• 1
  • 2
2017-03-16, 11:39
Medlem
Det kommer kontakter med tiden. Speciellt när det är business så tycker det upp en massa olika personer som vill göra affärer med dig. Börja smått och föreställd var du kommer vara om 1år och 5år med din verksamhet. Det finns massor med forum och hjälp tillgängligt online också! Kör hårt!
Citera
2017-03-29, 00:15
Medlem
rogerbyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gemigenanledning
Hej!

Undrar lite hur det är med att starta eget företag.

Det är så att jag är helt ensam i livet och med det menar jag verkligen helt ensam i livet, inte en enda människa i mitt liv.

Hur ligger det till då? Skulle jag kunna bli en framgångsrik företagare? Eller är det så att man måste ha kontakter och liknande? Finns det situationer som jag som helt ensam i livet skulle då hoppas att jag skulle ha en partner, syskon, vän eller förälder? Hur stor är chansen att lyckas helt ensam om man verkligen vill, är intresserad och kör hårt?

Egentligen vet jag väldigt lite om att starta, saker som man kanske inte direkt kan läsa sig till men som ni kan lägga till här i tråden.

Allt ni kan om att starta är jag mycket tacksam för.

Ensam e starkast enklare att lyckas!

Det man behöver är God kunskap i varan/produkten du handlar med!
Sen är det en klar fördel om du är skicklig på att dupera/manipulera folk, då kommer framgången !
Citera
2017-06-26, 08:02
Medlem
Hej på dig "gemigenanledning"
Det du skriver om ensamhet delar du med tusentals andra men det hjälper dig ju inte dig. Nu är det du som skall starta företag med din absolut bästa vän "dig själv". Jag är i samma sits, d v s en helt ensam gubbe på 72 år och jag funderar på att starta eget bara för att kunna fakturera för varor och tjänster. Anledningen till att starta eget är väl att kunna syssla med det man gillar, något som kanske länge varit en hobby. Varför jag vill starta eget är för att jag skall kunna dra av det som kostar mot intäkterna och att kunna fakturera. Och visst kan du få alla de relationer du önskar bara du inte stirrar dig blind på det. Det sägs att vi får allt vi ber om och om du ser tillbaka på ditt liv så kan du nog se att det stämmer. Kontakta Skatteverket, starta företaget och rikta in dig på din verksamhet och - vips så har ditt liv blivit precis så som du vill ha det. Lycka till!

Citat:
Ursprungligen postat av Gemigenanledning
Hej!

Undrar lite hur det är med att starta eget företag.

Det är så att jag är helt ensam i livet och med det menar jag verkligen helt ensam i livet, inte en enda människa i mitt liv.

Hur ligger det till då? Skulle jag kunna bli en framgångsrik företagare? Eller är det så att man måste ha kontakter och liknande? Finns det situationer som jag som helt ensam i livet skulle då hoppas att jag skulle ha en partner, syskon, vän eller förälder? Hur stor är chansen att lyckas helt ensam om man verkligen vill, är intresserad och kör hårt?

Egentligen vet jag väldigt lite om att starta, saker som man kanske inte direkt kan läsa sig till men som ni kan lägga till här i tråden.

Allt ni kan om att starta är jag mycket tacksam för.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in