Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-21, 22:29
  #1
Medlem
Med 59 släppta avsnitt finner jag det märkligt att inte dessa grabbar fått en tråd!

Ja, vad tycker ni än så länge om denna podcast? Själv tycker jag den är så jävla go att ha i lurarna oavsett tillfälle! Långa avsnitt, intressanta gäster, roliga och informativa segment och två skarpa snubbar!
__________________
Senast redigerad av efterskalvet 2017-03-21 kl. 22:34.
Citera
2017-03-22, 13:40
  #2
Medlem
JazzyJeffs avatar
En mycket fin podd i de flesta lägen. Men som alltid finns det småsaker de kan skippa.
Citera
2017-03-24, 01:40
  #3
Medlem
snillet_1s avatar
Sveriges bästa fotbollspodcast just nu.
Citera
2017-03-27, 00:24
  #4
Medlem
snillet_1s avatar
Tycker som sagt om podden men man måste ändå ifrågasätta Dahlin & Wilbachers journalistiska integritet. Det är väldigt mycket tjenis med spelare hit och dit (ffa med Larsson-bröderna, Jansson och i viss mån Ekdal sen tidigare såvitt vi vet). Nu är ju sportjournalistiken per definition mycket mer färgad av sånt här sen ett bra tag tillbaka, inte minst "Disco" på Wilbachers tidning måste ju vara oerhört kopplad till olika spelare och agenter. Kul att du kan bräcka silly-nyheter men i övrigt går det ju inte att ta hans omdömen på allvar. Tyvärr.

Många fotbollsfånar gillar ju att snacka skit om Lundh. Men där har ni kanske den enda journalisten idag som inte värjer för någon. Det finns fler värden än att någon skriver roligt om nån match eller är bra på silly. Eller gapar och har sig i en podd. 2017 blir ju detta allt mer urvattnat men jag tycker att man måste värna om den gamla journalistiska integriteten. Annars blir allting bara ett ständigt jävla gullande och tyckande.
Citera
2017-05-23, 16:41
  #5
Medlem
Är minst lika entusiastisk som när jag startade tråden men jag kan tycka att den kan bli lite för obalanserad, särskilt med gäster där faktarutan (som förvisso täcker mycket intressant) tar upp ibland 2/3 av avsnittet! Eller för att inte tala om födelsedagssegmentet som tar upp oproportionerligt mycket tid. Denna tycker jag de kan skippa helt och hållet men kan förstås också se värdet i ett segment av mer nostalgisk karaktär som detta ofta blir.

Däremot gillar jag deras genomgående meta-perspektiv i allting med tillhörande spaningar samt utsvävningar om totalt irrelevanta grejer, inte sällan vållade av Thomas. Älskar också Gustens "Är det fotbollshistoriens ... [insert valfri utnämning]" med hans karaktäristiska satsmelodi. Senast var det "Är det fotbollssveriges lägsta tyngdpunkt?" om AIK:s läkare.
Skrattade gott
Citera
2017-05-23, 22:36
  #6
Medlem
snillet_1s avatar
Jag tyckte att liknelsen mellan Gli Azzurri och Tre Kronor var väldigt välfunnen! Sverige gör sällan mer än det som krävs för att vinna i hockey, och spelar traditionellt en puckhållande, kontrollerad ishockey. Lite som italienarna i fotbollen mao (i den mån det går att överföra).
Citera
2017-05-26, 21:01
  #7
Medlem
dj0h4nn3ss avatar
Har svårt att lyssna på övriga fotbollspoddar än den här som ändå täcker allt och är totalt överlägsen. Även om man som fotbollsintresserad inte är intresserad av all fotboll så blir det intressant när de pratar. Visst kan födelsedagssegmentet bli lite väl långrandigt när de pratar om någon spanjor i barca man totalt skiter i när man som jag totalt skiter i spansk fotboll och allt den symboliserar. I övrigt har de allt; bra kemi, kloka åsikter, bra kunskap, långa avsnitt, ofta nya avsnitt, humor, bra gäster, osv osv. Alltid lika roligt när de ringer utrikeskorrespondenten.

Garvade högt på en bussresa när Gusten pratade om travhästen som fick blodcancer. Övriga roliga citat jag kommer att tänka på är:

"Då var det ju bara för BAJEN! att hosta upp den där millen" Om Petter furuseths övergång.

"Ola Lindholms wildkids-presentation av turkiska cupen: Välkommen till det stora äventyret!"

"Du hade väl MVG i Matte C? Hade du kallats för Il proffesore om du lirat i Italien"?
Citera
2017-05-26, 22:29
  #8
Medlem
InnesIs avatar
Jag kan irritera mig på att många poddar har börjat köra mycket med att de är tjenis med spelare och profiler. Ofta att de använder smeknamn på personerna de pratar om. Det är inte unikt för denna podd men förekommer mycket här.

Sedan har jag lite svårt för Gusten också. Ofta när jag hört honom glider han in på tonårsaktiga alkoholhistorier. Eller att han är bakis. Jag har bara lyssnat på axplock från Tutto Ballutto och jag har hört det här och där. Lyssnade mer på Från Bruket till Bögringen för några år sedan och det var väldigt vanligt förekommande där.
Citera
2017-06-01, 14:35
  #9
Medlem
Och där vann dom i Guldskölden för årets bästa sportpodcast. Mycket välförtjänt.
Citera
2017-06-02, 19:18
  #10
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI

Sedan har jag lite svårt för Gusten också. Ofta när jag hört honom glider han in på tonårsaktiga alkoholhistorier. Eller att han är bakis. Jag har bara lyssnat på axplock från Tutto Ballutto och jag har hört det här och där.

Några exempel? Har hört alla avsnitt och detta är inget jag känner igen.
Citera
2017-06-02, 21:01
  #11
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Några exempel? Har hört alla avsnitt och detta är inget jag känner igen.

Minns inget på rak arm men har som sagt bara lyssnat lite här och där. Möjligt dock att det är ett intryck jag har som är kvar från "från bruket till bögringen"-tiden. Där tyckte jag det ständigt var snack om fylla, Solvalla och hur bakis han var (finns säkert kvar på svenskafans.com). Han har väl gjort bort sig på någon julshow för 08 fotboll också tror jag.
Citera
2017-06-07, 23:56
  #12
Medlem
sebastian_s avatar
Den hybrisen Wilbacher hade i senaste avsnittet var inte att leka med. Vem går ut som 40 åring och frossar detaljerat i hur man är eftertraktad av det andra könet ? 5 getingar i att fånga blickar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback