Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
  • 1
  • 2
2005-12-25, 05:00
Bannlyst
Substans: Stilnoct.

lder: Vill inte sga exakt men nstans mellan 20 och 30.

Utvrdering: Ge fan i benzo + alkohol fr mig hll det p att sluta riktigt illa ven om jag r ganska tollerant mot benzo och andra droger i allmnhet.

Det brjade iaf shr...

Jag var hemma hos mig en helt vanlig torsdags kvll d jag senare p kvllen bestmde mig fr att ta bilen och ka nerver landet och hlsa p slkten.
Sagt och gjort s satt jag mig i bilen knde mig ganska glad frutom att jag var lite seg (party dagen innan).
Nr jag sedan kt ca 10 mil s fr jag ett samtal p min telefon nr jag sedan svarar s hr jag i telefonen hur en gormande rst (det r mitt ex) hon brjar genast skrika ver varfr jag umgs med henne syrra blabla osv, jag fick hlla luren ca en halvmeter i frn rat hursomhelst s var det en jvla massa tjafs om det dr med att jag trffade hennes syrra kvllen innan, och personligen s tog jag vldigt illa vid mig eftersom vi nstan alltid varit bra kompisar hllit kontakten osv.
Nr jag sedan lade p luren s knde jag hur ngesten brjade krypa p mig (fastn jag i sjlva verket inte gjort ntt fel) jag petade inte ens p hennes syrra vi bara snackade ska tillgga att jag trffade hennes syrra p en fest kvllen innan.

Hursomhelst nu till sjlva berttelsen....

Nr jag ntligen anlnt till min kra slkt ner i ngot ln (sger inte vilket).
S blir jag genast verst av glada miner julstmningen + min fdelsedag det kndes bra just fr tillfllet nr jag och min slkt pratade med varandra d kunde jag slppa mina tankar om mitt ex och brket som var tidigare p kvllen.
Senare p kvllen s vart jag ensam hemma min slkt var inte nrvarande och jag knner mej ganska ensam s jag bestmde mig fr att sitta vid datan en stund.
Jag hade ven tagit med mej ngra l + lite julklappar osv, d tnkte jag att en l eller 2 inte skulle sitta helt fel tnkt och gjort s gor jag ut till min bil och hmtar in vskan som len och mina klder ligger i jag pnnar vskan stller in 3-4 brs i kylen och tar mej en l och stter mej vid datan.
Nr jag suttit vid datan en stund s brjar jag knna hur ngesten smyger sig p, jag brjar genast att m smre en vad jag gjorde tidigare p dan. jag hade precis druckigt min frsta l och dum som jag var s tnkte jag " vafan jag tar en till l" jag tnkte ven "jag mste fan sluta nojja i det dr nu" hursomhelst s gick jag till kylskpet hmtade en till l pnnade den fortsatte kika runt lite p internet.
Senare nr jag druckit ca 2 l och 3 whisky glas (8cl) s brjar jag m riktigt jvla skit, ngesten kommer nnu nrme inp det knns som att hela jvla vrlden r uppochner.

Det desdigra misstaget...

Nu nr jag vl druckit i mig all whiskyn och len s bestmmer jag mig (idiot som jag var nr jag var lite smberusad) fr att se vad min slkting har i medicin skpet, benzo var det jag letade efter jag hade nmligen glmt mina (sobril) hemma.
Ska tillgga att jag r vldigt tolerant mot benso s jag brukar iaf minst ta 60 - 80mg t gngen nr jag fr min ngest.
ter till medicinskpet nr jag letat en stund s hittar jag en burk stilnoct som en slkting till mej tar mot sina smn problem iaf jag bestmmer mej fr att ta 2st vilket jag gjorde, vntade ca en halvtimme brjade f lite effekt men ngesten hade inte frsvunnit d tnkte sch jag kan ta ngra till jag tervnde till medicin skpet tryckte i mig ca 10st till.
Efter jag tryckte i mig dom s tervnde jag till datorn, knde mej ganska normal till en brjan. Senare nr det gtt ca 15 minuter s knner jag hur tabletterna frgar p mer och mer jag knner att jag r inte mig sjlv lngre,
(ska frska skriva s bra i detalj som mjligt har rejla minnesluckor). Det gr iaf ytterligare ca 15 min jag knner att jag klarar inte av att sitta still lngre jag mste upp g, jag bestmmer mig iaf fr att g runt lite p nedervningen av huset jag brjar nu f hallucinationer och r hgljud och pratar fr mig sjlv jag vart en totalt annorlunda person.
Jag vsnades iaf s mkt s slkting som ger huset hade hrt mej frn uppevningen och kom ner och undrade vad jag hll p med.
Jag frskte svara normalt men hon mrkte att nnting inte var som det skulle.
S vi stter oss ner och frsker snacka, jag knner att jag inte klarar det och hon sger att hon ska ringa en ambulans, nej nej tnkte jag vill fan inte ka in p sjukhuset men som tur var s ringde hon iaf en ambulans tillslut och jag fick ka med den till en nrliggande stads akutmottagning.
I ambulansen fick jag iaf andnings problem inte jtteallvarliga men end jag knde att jag fick tungt att andas s jag fick syrgas hela vgen ner till sjukhuset.

Rddningen nr jag vl var framme...

Nr jag sedan kommer fram till sjukhuset s skjutsar dom in mig in ett rum och fortstter ge mej syrgas dr.
Ja minns inte s mkt frn sjlva tiden dr kl nr jag kom ner var d iaf runt 5 p morgonen jag hade ju vart vaken hela natten.
Jag fr i alla fall ngat att dricka fr att motverka frska f ut alla bezo gifter i kroppen, jag tror det var medicinsk "aktivt kol" eller ntt. Nr jag sedan tmt en hel flaska av den horribla kol drycken s lgger jag mig ner frsker sova men kan inte allt snurrar.
Efter ca 1 timme brjar jag knna att effekten brjar avta och jag brjar knna mej ngorlunda normal igen men jag ville fortfarande ha syrgas kvar fr skerhets skull.
Efter totalt 3 timmar s brjar jag bli nstan terstlld och kan senare p morgonen ka hem igen med min slkting och en jvla avtndning p stillnoct.

Slutsats...
Var jvligt frsiktiga med benzo den kan stlla till ett helvete.
Jag har mig sjlv att skylla jag vet det, men jag vill end sga ett varningens ord fr hur jvla illa det kan g.
Personligen s trodde jag aldrig att det skulle sluta p det hr viset men nu har jag iaf lrt mej min lxa och jag kommer helt och hllet att avst frn all benso i fortsttningen.
Citera
2005-12-25, 17:43
Medlem
Bullsquids avatar
orsaken till detta kan ju varit att du kkade 12st...
det r bttre att vnta lite extra lngre ist fr att ta mer
2st hade skert sltt tillrckligt bra
benzo r inte s farliga slnge man inte tar jttehga doser
Citera
2005-12-26, 09:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
orsaken till detta kan ju varit att du kkade 12st...
det r bttre att vnta lite extra lngre ist fr att ta mer
2st hade skert sltt tillrckligt bra
benzo r inte s farliga slnge man inte tar jttehga doser

Det r ju det som r skitfarligt. Man tror att det inte rcker nr man knner av effekten i brjan och nr den brjar smyga sig vill man ha "lite mer" liksom. Usch fr cocktails.
Citera
2005-12-26, 20:00
Bannlyst
Stilnoct r inte benzo.
Citera
2005-12-27, 00:32
Medlem
Zippans avatar
Men shit... jag blir helt borta p tv stilnoct.. Tack fr pminnelsen, nu mste jag skriva en rapport sjlv

Jobbigt att ka in p sjukan hurru, men det kanske var bra end, 12 st verkar mycket.
Citera
2005-12-27, 18:04
Medlem
Dirtans avatar
Idiotiskt att ta 12st nr du mr som du gr. Varfr inte skriva din exakta lder? Det finns ett par till i Sverige liksom Om det beror p att du har vnner som lser frstr jag, men d undrar jag lite varfr du skriver med ex och hennes syster saken Tur att det slutade ngolunda bra, att vara odiskret lnar sig i slutndan!

Vad sa slkten i efterhand?
Citera
2005-12-27, 18:16
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtan
Idiotiskt att ta 12st nr du mr som du gr.
Once you pop, you can't stop... Faller en, faller alla... Ger man Fan lillfingret tar han hela handen... You know the score...
Citat:
Varfr inte skriva din exakta lder? Det finns ett par till i Sverige liksom
Att skriva "min lder r ngonstans mellan 20 och 30" ger en 20-rig kille chansen att verka vara 25... Funkar ven om man r en 30-rig tjej och vill bli 5 internetr yngre...
Citera
2005-12-27, 23:23
Medlem
REEEETAAARDs avatar
det r s me benzo faktiskt... man kan inte bara ta 1... drfr de skrivs ut i s sm mngder...
Citera
2005-12-28, 00:03
Medlem
weirdbeatss avatar
h fyfan 12 st!!! Jag tog 5-6 nr jag t sna fr ett tag sen o d var man nd tollerant. Vilken jvla tur att du inte somnade. Sjlv lskade jag stilnoct. Man lgger sig bara och somnar nr man trippat klart+vaknar utvilad utan ngon jobbig avtndning. Bttre kan det inte bli!
Citera
2005-12-30, 21:02
Medlem
Dirtans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Once you pop, you can't stop... Faller en, faller alla... Ger man Fan lillfingret tar han hela handen... You know the score...
Att skriva "min lder r ngonstans mellan 20 och 30" ger en 20-rig kille chansen att verka vara 25... Funkar ven om man r en 30-rig tjej och vill bli 5 internetr yngre...

du har visst fan svar p allt du! Och jo det blir ju ltt att man fyller p fler och fler. Men under omstndigheterna skulle jag tnka igenom mitt val lite djupare. Skulle det vara s att "Once you pop, you can't stop" r obligatorisk hos alla, skulle inte d alla ligga p sjukan efter att ha ftt nya piller?
Citera
2005-12-30, 22:00
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtan
du har visst fan svar p allt du! Och jo det blir ju ltt att man fyller p fler och fler. Men under omstndigheterna skulle jag tnka igenom mitt val lite djupare. Skulle det vara s att "Once you pop, you can't stop" r obligatorisk hos alla, skulle inte d alla ligga p sjukan efter att ha ftt nya piller?
Det r ju frmst d man stannar uppe efter att ha tagit sin insomningstabletter som det hnder... Grejen r ju den att Stilnoct sver hjrnan, ligger man i sngen d s somnar man dr, r man vaken brjar man g i smnen... Man fr en massa drmlika upplevelser som man ungefr minns lika mycket av som man minns av vanliga drmmar... Men nu r man sjlv med i drmmen... Och blandar man med alkohol blir det nnu vrre...

Som smnmedicin r Stilnoct inte s farligt, man om man tar som partypiller kan det g illa... Det r inte s att man blir frgiftad, det krvs ganska mnga Stilnoct fr att det skall bli hlsofarligt, men risken fr att man gr ngot korkat r hur stor som helst... Det spelar ingen roll om man har bra sjlvdisciplin, fr d du r pverkad av Stilnoct och alkohol r det inte du som styr lngre...
Citera
2006-01-03, 20:12
Medlem
weirdbeatss avatar
Jag tyckte att stilnoct p mnga stt liknade DXM, skillnaden var att stilnoct inte var lika hallucinogent och mer "levande". Men de liknar varandra p s stt att man inte vet riktigt nr de kickar in, och pltsligt r allt t helvete fel.

r stilnoct dissociativt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in