Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-03-19, 17:01
Medlem
Själv gillar jag när det är pissigt höst/vårväder ute med regn, piss och grå himmel. Samtidigt som jag är hemma i köket, där man satt på lite skånskt Zoegaskaffe och inhandlat lite skånska fransbröbullar som jag brer med Bregott, skinka, ost och tomat. Kaffet skall ha mjölk och socker.
Sen sätter jag mig vid rutan i köket och njuter av pissvädret med en suverän fika som inte går att slå.

Hur ser din svenska favoritfika ut?
Senast redigerad av allanballanjugge 2017-03-19 kl. 17:10.
Citera
2017-03-19, 17:08
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanballanjugge
Själv gillar jag när det är pissigt höst/vårväder ute med regn, piss och grå himmel. Samtidigt som jag är hemma i köket, där man satt på lite skånskt Zoegaskaffe och inhandlat skånska fransbröbullar som jag brer med Bregott, skinka, ost och tomat. Kaffet skall ha mjölk och socker.
Sen sätter jag mig vid rutan i köket och njuter av pissvädret med en suverän fika som inte går att slå.

Hur ser din svenska favoritfika ut?

Din fika med fransbrödbullar låter perfekt på förmiddagen.
På eftermiddagen tar jag hellre en hembakt kanelbulle eller något mindre bakverk typ dammsugare.
Och Zoégas är givetvis 'a must', men jag föredrar det svart som natten.
Citera
2017-03-19, 17:08
Bannlyst
Starköl pistagenötter och stark ölkorv.
Citera
2017-03-19, 17:09
Bannlyst
Kaffe i stor kopp med mjölk. Sen bränner jag av en nybakad fralla med mycket salt smör, skinka, ost och några gurkor på toppen. Kanske någon krydda.

Efter mackan går jag över till sötsakerna. Då är det en stor biskvi eller dammsugare.

Smack!
Citera
2017-03-19, 17:09
Medlem
Mia-Rovys avatar
Ännu bättre är det ju om man gör exakt samma sak, men det är en ledig dag, man vaknar utsövd, stiger upp och gör kaffe och solen skiner in på en där man sitter. Vädret är mycket viktigt, och det måste vara sol. Helst sommar. Då är hela dagen räddad
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-03-19 kl. 17:16.
Citera
2017-03-19, 18:55
Medlem
Jag gillar klassikern "saft och bullar". Då gärna kanelbullar och nån röd saft.
Citera
2017-03-19, 19:18
Medlem
Långpromenad på våren. Slå sig ner på en varm sten i solen med prickig-korv-macka och varm choklad med fågelkvitter i bakgrunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in