• 1
  • 2
2017-03-13, 14:32
Medlem
Awenixs avatar
Hej,

Jag har för tillfället en Iphone 5C. Den fungerar bra, lite seg emellan åt och de största nackdelarna är att den inte klarar av kyla (stänger då av sig själv och vägrar starta) och om jag använder kameran när det är ca 20% batteri kvar så dör den också.

Jag funderar då på att köpa en Galaxy S7 istället, men jag är jätteosäker om jag ska göra det eller inte(!!!)

Jag använder min telefon ofta, jag gillar att kolla på facebook, instagram, surfa, snapchat och att fotografera (framförallt). Med samsungmobilen så får jag en förbättrad kamera, nice tangentbord där siffrorna och bokstäverna är på samma sida. Prestanda, minne, batteritid - ALLT förbättras, en del kanske fördubblas.

Men nackdelen är väl... Har jag behovet? Eller är det mitt "jag vill ha" begär som leder mig mot dessa vägar; att köpa denna mobil?

Ett annat alternativ är att vänta tills min mobil blir pajj, men tänk om den aldrig går sönder!?

Någon som kan hjälpa en förvirrad själ med grov beslutsångest?
Citera
2017-03-13, 14:44
Medlem
Robin.Bentleys avatar
29 mars släpps Galaxy S8 i Sverige. Kan vara bra att veta.
Citera
2017-03-13, 15:00
Medlem
Awenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin.Bentley
29 mars släpps Galaxy S8 i Sverige. Kan vara bra att veta.
Tack, aa. Vet inte så mycket om den - min största oro ifall jag köpte en S7 är att den skulle bli "ner-segad" för att den blir "out of date". Men får sluta uppdatera när det känns dags eller något.

Det enda som skulle locka mig till en S8 är att den har två huvudkameror tror jag.

Men tackar för ditt svar! Det fick mig att kolla en liten vid. om S8 men det verkar inte finnas så mycket information om den ute än.
Citera
2017-03-13, 15:05
Medlem
Robin.Bentleys avatar
Nej all info är rykten och inget är bekräftat ännu. Men jag har S7 och är nöjd. Måste dock ha extra minneskort i (SD card) för att få plats med allt. Men är lite nyheter med S8. ny laddare krävs. Är nytt uttag där. Men är det på alla nya mobiler nu från senaste månaderna.
Citera
2017-03-13, 15:08
Medlem
Awenixs avatar
Citat:
Nej all info är rykten och inget är bekräftat ännu. Men jag har S7 och är nöjd. Måste dock ha extra minneskort i (SD card) för att få plats med allt. Men är lite nyheter med S8. ny laddare krävs. Är nytt uttag där. Men är det på alla nya mobiler nu från senaste månaderna.
Yes, USB-C! Blev introducerad för det usb-uttaget förra året, det är som iphonens laddsladd, går att sätta in åt båda hållen. Och tack för ditt svar, hade ingen aning att allt var rykten t.ex.

Okej, skönt att höra. Det är ju vad som är bra med android, att man får lägga in extra SD-kort.
Citera
2017-03-13, 15:19
Medlem
Robin.Bentleys avatar
Jag har 32 GB minne plus 128 GB på kortet =)
Men lycka till oavsett vad du köper för mobil. Men vänta lite ifall du är intresserad av att se S8an först.
Citera
2017-03-13, 15:24
Medlem
Awenixs avatar
Citat:
Jag har 32 GB minne plus 128 GB på kortet =)
Men lycka till oavsett vad du köper för mobil. Men vänta lite ifall du är intresserad av att se S8an först.
Hur kan din mobil kräva så mycket minne? :O

Jag tror jag endast har 8 eller 16GB på min iphone.

Tack så mycket, uppskattar ditt tips!
Citera
2017-03-13, 15:26
Medlem
Tinoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awenix
Hej,

Jag har för tillfället en Iphone 5C. Den fungerar bra, lite seg emellan åt och de största nackdelarna är att den inte klarar av kyla (stänger då av sig själv och vägrar starta) och om jag använder kameran när det är ca 20% batteri kvar så dör den också.

Jag funderar då på att köpa en Galaxy S7 istället, men jag är jätteosäker om jag ska göra det eller inte(!!!)

Jag använder min telefon ofta, jag gillar att kolla på facebook, instagram, surfa, snapchat och att fotografera (framförallt). Med samsungmobilen så får jag en förbättrad kamera, nice tangentbord där siffrorna och bokstäverna är på samma sida. Prestanda, minne, batteritid - ALLT förbättras, en del kanske fördubblas.

Men nackdelen är väl... Har jag behovet? Eller är det mitt "jag vill ha" begär som leder mig mot dessa vägar; att köpa denna mobil?

Ett annat alternativ är att vänta tills min mobil blir pajj, men tänk om den aldrig går sönder!?

Någon som kan hjälpa en förvirrad själ med grov beslutsångest?

Jag tycker du borde köra på. S8an är inte sån stor skillnad, samt så försvinner 3.5mm uttaget också. Telia har kampanj på både S7an samt edge tills slutet av mars där du sparar ungefär 2500+ på mobilen om du binder upp dig på 24mån.
Citera
2017-03-13, 15:30
Medlem
Awenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinos
Jag tycker du borde köra på. S8an är inte sån stor skillnad, samt så försvinner 3.5mm uttaget också. Telia har kampanj på både S7an samt edge tills slutet av mars där du sparar ungefär 2500+ på mobilen om du binder upp dig på 24mån.
Aa, det finns erbjudande just nu på mecenat där jag kan köpa den för 4090kr (elr avbetalning). Den har legat på 3590kr men missade det då

Tack dock
Citera
2017-03-13, 15:44
Medlem
Robin.Bentleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awenix
Hur kan din mobil kräva så mycket minne? :O

Jag tror jag endast har 8 eller 16GB på min iphone.

Tack så mycket, uppskattar ditt tips!

Jag har mycket appar. Jag laddar ner mycket filmer, musik och andra filer :P
Citera
2017-03-13, 15:54
Medlem
Awenixs avatar
Citat:
Jag har mycket appar. Jag laddar ner mycket filmer, musik och andra filer :P
Okej, tack, jag kommer nog endast ha t.ex. fotoredigeringsappar och sen kommer nog mitt minne bestå av 80% bilder
Citera
2017-03-13, 16:05
Medlem
Awenixs avatar
Köpte den nu,

Tack alla som svarat!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto