• 1
  • 2
2017-03-21, 21:12
Medlem
trueforgoods avatar
Fr ca 2 r sedan fick jag Stesolid utskrivet av en naiv lkare. Skulle ta 30mg om dagen men d jag har lite innanfr pannbenet lste jag p och insg att det skulle gra mig rejlt beroende. Hll mig drfr till 10-20mg/vecka (1-2 dagar i veckan). Kan tillgga att jag lider av GAD mm, drav denna medicin.

Har fortsatt f utskrivet och har hllit mig till denna dos/intervall men senaste mnaderna har det hnt mycket skit som vnt upp och ned p mitt liv, och mitt i allt detta har ett nytt vldigt krvande jobb dykt upp. Har drfr kat till 3, ibland 4 gnger i veckan (men sllan verstigit 20mg per tillflle) och s har jag hllit p nu i alla fall 3 mnader. Inser hur farlig denna "medicin" r och dessutom finns massa missbruk i slkten, just av piller (och ven alkohol). Vill inte hamna dr mnga har hamnat.

Hur som helst har jag dom senaste mnaderna knslomssigt hoppat fram och tillbaka, frn att m bra till att f massa ngest till att hamna i depression till att komma ur depressionen och tillbaka igen. Allt r ett virrvarr och jag fattar ju nu att det till stor del har med dessa piller att gra.

Nu har jag inte tagit p 5 dagar och jag knner verkligen av abstinensen: cklig smak i munnen, ledvrk som kommer och gr, extremt trtt, smtt darrande fingrar och muskelryckningar, hjrta som slr snabbt och oregelbundet i perioder och ngest/noja som kommer och gr. Smnsvrigheter och stora koncentrationssvrigheter.

Nu mste det bli ett slut med detta. Jag tar hellre vanlig ngest n detta skit.

Frgan r nu hur jag tar mig hrifrn bst? Som jag nmnde har jag ett nytt jobb dr jag mste prestera som fan, s jag kan inte g och tnda av dagarna i nda. Samtidigt vill jag inte brja ta dagligen fr det knns som ett steg tillbaka. Eller r det bsta sttet? I s fall vad fr dos br jag lgga mig p?

Tacksam fr svar.
Senast redigerad av trueforgood 2017-03-21 kl. 21:18.
Citera
2017-03-21, 22:00
Medlem
Simma-Lugnts avatar
Enda sttet r att stta hrt mot hrt. Bestmma sig. Se till o bli kvitt de dr tabletterna. Gr det. Hade en sambo som jag frstr var fast p Stesolid mm. Allt rttroget utskrivet av lkare pga depression o svrt komma ner i varv, svrt sova.... Det har bara eskalerat tyvrr... Jag tyckte mycket om hen, men hen blev nojig precis s som du beskriver det. Ja knner igen alla symptom du beskriver. Gick inte f loss hen ur piller-vrlden tyvrr... Gick inte fortstta ett liv tillsammans. Frstr i efterhand hur mycket de dr pillrena tog ver personligheten. Stmmer precis som du beskriver. N gick inte... Tyvrr...En bra partner annars... Vi r inte ihop lngre... Hen har bytt doktor som nu fr tiden lagligt o ppet fr in nnu tyngre medikament frn Tyskland... Hen r stolt ver detta... nnu mer "synd om"... Rcker inte med det o det, det r bara skrp, behver f de hr medikamenten som hjlper.... S lper argumenten... Det heter att det r synd om hen, men egentligen r hen helt beroende av sna hr tabletter. Ja o Stesolid rcker kort o gott inte till lngre. Nej, ge dig inte in p den banan. Finns alltid lkare som vill skriva ut n det ena o andra... Du blir doktorns pengakossa... Hela hens liv kretsar kring piller som han "mste" ta, fr "det har ju lkaren sagt" heter det.... o de personfrndrar.... Bde yttre fysiska, som tex ryckningar, hjrthugg, finnar ver hela kroppen som blder med de senaste o fysiska... Hen blev nstan paranoid o kunde f fr sig t.ex. "svartsjuke-grejer" som var helt befngda... Jag tycker synd om hen p ett vis, fr hen fattar inte sjlv hur hrt hen trillat dit... hur pass mycket pillrena pverkar honom o frndrar honom... Hen kan 'skryta om" piller frn Tyskland som hen fr utskrivet o som hen mr s bra utav... i nsta sekvens heter det att hen mr s dligt o behver dessa tabletter fr att frska komma tillbaka, m bttre... Hen kan tycka vldigt synd om sig sjlv, men r inte, aldrig, beredd att uppoffra eller ens dra ner p pillrena. Pillrena mste ju hen ha fr hen "mr dliigt".... Fr inte hen substanserna i sig s blir det humrsvng o abstinens.... Hela kroppen reagerar... Hjrtat skenar, darrningar o allt det du beskriver... Inte ltt att tas med en sn person... Hur mycket jag n tyckte om hen s funkade det inte att leva med... Jag mdde otroligt dligt av att se "missbruket" o frndingen det medfrde av hen som person... Hen hade under flera r innan jag kom in i bilden missbrukat Stesolid mm... Det frstr jag i efterhand... Vlordnad familj, s "missbruk" klassades det inte som, utan "synd om" o depression, gtt in i vggen, fr mycket o svrt komma tillbaka....
Skippa den banan... Jag tror faktiskt aldrig att hen tar sig ur det... Hen r krd... Han valde piller istllet fr krlek IRL...
Bara stlstt dig o hrda ut... Ta inget annat istllet fr... D r du x krd... Dumt....
Citera
2017-03-21, 23:17
Medlem
Spliffmeisters avatar
Lr dig anvnda enter-tangenten..

Kper ditt inlgg men att "hen" (gud s larvigt) valde tabletterna istllet fr krleken inte rtt. Drogerna vann, kemikalien frndrade hans mentala tillstnd. Han slutade inte lska..
Citera
2017-03-21, 23:36
Medlem
Bronixs avatar
ta alprazolam ist
Citera
2017-03-22, 02:39
Medlem
Bestm du dig fr att aldrig igen ta ngon benzo och var drefter glad ver att det endast tog dig tv r att komma till insikten om att benzo skapar ngest.

Se ATn som en vckarklocka. Det r inte normalt ngonstans att knna allt det dr bara fr att man inte tryckt i sig sina piller. Har du redan varit utan i 5 dagar s r du dessutom snart klar med avtndningen. Bara hlla ut ett tag till!
Citera
2017-03-22, 04:27
Medlem
Simma-Lugnts avatar
Inget fan av hen, var enklaste sttet att f fram att det spelar ingen roll om det r tjej eller kille. I mitt fall var min sambo en kille. Det viktiga jag ville f fram r att ja det r fullt mjligt utveckla ett beroende av Stesolid mm o som sen kan leda till mer o diverse starkare/andra preparat.

Voil enter ... Just det dr att han knde att han mste ta dem, inte klarar sig utan, pillrena var vad "nappen" r fr smbarn.... "tryggheten"... Alltid noga med att piller fanns med o nra till hands. Hade koll p nr han tagit o hur dags han skulle ta igen... S fort han knde efter o mdde lite dligt s tog han ju piller igen.... Nr han knde substanserna var p vg ut ur kroppen mdde han dligt o var synd om o fyllde p istllet fr att hrda ut o bli av med elndet... Han sg inte vad tabletterna gjorde med honom o frndrade honom.

Det var ju inte bara han som lskade... Jag lskade ju honom ocks... Det var dock ocks svrt o smrtsamt... Var som att leva med tv olika sidor av honom... Den lugna, fina, bra som man tyckte s mycket om, o sen kunde det svnga... Humrsvng som han inte sg/erknde/var medveten om... Han fick fr sig snt som var befngt/inte stmde... Mycket var mitt fel, inte hans... Han sg inte att det var pillrena...

Han frsvarade alltid pillrena... De behvde han ju... Han mdde ju dligt o "doktorn" stod ju p hans sida o hade ju sagt att han "mste" ta dem.... Man tycker att han skulle f nog av de fysiska obehagen om inte annat..., som nr hjrtat skenar, ingen behaglig knsla sg man ju p honom... Man blir ledsen av att st bredvid maktls ocks. Gr ont i en. S str man bredvid o sger "ja men det r ju tabletterna som frgr dig".... Han visste det vl sjlv ocks, men fortsatte p banan o frsvarade att han behvde dem... Han sg sig nog aldrig som beroende, det var mer att pillrena var nappen...

Berg och dalbanorna tog till slut ut sin rtt... Hur mycket jag n kan tycka om honom nnu, s blev det fr svrt och smrtsamt att leva i det dr... Han tnkte ju inte ge upp pillrena heller... Dem behvde han ju hette det... Ja o han har ju trappat upp istllet fr ner sedan vr tid... Det r en sorg... Hade nskat annorlunda fr oss, men vill inte leva i att se/f erfara "missbruket"... Fr jobbigt.... Han behver vilja rdda sig sjlv fr att f till en frndring... Man kan inte rdda ngon som inte vill/r redo... Man mste sjlv bestmma sig o vilja sjlv... Vet inte om han ser sig sjlv som beroende nnu ? , o tycker det r fr svrt fr att sluta..?, eller om han r bekvm med pillrena n eller tycker det kvittar o bara kr p... Har inte hrt honom nmna ngot om att sluta iaf...

Gr dig av med tablettmissbruket o lev med ngest p vanligt stt istllet. Tabletterna fr dig inte att m bttre. S mycket negativt skit de medfr... Skulle sga att ngesten blir n vrre av de dr tabletterna o nr de dr substanserna lmnar kroppen... Fyll inte p med mer d utan hrda ut o bli kvitt det en gng fr alla... Otckt hur de dr tabletterna pverkar o personfrndrar... Alla knner vi ngest... Man fr lra sig att hantera den p annat vis n med piller... Jogga hjlper mig... Bttre n piller...
Citera
2017-03-22, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simma-Lugnt
Inget fan av hen, var enklaste sttet att f fram att det spelar ingen roll om det r tjej eller kille. I mitt fall var min sambo en kille. Det viktiga jag ville f fram r att ja det r fullt mjligt utveckla ett beroende av Stesolid mm o som sen kan leda till mer o diverse starkare/andra preparat.

Voil enter ... Just det dr att han knde att han mste ta dem, inte klarar sig utan, pillrena var vad "nappen" r fr smbarn.... "tryggheten"... Alltid noga med att piller fanns med o nra till hands. Hade koll p nr han tagit o hur dags han skulle ta igen... S fort han knde efter o mdde lite dligt s tog han ju piller igen.... Nr han knde substanserna var p vg ut ur kroppen mdde han dligt o var synd om o fyllde p istllet fr att hrda ut o bli av med elndet... Han sg inte vad tabletterna gjorde med honom o frndrade honom.

Det var ju inte bara han som lskade... Jag lskade ju honom ocks... Det var dock ocks svrt o smrtsamt... Var som att leva med tv olika sidor av honom... Den lugna, fina, bra som man tyckte s mycket om, o sen kunde det svnga... Humrsvng som han inte sg/erknde/var medveten om... Han fick fr sig snt som var befngt/inte stmde... Mycket var mitt fel, inte hans... Han sg inte att det var pillrena...

Han frsvarade alltid pillrena... De behvde han ju... Han mdde ju dligt o "doktorn" stod ju p hans sida o hade ju sagt att han "mste" ta dem.... Man tycker att han skulle f nog av de fysiska obehagen om inte annat..., som nr hjrtat skenar, ingen behaglig knsla sg man ju p honom... Man blir ledsen av att st bredvid maktls ocks. Gr ont i en. S str man bredvid o sger "ja men det r ju tabletterna som frgr dig".... Han visste det vl sjlv ocks, men fortsatte p banan o frsvarade att han behvde dem... Han sg sig nog aldrig som beroende, det var mer att pillrena var nappen...

Berg och dalbanorna tog till slut ut sin rtt... Hur mycket jag n kan tycka om honom nnu, s blev det fr svrt och smrtsamt att leva i det dr... Han tnkte ju inte ge upp pillrena heller... Dem behvde han ju hette det... Ja o han har ju trappat upp istllet fr ner sedan vr tid... Det r en sorg... Hade nskat annorlunda fr oss, men vill inte leva i att se/f erfara "missbruket"... Fr jobbigt.... Han behver vilja rdda sig sjlv fr att f till en frndring... Man kan inte rdda ngon som inte vill/r redo... Man mste sjlv bestmma sig o vilja sjlv... Vet inte om han ser sig sjlv som beroende nnu ? , o tycker det r fr svrt fr att sluta..?, eller om han r bekvm med pillrena n eller tycker det kvittar o bara kr p... Har inte hrt honom nmna ngot om att sluta iaf...

Gr dig av med tablettmissbruket o lev med ngest p vanligt stt istllet. Tabletterna fr dig inte att m bttre. S mycket negativt skit de medfr... Skulle sga att ngesten blir n vrre av de dr tabletterna o nr de dr substanserna lmnar kroppen... Fyll inte p med mer d utan hrda ut o bli kvitt det en gng fr alla... Otckt hur de dr tabletterna pverkar o personfrndrar... Alla knner vi ngest... Man fr lra sig att hantera den p annat vis n med piller... Jogga hjlper mig... Bttre n piller...

Bra iaktaget. Det hade lika grna kunnat vara mitt tidigare benzomissbruk som du beskriver.

ngest, paranoia och psykologiska berg- och dalbanor. Det eviga rknandet av piller och alla bortfrklaringar! Och det som jag tycker var det absolut vrsta efter slaveriet beroendet ger, all sjlvmkan! Jag betedde mig som ett srat barn under allt fr lng tid.

Min solskenshistoria brjar d jag beslutade mig fr att aldrig igen ta en tablett oavsett hur dligt jag mdde och drmed ta ansvar ver mitt mende. Avtndningen varade ett par veckor, och jag skojar inte d jag skriver att jag trodde att jag skulle d. Men jag stod ut och dog inte och idag r jag tillbaka till mitt gamla jag.

Jag skulle sga att nyckeln till att bli fri r att sluta vara rdd och vga konfrontera det som finns inom en. Knslan efter avtndningen d man inser att man inte behver ta piller varje dag r oslagbar! Frihet!
Citera
2017-03-23, 08:08
Medlem
Simma-Lugnts avatar
." ...det absolut vrsta efter slaveriet beroendet ger, all sjlvmkan! Jag betedde mig som ett srat barn under allt fr lng tid."

Ja mycket med bergodalbana, bortfrklaringar/att ljuga fr sig sjv o sjlvmkan, sjlvmkan... srat barn o tycka synd om sig...

Frstr att du knde det som att du trodde du skulle d, s knde ven min sambo det o det var ju obehagliga upplevelser nr kroppen reagerar. Kanske har han aldrig vgat komma ver den trskeln... Obehaget fr att komma ver trskeln blir fr stort... Obehaget ger en rdsla... Instmmer helt i att det till syvende o sist handlar om att vervinna rdslan. Dels rdslan fr de fysiska/kroppsliga symtomen... "Fy s otckt detta knns, ne jag klarar inte detta, jag mste ta ett piller nu s jag mr bttre. Jag klarar inte detta...." Gller ju vga hrda ut o ta sig frbi det stadiet, s som du gjorde...

Hller helt med i allt du skrev... Hller ocks med om att det handlar om rdsla fr att konfrontera ngot inom sig... Man vill inte konfrontera, det r jobbigt, bttre lta bjrnen sova, bedva, slippa knna...

I min sambos fall tror jag det bottnade i att han inte knde att han kunde vlja sitt eget liv utan hans liv var utstakat o han frvntades g i sin fars fotspr o hade allas frvntningar p sig, mor o far ville vara stolta ver honom o han knde nog att det blev honom vermktigt. Allt det de ville ha ut utav honom var egentligen inte "sant" fr honom sjlv inombords. Det blev ett spel han var tvungen att spela med i. Klart sdant blir jobbigt. Inte f vara den man r. Inte kunna/f vlja sitt liv sjlv. Frldrarna tycker mycket om sin son, men styr o frvntar sig ocks...

Han knde nog att han orkade inte vara allt det som frvntades av honom. En fasad utt o s kndes det "osant" o fr mycket inombords. Hans far klarade den sociala biten, men jag tror det sociala trde mycket p min sambo. Han ville egentligen inte ha s mycket med folk o gra o "le o vara trevlig" som frvntades av hans frldrar o andra... Jag kan frst honom i detta...

S jag kan frst att det r sknt hur piller/droger/alkohol "trubbar av", kapar av toppar av ngest, bedvar, lugnar nerver nr det blir fr mycket, slippa knna stress o hur "myrorna kryper o springer i kroppen", domna bort alla tankar o samveten som stndigt surrar o snurrar runt i huvudet... Bedva, domna bort det som blir fr mycket, som man knner att man till slut inte klarar att hantera.... D blir ju piller/alkohol/droger en befrielse bort frn det onda... Slippa knna...

Frstr piller/droger/alkohol blir en trygghet, "nappen", fr att slippa m s dligt o att det blir en rdsla att ta bort den tryggheten, nappen o en oro fr "hur ska jag klara mig utan att ta till "nappen"... nr jag brjar darra/skaka o m dligt..."

Samtidigt r det ju ingen utvg. Man stnger av o lgger locket p, men de dr pillrena/alkoholen/drogerna hinner ju till slut ikapp en nd.... D med n mycket vrre ngest... Bde ngest fr vad de medfrt o orsakat, men ocks att de "medlen" ger ngest i sig sjlva... En ngest som r lngt mycket vrre n vanlig ngest..

Vore en drm om min fd. sambo kunde komma till samma insikt som du beskrev... Att solskenshistorien slutar med att bli kvitt beroendet, att det ger en enorm frihetsknsla o r underbart att bli kvitt ngesten. Som jag har frskt sga det... "Tnk vilken frihet att bli kvitt de dr tabletterna. Vilken frihet du skulle knna... S mycket bttre du kommer m utav att slippa dem o friheten att vara av med dem i systemet o inte behva "rkna" med dem o tnka p dem alltid..." Han har inte vgat/kunnat vlja den friheten nnu... Kanske t.o.m glmt den knslan av "vanlig frihet"... Skulle s nska honom den friheten...

Sen fr man nog alltid leva med "vanlig ngest", det fr vi alla fr dras med... Jobbigt det ocks, inte ltt att vara mnniska fr ngon... Man fr frska gra s gott man kan bara... En dag till, en timme till o en dag i snder r mitt mtto nr det r jobbigt... Ja o s fr man finna sina vgar, vad som fungerar utan "pverkande medel"...

Ja o min fd. sambo skulle behva n dit att vga/kunna/klara att st upp fr den han r o vlja att leva sitt eget liv s som han skulle nska det... Inte som frldrar o andra frvntar o begr.. Ta ansvar sjlv fr att komma bort ifrn den stressen o pressen. Bestmma sjlv o bestmma sig. Vlja sitt eget liv. N dit att vga det. nskar honom allt gott o skulle bli s glad om han en dag bestmde sig fr att lgga de dr pillrena i soptunnan (...ja eller lmna in dem ter p Apoteket r det vl 😉... inte hmta ut andra/nya varken frr eller senare... ) Det vore alldeles underbart!!! 💟🌻💟
Citera
2017-03-23, 20:21
Medlem
No6s avatar
Hmm, det smidigaste men riskabla alternativet om du vill klara av att skta ditt jobb och "slippa" AT r att helt enkelt byta till en annan substans ett tag, t.ex. ngon mild opiat eller Lyrica. Risken finns dock fr dubbla psykiska beroenden men du blir i alla fall av med ditt fysiska benzoberoende.

Den hrda vgen r att bestmma dig till 100% fr att sluta antingen genom nedtrappning eller CT. Stess brukar inte vara s jvligt att sluta med pga dens lnga halveringstid och drmed stabila minskning i blodkoncentrationen. Det r inte alls konstigt att det tog 5 dagar fr ATn att kicka in. Jmfrt med Xanor som kan chocka kroppen vldigt snabbt om man slutar tvrt...

(Stesolid lmpar sig vldigt vl fr nedtrappning ven fr andra bensodiazepiner och det finns nedtrappningscheman online t.ex. den vlknda Ashtons: http://www.benzo.org.uk/manual/bzsched.htm)

Tycker end du sktt dig rtt bra. 20 mg r inga strre doser men 2 r r ju rtt lng tid. Jag tror att sannolikheten att man terfaller r strre om man slutar tvrt n om man trappar ner, men har "bara" flera xanor-avtndningar i bagaget och den fungerar ju lite annorlunda som sagt. Vet inte om nedtrappning r att rekommendera eller om det r lugnt p stesolid att sluta tvrt, don't know. Sjlv kan jag helt enkelt inte trappa ner.

Den fysiska abstinensen - den gr ver. Sen kommer det svra, att inte brja igen. Jag har personligen hllit upp i r, och det psykiska suget har inte frsvunnit. Du skriver att du lider av GAD, jag r inte plst om den diagnosen s jag vet inte riktigt hur den fungerar men jag tvivlar p att stess har "botat" den problematiken. Det r ju bra att du vill sluta, men passa dig s att det inte bara r en tervndsgrnd fr att du rkar m smre fr tillfllet.
Citera
2017-03-23, 20:42
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Hmm, det smidigaste men riskabla alternativet om du vill klara av att skta ditt jobb och "slippa" AT r att helt enkelt byta till en annan substans ett tag, t.ex. ngon mild opiat eller Lyrica. Risken finns dock fr dubbla psykiska beroenden men du blir i alla fall av med ditt fysiska benzoberoende.

Den hrda vgen r att bestmma dig till 100% fr att sluta antingen genom nedtrappning eller CT. Stess brukar inte vara s jvligt att sluta med pga dens lnga halveringstid och drmed stabila minskning i blodkoncentrationen. Det r inte alls konstigt att det tog 5 dagar fr ATn att kicka in. Jmfrt med Xanor som kan chocka kroppen vldigt snabbt om man slutar tvrt...

(Stesolid lmpar sig vldigt vl fr nedtrappning ven fr andra bensodiazepiner och det finns nedtrappningscheman online t.ex. den vlknda Ashtons: http://www.benzo.org.uk/manual/bzsched.htm)

Tycker end du sktt dig rtt bra. 20 mg r inga strre doser men 2 r r ju rtt lng tid. Jag tror att sannolikheten att man terfaller r strre om man slutar tvrt n om man trappar ner, men har "bara" flera xanor-avtndningar i bagaget och den fungerar ju lite annorlunda som sagt. Vet inte om nedtrappning r att rekommendera eller om det r lugnt p stesolid att sluta tvrt, don't know. Sjlv kan jag helt enkelt inte trappa ner.

Den fysiska abstinensen - den gr ver. Sen kommer det svra, att inte brja igen. Jag har personligen hllit upp i r, och det psykiska suget har inte frsvunnit. Du skriver att du lider av GAD, jag r inte plst om den diagnosen s jag vet inte riktigt hur den fungerar men jag tvivlar p att stess har "botat" den problematiken. Det r ju bra att du vill sluta, men passa dig s att det inte bara r en tervndsgrnd fr att du rkar m smre fr tillfllet.

Tack fr ett vettigt svar!

Blev lite alkohol igr pga fdelsedagsfest och d frsvann allt, vilket inte r s konstigt d bda gr p gaba-receptorerna. Idag knns det ju inte s roligt d det r bakfylla + atn. Ska drmed se till att vara helt nykter nu i minst en mnad, och frska med CT.

Skulle det bli fr tufft har jag ju s jag kan ta. Jag lyckades sluta med Stilnoct (rtt hga doser under ngot r) CT och det gick ver p en vecka. Tog ven Lyrica i ett halvr och ven den atn frsvann relativt snabbt. Med det sagt vet jag att jag har karaktr nog att sluta med saker och ting, och det tnker jag gra nu. Det r dags att vlkomna livet och bli av med denna frbannade berg-och-dalbana.
Citera
2017-03-24, 17:12
Medlem
trueforgoods avatar
Idag r vrsta dagen hittills. Kom knappt upp ur sngen i morse och kunde knappt jobba. Gick inte att koncentrera sig och minnet var/r som bortblst. Ocks nojor och derealisation samt en konstig smak i munnen. Huvudvrk (vilket jag aldrig lider av annars, inte ens nr jag r riktigt bakfull). En jvla dysfori ocks.

Vill inte ens veta hur jag mtt om jag hade tit detta dagligen och i den dos jag r ordinerad.

Nn som vet hur lnge jag kan rkna med att detta ska pg?
Citera
2017-03-24, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Idag r vrsta dagen hittills. Kom knappt upp ur sngen i morse och kunde knappt jobba. Gick inte att koncentrera sig och minnet var/r som bortblst. Ocks nojor och derealisation samt en konstig smak i munnen. Huvudvrk (vilket jag aldrig lider av annars, inte ens nr jag r riktigt bakfull). En jvla dysfori ocks.

Vill inte ens veta hur jag mtt om jag hade tit detta dagligen och i den dos jag r ordinerad.

Nn som vet hur lnge jag kan rkna med att detta ska pg?

Lovar dig om att det gr ver bara du ger det lite mer tid. Du kanske skulle ta och sjukskriva dig temporrt? En vecka fr man ta utan att behva visa upp lkarintyg fr arbetsgivaren.

Jag t 30-40mg dagligen som jag blandade med alkohol ver ett rs tid och min AT var ver p cirka 2 veckor.

Riktigt starkt gjort btw, det hr klarar du galant!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in