• 5
  • 6
2024-02-19, 15:07
Citat:
Ursprungligen postat av dadden66
Hej, trevligt att du hnger med.

Jag har haft enstaka dagar d smrtan blivit s vervldigande s jag trillat upp i dos igen.

Just nu ligger jag stabilt p 30mg per dygn och har gjort sedan ngra veckor. 20mg klarade jag i ungefr 4 dygn innan jag sprang in p toan p jobbet och nstan sket ner mig. Hade panikngest och DPDR, ploppade i mig 20mg med en gng, tuggade snder dem och satt med svett ver hela kroppen innan jag vgade g ut p kontoret igen.

Vad jag upplever nu p 30mg r inget besvrligt, jag har lite ryck i muskler ffa. gonlock och sm muskler som i fingrar.

S jag har hela tiden sedan jag bestmde mig fr att bli ren vgrat ska hjlp fr att jag r livrdd fr hur det ska pverka min avkomma (barn). Men jag kmpar p och har inte tappat motivation trots att jag inte ndde mitt ml att ligga stabilt p 20mg. Det blev 30 istllet, men i kontrast till mina tidigare 100mg per dygn ser jag det som ett stort framsteg frr mig personligen.

Nu nr 30mg knns okej, blir nsta steg att g till 25 tills det r stabilt, sedan 5mg ner i varje etapp som jag tror kommer vara mellan 6 - 8 veckor per steg.

Kan tillgga ocks att 5mg lter lite, men det har en jvla effekt p en beroendepersonlighet som missbrukat Diazepam i drygt 8 r.

Hej!
Hr kommer jag ngot r i efterhand och vill veta hur det gick fr dig? Det knns typ som det r jag som har skrivit texten, jag ligger p 15mg morgon och 15mg kvll och r s rdd.
Citera
2024-06-08, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lefreak
Hej!
Hr kommer jag ngot r i efterhand och vill veta hur det gick fr dig? Det knns typ som det r jag som har skrivit texten, jag ligger p 15mg morgon och 15mg kvll och r s rdd.

Hej p dej

Det har inte gtt enligt plan. Jag var nere p 10mg p morgonen i en mnad fr drygt tre mnader sedan. Frst fick jag som tidigare muskelspasmer som jag tyckte verkade bli lttare, tills de blev vldsamma. Frmodligen fr att diazepam har vldigt lng halveringstid.

Jag krigar nnu mot mitt missbruk, idag ligger jag helt stabilt p 10mg morgon & 10mg innan jag lgger mig.

Planen just nu: Komma ner stabilt p 10mg och sen ta det drifrn.

Det r ett helvete, men det gr, jag brukade dra i mig 150mg om dagen i mnga r. S det gr, man mste bara lyckas hlla sig sjlv motiverad, och ta en dag i taget.
Citera
2024-06-10, 22:13
Avstngd
Lyssna en lkare gav mig ett lagligt beroende jag visste exakt vad jag gav mig in p och att det finns frdelar nackdelar och bieffekter framfrallt. Varfr ska jag vara arg p min lkare? Man fr jmfra nyttan kontra risken.

Jag r fortfarande arg p lkaren som inte gav mig benzo nr jag verkligen behvde det.
Citera
2024-08-02, 23:50
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dadden66
Hej p dej

Det har inte gtt enligt plan. Jag var nere p 10mg p morgonen i en mnad fr drygt tre mnader sedan. Frst fick jag som tidigare muskelspasmer som jag tyckte verkade bli lttare, tills de blev vldsamma. Frmodligen fr att diazepam har vldigt lng halveringstid.

Jag krigar nnu mot mitt missbruk, idag ligger jag helt stabilt p 10mg morgon & 10mg innan jag lgger mig.

Planen just nu: Komma ner stabilt p 10mg och sen ta det drifrn.

Det r ett helvete, men det gr, jag brukade dra i mig 150mg om dagen i mnga r. S det gr, man mste bara lyckas hlla sig sjlv motiverad, och ta en dag i taget.

Kom ihg att det mesta av beroendet r mentala konstruktioner. Det gngse narrativet r att det r ett helvete att sluta med benzo, att det tar oerhrt lng tid och att det ger det och det symptomet. I sjlva verket r det inget annat n just en mental konstruktion som om man tror p den blir sann, men som ven gr att slppa. Jag lyckades med det och d frsvann pltsligt avtndningen med alla symptom inklusive suget att ta igen.

r nu helt fri frn all skit och saknar det inte ens. Dricker inte ens alkohol lngre och mr bttre och bttre. Simmar 750-1000m s gott som dagligen och har massa energi.

Lycka till, vn!
Citera
2024-08-21, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Kom ihg att det mesta av beroendet r mentala konstruktioner. Det gngse narrativet r att det r ett helvete att sluta med benzo, att det tar oerhrt lng tid och att det ger det och det symptomet. I sjlva verket r det inget annat n just en mental konstruktion som om man tror p den blir sann, men som ven gr att slppa. Jag lyckades med det och d frsvann pltsligt avtndningen med alla symptom inklusive suget att ta igen.

r nu helt fri frn all skit och saknar det inte ens. Dricker inte ens alkohol lngre och mr bttre och bttre. Simmar 750-1000m s gott som dagligen och har massa energi.

Lycka till, vn!

Framsteg. 2 mnader nu och r nere p 10mg p morgonen inte mer.

Hller med om att mycket r mentala konstruktioner, jag har testat miljombyten spenderar mer tid i naturen.

Vissa av symptomen man upplever vid utsttning r inte mentala konstruktioner, jag har drabbats av ngot liknande epilepsianfall vid ett par tillfllen. Fr ngra r sedan var jag uppe p riktigt sjuka doser 100 - 200 mg /dygn och nr jag gjorde nedtrappningen frn det till 30 fick jag krampanfall.

Men 10mg om dagen nu, nu r slutet nra.
Citera
2024-09-15, 13:04
Avstngd
N0.N4M3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Lyssna en lkare gav mig ett lagligt beroende jag visste exakt vad jag gav mig in p och att det finns frdelar nackdelar och bieffekter framfrallt. Varfr ska jag vara arg p min lkare? Man fr jmfra nyttan kontra risken.

Jag r fortfarande arg p lkaren som inte gav mig benzo nr jag verkligen behvde det.
Mjo men problemet r att ibland sger de att preparaten inte r beroendeframkallande eller farliga, vilket ibland inte r sant. I synnerhet relativt nya preparat. Tycker man mste alltid varna om beroendeeffekter, och helst inte skriva ut bensos fr daglig anvndning under lngre perioder. Vid behov r skrare, men givetvis mste man ha prvat allt annat innan man gr p bensos. Finns vldigt mnga naturliga alternativ som funkar ypperligt i min erfarenhet och ger inte samma problematik som bensos.

Folk som blivit beroende borde anvnda ashtons manual fr att trappa ner.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in