ngon r nrgngen med henne s ska du misstycka till det, om det uppstr en konflikt mellan dig och tjejen s innebr det inte att hon har rtt och att du ska ge med dig bara fr att hon r sur.

Det r inte en rttighet att inte ha begrnsningar p sig inom ett frhllande om inte detta just r ett deklarerat ppet sdant. Om hon blir krnkt av att andra mn frhindras frn att ragga p henne s br hon kliva ner frn sin hga hst och f sin privilegium-mentalitet under kontroll.

Det r din mentalitet som r snedvriden till att brja med d den i frsta hand utgr ifrn hur hon knner sig snarare n vad hon br ha fr ansvar att frhlla sig till inom ramen fr ert frhllandet. Kom underfund med det sistnmnda och utg ifrn det istllet fr en massa sidospr som leder till en massa frvirring och oskerhet.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in