2017-03-21, 22:29
Medlem
Med 59 slppta avsnitt finner jag det mrkligt att inte dessa grabbar ftt en trd!

Ja, vad tycker ni n s lnge om denna podcast? Sjlv tycker jag den r s jvla go att ha i lurarna oavsett tillflle! Lnga avsnitt, intressanta gster, roliga och informativa segment och tv skarpa snubbar!
Senast redigerad av efterskalvet 2017-03-21 kl. 22:34.
Citera
2017-03-22, 13:40
Medlem
JazzyJeffs avatar
En mycket fin podd i de flesta lgen. Men som alltid finns det smsaker de kan skippa.
Citera
2017-03-24, 01:40
Medlem
snillet_1s avatar
Sveriges bsta fotbollspodcast just nu.
Citera
2017-03-27, 00:24
Medlem
snillet_1s avatar
Tycker som sagt om podden men man mste nd ifrgastta Dahlin & Wilbachers journalistiska integritet. Det r vldigt mycket tjenis med spelare hit och dit (ffa med Larsson-brderna, Jansson och i viss mn Ekdal sen tidigare svitt vi vet). Nu r ju sportjournalistiken per definition mycket mer frgad av snt hr sen ett bra tag tillbaka, inte minst "Disco" p Wilbachers tidning mste ju vara oerhrt kopplad till olika spelare och agenter. Kul att du kan brcka silly-nyheter men i vrigt gr det ju inte att ta hans omdmen p allvar. Tyvrr.

Mnga fotbollsfnar gillar ju att snacka skit om Lundh. Men dr har ni kanske den enda journalisten idag som inte vrjer fr ngon. Det finns fler vrden n att ngon skriver roligt om nn match eller r bra p silly. Eller gapar och har sig i en podd. 2017 blir ju detta allt mer urvattnat men jag tycker att man mste vrna om den gamla journalistiska integriteten. Annars blir allting bara ett stndigt jvla gullande och tyckande.
Citera
2017-05-23, 16:41
Medlem
r minst lika entusiastisk som nr jag startade trden men jag kan tycka att den kan bli lite fr obalanserad, srskilt med gster dr faktarutan (som frvisso tcker mycket intressant) tar upp ibland 2/3 av avsnittet! Eller fr att inte tala om fdelsedagssegmentet som tar upp oproportionerligt mycket tid. Denna tycker jag de kan skippa helt och hllet men kan frsts ocks se vrdet i ett segment av mer nostalgisk karaktr som detta ofta blir.

Dremot gillar jag deras genomgende meta-perspektiv i allting med tillhrande spaningar samt utsvvningar om totalt irrelevanta grejer, inte sllan vllade av Thomas. lskar ocks Gustens "r det fotbollshistoriens ... [insert valfri utnmning]" med hans karaktristiska satsmelodi. Senast var det "r det fotbollssveriges lgsta tyngdpunkt?" om AIK:s lkare.
Skrattade gott
Citera
2017-05-23, 22:36
Medlem
snillet_1s avatar
Jag tyckte att liknelsen mellan Gli Azzurri och Tre Kronor var vldigt vlfunnen! Sverige gr sllan mer n det som krvs fr att vinna i hockey, och spelar traditionellt en puckhllande, kontrollerad ishockey. Lite som italienarna i fotbollen mao (i den mn det gr att verfra).
Citera
2017-05-26, 21:01
Medlem
dj0h4nn3ss avatar
Har svrt att lyssna p vriga fotbollspoddar n den hr som nd tcker allt och r totalt verlgsen. ven om man som fotbollsintresserad inte r intresserad av all fotboll s blir det intressant nr de pratar. Visst kan fdelsedagssegmentet bli lite vl lngrandigt nr de pratar om ngon spanjor i barca man totalt skiter i nr man som jag totalt skiter i spansk fotboll och allt den symboliserar. I vrigt har de allt; bra kemi, kloka sikter, bra kunskap, lnga avsnitt, ofta nya avsnitt, humor, bra gster, osv osv. Alltid lika roligt nr de ringer utrikeskorrespondenten.

Garvade hgt p en bussresa nr Gusten pratade om travhsten som fick blodcancer. vriga roliga citat jag kommer att tnka p r:

"D var det ju bara fr BAJEN! att hosta upp den dr millen" Om Petter furuseths vergng.

"Ola Lindholms wildkids-presentation av turkiska cupen: Vlkommen till det stora ventyret!"

"Du hade vl MVG i Matte C? Hade du kallats fr Il proffesore om du lirat i Italien"?
Citera
2017-05-26, 22:29
Medlem
InnesIs avatar
Jag kan irritera mig p att mnga poddar har brjat kra mycket med att de r tjenis med spelare och profiler. Ofta att de anvnder smeknamn p personerna de pratar om. Det r inte unikt fr denna podd men frekommer mycket hr.

Sedan har jag lite svrt fr Gusten ocks. Ofta nr jag hrt honom glider han in p tonrsaktiga alkoholhistorier. Eller att han r bakis. Jag har bara lyssnat p axplock frn Tutto Ballutto och jag har hrt det hr och dr. Lyssnade mer p Frn Bruket till Bgringen fr ngra r sedan och det var vldigt vanligt frekommande dr.
Citera
2017-06-01, 14:35
Medlem
Och dr vann dom i Guldsklden fr rets bsta sportpodcast. Mycket vlfrtjnt.
Citera
2017-06-02, 19:18
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI

Sedan har jag lite svrt fr Gusten ocks. Ofta nr jag hrt honom glider han in p tonrsaktiga alkoholhistorier. Eller att han r bakis. Jag har bara lyssnat p axplock frn Tutto Ballutto och jag har hrt det hr och dr.

Ngra exempel? Har hrt alla avsnitt och detta r inget jag knner igen.
Citera
2017-06-02, 21:01
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Ngra exempel? Har hrt alla avsnitt och detta r inget jag knner igen.

Minns inget p rak arm men har som sagt bara lyssnat lite hr och dr. Mjligt dock att det r ett intryck jag har som r kvar frn "frn bruket till bgringen"-tiden. Dr tyckte jag det stndigt var snack om fylla, Solvalla och hur bakis han var (finns skert kvar p svenskafans.com). Han har vl gjort bort sig p ngon julshow fr 08 fotboll ocks tror jag.
Citera
2017-06-07, 23:56
Medlem
sebastian_s avatar
Den hybrisen Wilbacher hade i senaste avsnittet var inte att leka med. Vem gr ut som 40 ring och frossar detaljerat i hur man r eftertraktad av det andra knet ? 5 getingar i att fnga blickar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in