Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-11, 08:32
  #1
Medlem
Hej fb!

Skriver det här inlägget för att hjälpa en nyfiken polare till mig som undrar om det är olagligt att beställa hem detta preparat utan några speciella följder från farbror blå?

Vi har tillsammans försökt googla en hel del olika sökord utan resultat, därför tar vi nu vidare frågan till er som kanske har bättre koll.

Mvh
Citera
2017-03-11, 14:19
  #2
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Jag tror att det ska vara lagligt ännu. Finns väl att köpa på prylshoppen.
Citera
2017-03-11, 16:18
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Jag tror att det ska vara lagligt ännu. Finns väl att köpa på prylshoppen.

Menar du att hela deras soritment är lagligt? Någon annan som kan bekräfta?
Citera
2017-03-11, 16:33
  #4
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnkomhit
Menar du att hela deras soritment är lagligt? Någon annan som kan bekräfta?
Ja, det är lagligt som de säljer. Har köpt därifrån för något år sedan.
Citera
2017-03-12, 22:08
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Ja, det är lagligt som de säljer. Har köpt därifrån för något år sedan.

Jasså? Var det kanna du köpte?
Citera
2017-03-13, 09:26
  #6
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Jo, jag beställde därifrån.
Citera
2017-03-13, 09:29
  #7
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Jo, det var kanna som jag köpte.
Citera
2017-03-14, 10:52
  #8
Medlem
Fick syn på den här tråden och beställde 28 gram för lite över en hundring på ebay, fri frakt var det också.

Får se om det fastnar i tullen och om det är nåt att ha. Prylshoppen, vilka jävla bedragare, dom måste leva på att folk inte kan använda google.

Ang vad man får ta in köpa osv, så verkar det vara så att många shoppar väljer att själva ta ansvar för till vilka länder dom säljer. Jag mailade en kratomshop i Tyskland och dom skickar inte till Sverige, samma med Phenibut som säljs på ebay, de flesta säljarna verkar inte vilja skeppa till sverige.
__________________
Senast redigerad av SmileyCulture 2017-03-14 kl. 10:55.
Citera
2017-04-12, 18:07
  #9
Medlem
Tack ska ni har jag har funderat i månader på vad det hetteoch nu när jag skulle stänga ner telefonen såg jag detta..
Citera
2019-01-06, 10:53
  #10
Medlem
Bump på denna - har någon hört nytt on juridisk status på Kanna? Den finns på prylshopen fortfarande. Jag har googlat men inte hittat någon officiell källa som anger detta som narkotikaklassat eller liknande. I övriga världen verkar Kanna vara helt tillåtet vad jag förstår.

Dessutom - har någon erfarenheter att dela med sig av? De rapporter som finns på Erowid verkar i huvudsak vara positiva. En rätt mild uppåt/ångestdämpare vad jag förstår.

Edit: har någon känsla för hur tullen ser på import av Kannafrön? Alternativt, känner någon till var man kan köpa sådana inrikes?
__________________
Senast redigerad av bitrot 2019-01-06 kl. 11:52.
Citera
2019-02-25, 15:42
  #11
Medlem
Vad jag vet är det än idag 2019 fortfarande lagligt, ska inte vara problem att köpa ifrån tex azarius o liknande ställen. Och om du vill veta hur de känns rekommenderar jag att kolla drugslab på Youtube när det testar kanna
Citera
2019-03-06, 18:02
  #12
Medlem
who-s avatar
Vad är bästa sättet att inta detta?
Snorta, svälja ner det eller röka det?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback