Har en bil som mest bara kommer stå i Lund (använder den cirka 2 gånger per månad och inom stan är det ju inte direkt värt att köra) och behöver en vettig parkering till den.
Bor intill botaniska trädgården så en gratis/billig parkering i närheten av denna vore grymt men alla förslag skulle uppskattas. Ingen fara ifall det är långt bort eftersom jag ändå kör bilen så sällan.
Stora Tomegatan kränger ju 22 kr/timme vilket är ganska saftigt. Andra sidan av botan är väl något billigare men ändå en hel del om jag inte minns fel!
Edit:
Värt att tillägga är att jag inte hittat någon parkering i närheten utan tidsbegränsning ens. De flesta har ju max 2 timmar.
Senast redigerad av Hajan 2017-03-22 kl. 11:18.
Det finns andra alternativ än att ha egen bil som bara står och kostar försäkringspengar, årlig service, besiktning, parkering, huvudbry med att gå och se till bilen emellanåt och fundera på var den ska parkeras nästa gång, etc.
Kanske läge att istället titta på bilpool? Som Sunfleet.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!