2020-03-07, 23:12
Medlem
-Senaste avsnittet,Fjärde statsmakten nr 41 med docent Tullberg - Är populism något dåligt?
Publicerades den 7 mars 2020

I detta program diskuterar vi om populism är någonting dåligt. Jan Tullberg förklarar också några viktiga demokratiska principer.
Populism kommer av det latinska ordet populus – som betyder folk och är ett begrepp som ofta används nedsättande. Men varför skulle en politik som appellerar till folket och det som är folkligt vara något dåligt? Jan Tullberg förklarar att detta är en retorik som handlar om spänning mellan eliten och underklassen som ju släpps fram genom demokratin.
Statsvetarna har numer börjat instämma i den populistiska kritiken som handlar om att det demokratiska projektet inte fungerar som det var tänkt.

Tullberg är lysande idag,bra där.
Citera
2020-03-08, 00:58
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
-Senaste avsnittet,Fjärde statsmakten nr 41 med docent Tullberg - Är populism något dåligt?
Publicerades den 7 mars 2020

I detta program diskuterar vi om populism är någonting dåligt. Jan Tullberg förklarar också några viktiga demokratiska principer.
Populism kommer av det latinska ordet populus – som betyder folk och är ett begrepp som ofta används nedsättande. Men varför skulle en politik som appellerar till folket och det som är folkligt vara något dåligt? Jan Tullberg förklarar att detta är en retorik som handlar om spänning mellan eliten och underklassen som ju släpps fram genom demokratin.
Statsvetarna har numer börjat instämma i den populistiska kritiken som handlar om att det demokratiska projektet inte fungerar som det var tänkt.

Tullberg är lysande idag,bra där.

Fantastiskt bra. Tullberg, Arnstberg och Bern levererar alltid en enorm klokskap.
Citera
2020-03-08, 19:39
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Fantastiskt bra. Tullberg, Arnstberg och Bern levererar alltid en enorm klokskap.

Ja, alla tre är mycket bra. Stor skillnad mot förvillningsmedia som SVT, SR och pressen. Det har önskats förslag i tidigare inlägg om personer som vore lämpliga att intervjua i SWEBBTV.

Jag har ett förslag, Markus Jonsson i Youtubekanalen " Exakt24". Där också Erik från SWEBBTV brukar medverka ibland. Kan rekommendera detta inslag som jag tycker är väldigt intressant.

Citat:
Titta på ”På Agendan v. 10: Coronavirus, migrationskris och den nationella vänstern” på YouTube
https://youtu.be/oJNuYCh2wmI

Markus Jonsson har tydligen tidigare varit journalist på Sverigedemokraternas tidning Samtiden. I detta avsnitt diskuteras bland annat "Den nationella vänstern" .
Senast redigerad av Zned 2020-03-08 kl. 19:41.
Citera
2020-03-09, 07:40
Medlem
Fris avatar
Klaus Bernpainter (kanske redan varit gäst?) borde bli aktuell att kommentera den finanskris som Sverige nu gar in I. Ekonomiska kommentarer utöver bidragskostnader.
Citera
2020-03-10, 06:11
Medlem
Han har varit med. Intressant intervju.

https://m.youtube.com/watch?v=HEL5ZhrN3pk

Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Klaus Bernpainter (kanske redan varit gäst?) borde bli aktuell att kommentera den finanskris som Sverige nu gar in I. Ekonomiska kommentarer utöver bidragskostnader.
Citera
2020-03-12, 10:28
Medlem
Mest bara repriser och inget om Corona. Journalistik ?
Citera
2020-03-13, 15:07
Medlem
ForbrytarenAnnies avatar
Jag förstår inte varför folk klagar på Lars Bern, jag tycker Bern är oerhört intressant att lyssna på, han är kunnig och har en förmåga att kunna uttrycka sig och artikulera sig på ett välartat vis utan att det går till överdrift, och så är han folklig. Sedan att han inte vågar går hela vägen alltid i sina analyser vilka det är som sitter på resurserna och makten i världen men kallar dem för 'anglosaxare' är en annan femma, men annars uppskattar jag Berns analyser på det mesta.

Mycket trevligare att lyssna på än t.ex. Ingrid Narcissistqvist i Swebbtv-Nyheter. Det sämsta med Swebbtv är just nyheterna skulle jag säga. Mikael Willgert placerade nog Ingrid just där för han har insett vilken galenpanna hon är och han ville inte ha med henne i huvudprogrammet. Dock förstår jag inte varför Jeff Ahl väljer att göra nyheter tillsammans med Ingrid & Zlatan-Maria, är han galen? Om Jeff ännu ej insett vilken total narcissist Ingrid är som vill bestämma och tror sig veta allting så lär han trampa på minan i framtiden som gör han varse om detta.
Citera
2020-03-13, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Berns självgodhet och orakelstatus börjar bli mer än påfrestande. Nu skall dom dessutom hylla honom än mer med en fjantig T-shirt. Det känns som om luften gått ur detta projekt.

Bern säger många kontroversiella saker som inte stämmer överens med dom etablerade uppfattningarna i media. Men många gånger har han rätt inte alltid men ofta.
Citera
2020-03-13, 16:43
Medlem
Citat:
Bern säger många kontroversiella saker som inte stämmer överens med dom etablerade uppfattningarna i media

Som tex att man kan behandla corona med cocosolja

https://anthropocene.live/2020/03/09...corona-smitta/
Citera
2020-03-13, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
Som tex att man kan behandla corona med cocosolja

https://anthropocene.live/2020/03/09...corona-smitta/

Jaja jag erkände att han inte alltid har rätt.
Citera
2020-03-13, 18:15
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bbaa
Bern säger många kontroversiella saker som inte stämmer överens med dom etablerade uppfattningarna i media. Men många gånger har han rätt inte alltid men ofta.
Se på Bern när Wilgert presenterar honom som deras expert på ekonomi och vetenskap så förstår du vad jag menar.
Citera
2020-03-15, 09:19
Medlem
Nostradumbasss avatar
Nu träder ett Palmevittne fram och säger att mordvapnet gömdes i en villa i Spånga, och att hennes dåvarande man mördade Palme och gömde vapnet.

https://www.youtube.com/watch?v=uaYZVtaIn0U
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in