Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-27, 15:25
  #1
Medlem
Fridfullts avatar
I dag har äntligen humorserien Leif & Billy premiär på SVT Play.
Serien kretsar kring bröderna Leif och Billy som tidigare synts på YouTube-kanalen JOKEMOCK, där under programnamnet Nordic Hillbillies.

Genren kan i mitt tycke liknas vid Ronny och Ragge. Själv har jag sett de flesta tidigare avsnitten på YouTube och jag tycker det är jättekul att SVT fångat upp de här två gossarna. Vad tycker ni som sett första avsnittet på SVT Play?
Citera
2017-03-27, 18:52
  #2
Medlem
Tok-Franss avatar
Tycker deras avsnitt på Youtube höll bättre kvalité än de som sändes på svtplay.
Citera
2017-03-27, 20:55
  #3
Medlem
Kebabfysikers avatar
Nä, det där var alldeles för tramsigt. SVT har dålig humorsmak.
Citera
2017-04-03, 10:55
  #4
Medlem
Jorups avatar
Klas, Alfred och Tom Ljungqvist och Petter Egnefors var länge de roligaste på Instagram och liknande kanaler med deras små sketcher, speciellt Klas och Alfred då. Men Leif och Billy är tyvärr riktigt långdraget med skämt och sketcher som återvunnits sedan urminnes tider här i Sverige. Kul för Klas och Alfred att de lyckats men jag är något besviken av vad de gjort med Leif och Billy. Men jag är nog fel målgrupp för den serien, min lillebror är helt tokig i serien och tycker det är hysteriskt kul!
Citera
2017-04-03, 11:36
  #5
Medlem
Schnyggves avatar
Gillar båda, men detta är inte kul. Det är inte det, antar att jag är för gammal jag med....hade jag vart 10-12 så!
Citera
2017-04-04, 00:56
  #6
Medlem
Oliveiras avatar
Otroligt uselt. Funderade mest på hur lik sin mamma. Happy är.
Citera
2017-04-04, 01:07
  #7
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorup
Klas, Alfred och Tom Ljungqvist och Petter Egnefors var länge de roligaste på Instagram och liknande kanaler med deras små sketcher, speciellt Klas och Alfred då. Men Leif och Billy är tyvärr riktigt långdraget med skämt och sketcher som återvunnits sedan urminnes tider här i Sverige. Kul för Klas och Alfred att de lyckats men jag är något besviken av vad de gjort med Leif och Billy. Men jag är nog fel målgrupp för den serien, min lillebror är helt tokig i serien och tycker det är hysteriskt kul!

Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Gillar båda, men detta är inte kul. Det är inte det, antar att jag är för gammal jag med....hade jag vart 10-12 så!

Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Otroligt uselt. Funderade mest på hur lik sin mamma. Happy är.


Kan bara hålla med, men för att få vara på SVT så måste man väl skala ner på allt med en faktor 100 typ.

De kan ju göra roliga grejer.

https://www.youtube.com/watch?v=RZM4teVn8EY
Citera
2017-04-04, 12:05
  #8
Medlem
de.Montforts avatar
Leif & Billys serie på SVT var ingen höjdare. Gillade deras serie på youtube. Några bra avsnitt

Jordbävning
Rävjäveln (rävjäveln mr. Fox gör ett gästspel regular ordinary Swedish meal time)
Tinderdejten
Vilse i björnskogen
Busringningen
Skärpt tv-avgiftkontroll
Älgstryparen
Ensam hemma
__________________
Senast redigerad av de.Montfort 2017-04-04 kl. 12:15.
Citera
2017-04-05, 21:06
  #9
Medlem
välkommenti bups avatar
Gömma sig i kudden, med lite fniss.


Att gå från 5 till 14 minuter kräver dialog och det kan vara klurigt, särskilt under tidspress.


MEN jag gillar dessa grappar, lite mer tid så blir det guld.
Citera
2017-04-07, 09:48
  #10
Medlem
Klas är en expert på att sno andras skämt och göra en fånig sketch av det. Alfred är alltid rolig att se på gillar hans minspel. Serien håller tyvärr inte, den saknar djup.
Citera
2017-04-15, 12:17
  #11
Medlem
D4Cs avatar
Tyckte inte heller att det var särskilt bra, svårt att göra en tiominuters-show av en 2-5 min youtubeshow.
Dem försöker även göra någon ny serie på Youtube nu också där de verkar ha bytit roll. Leif spelar retard medan Billy är den något mer seriöse, funkar sämre enligt mig.

Avsnittet var också lite längre och lider därmed av samma problem som SVT play-serien, synd, tror deras tidigare format passar dem betydligt bättre har fått några rejäla skratt av deras tidigare videos.
__________________
Senast redigerad av D4C 2017-04-15 kl. 12:20.
Citera
2017-04-15, 19:03
  #12
Medlem
anomaligns avatar
Jag har inte sett youtubesketcherna som detta bygger på och kände inte till detta förrän jag råkade se det på svt-play.

För att summera konceptet handlar det lite grovt om att norrlänningar är lågutbildade, arbetslösa, lata, korkade - men att de har ett hjärta av guld och försöker göra det bästa av sina dåliga förutsättningar.
Fast inte alla norrlänningar. De norrlänningar som serien inte vill beskriva på ovan vis, de markeras tydligt i serien med att de inte talar norrländska utan istället en slags mälardals-"rikssvenska", ja utöver det att de har jobb och är sansade motpoler till de tokiga huvudpersonerna.

Efter 2,5 avsnitt, som jag lyssnade på mer än såg på känner jag att, ja det är nog kanske inte det bästa jag sett på svt play.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback