Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2017-03-26, 10:40
Medlem
mjohan84s avatar
jag kör ruggigt mycket bil och har kört i de flesta landskapen i vårt avlånga land, poliskontroller är nästintill obefintliga förutom när man kommer till skåne, de kryllar överallt , mc-snutar och civila bilar som väntar vid motorvägspåfarterna..

någon med samma upplevelse? kör numera alltid enligt gällande hastighet i detta sydliga landskap
Citera
2017-03-26, 10:48
Medlem
Tok-Franss avatar
Läs den här tråden.

(FB) Ny chockbomb i DN: Polisen tvingas till fejkstatistik för att rädda Rikspolischefen

Där får du svar på din fråga.
Citera
2017-03-26, 11:09
Medlem
Man gör som ovanstående påpekat bara enkla brott för att förbättra statistiken.

en favorit syssla är väl också att lägga ner dgara av spaning på thai massage salonger för att få fast en skamsen sexköpare som inte vågar göra annat än erkänna…Tragisk samhälle att inte sätta in resurser på den grova invandrar brottsligheten
Citera
2017-03-26, 13:10
Medlem
Det är lätt att lösa dessa "brott" och i Skåne är det väl ganska behagligt väder just nu?
Tänk att kunna klämma sin påtvingad övertid en solig söndag. Stå ute o mysa i vårsolen och samtidigt peta pinnar i ögonen på vanligt folk. Kan det bli bättre?

Hur många poliser ser ni ute en regnig decemberdag när det runt nollan i temperatur?
Då det är som farligast egentligen.
Citera
2017-03-26, 15:32
Medlem
Ja, man blir ju inte förvånad även om dom inte ofta uttrycker det rätt ut.
Dom som tror det är säkerhet polisen är ute efter när dom t ex jagar fortkörare på motorväg är ju ganska blåsta.
Det händer ju att dom gör en räd ibland och terroriserar bilister/mc-åkare maximalt i ett visst område. Antagligen är det en sån dom gjort/gör i Skåne nu då. Valet av tidpunkt är väl ganska typisk. Vår, fint väder och folk har börjat få på sommardäcken - då får man ta det försiktigt.
Citera
2017-03-26, 18:24
Medlem
BAB7s avatar
Det är inte svenska privatbilister de har i uppdrag att kolla.
De polisbilar, både målade och civila som uppehåller sig kring motorvägarna i skåne är där av andra anledningar.
Anledningen kan ni se om ni tar fram en karta, skåne är inkörsporten in och ut från skandinavien, motorvägarna är pulsleder med direkt anknytning till Danmark och Tyskland, samt färjor till Polen osv..

De kollar bla följande:
- spanar efter stulna bilar på väg ut ur landet.
- spanar efter utländska öststatsligor som smugglar varor till skandinavien.
- spanar efter utländska öststatsligor som försöker lämna landet med bilen full av stöldgods.
- spanar efter svenskregisterade bilar som kan kopplas till den grova organiserade brottsligheten.
- Utför trafikkontroller på tung yrkesmässig trafik, (lastbilar).
Citera
2017-03-26, 19:15
Medlem
miikoss avatar
Framförallt trafikpolisavdelningarna skiljer på olika ställen i landet. På en del ställen sker kontroller varje dag, medans andra inte har några alls, (undantaget om ordningspolisen/aspiranter kollar trafik).

De flesta gånger som jag har sett att skyltarna vid kontrollplatserna har varit aktiva, så har det visats, tung-lastbil kör in för kontroll.
Citera
2017-03-26, 19:19
Medlem
BoJackHorsemans avatar
Jag kör väldigt mycket i Skåne och upplever att det knappt är några kontroller alls. En alkokontroll och en fortkörning har jag hamnat i senare 6000 milen/året.

På motorvägarna ser man ju knappt målade polisbilar ö.h.t.
Citera
2017-03-27, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
jag kör ruggigt mycket bil och har kört i de flesta landskapen i vårt avlånga land, poliskontroller är nästintill obefintliga förutom när man kommer till skåne, de kryllar överallt , mc-snutar och civila bilar som väntar vid motorvägspåfarterna..

någon med samma upplevelse? kör numera alltid enligt gällande hastighet i detta sydliga landskap
Kör du i Skåne på vintern? Min upplevelse är att polisen kommer fram när vårsolen börjar värma och det är skönt att jobba ute. Jag kan inte minnas att jag någonsin, genom alla år, har sett en poliskontroll då det regnar horisontellt...
Citera
2017-03-27, 21:36
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentat57
Kör du i Skåne på vintern? Min upplevelse är att polisen kommer fram när vårsolen börjar värma och det är skönt att jobba ute. Jag kan inte minnas att jag någonsin, genom alla år, har sett en poliskontroll då det regnar horisontellt...

det har du nog rätt i iofs, kör bara där vid jultrafiken vintertid vilket är svårt att jämföra med
Citera
2017-03-27, 21:37
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoJackHorseman
Jag kör väldigt mycket i Skåne och upplever att det knappt är några kontroller alls. En alkokontroll och en fortkörning har jag hamnat i senare 6000 milen/året.

På motorvägarna ser man ju knappt målade polisbilar ö.h.t.

okej , jag såg tre mc-snutar och tre civila bilar på typ 20 mil
Citera
2017-03-27, 22:25
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
det har du nog rätt i iofs, kör bara där vid jultrafiken vintertid vilket är svårt att jämföra med
Menar du att du blir kollad mycket i Skåne när du kör där runt jul? Polisen kontrollerar alltid extra mycket bilar runt jul och nyår då väldigt många kör fulla eller kraftigt bakfylla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in