Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-12, 18:02
Medlem
När kommer den?
Citera
2018-10-11, 07:46
Medlem
Verkar vara på väg nu. Nu vill folk skydda sitt kapital. Dags att journalister göra ett svep om "garanterade" investeringar. Och hur stor är risken vid olika placeringar.
Citera
2018-10-11, 13:07
Medlem
Skall sälja allt (började redan i måndags) och ställa mig utanför börsen tills den bottnat och vänt om 2-4 år
Citera
2018-10-11, 15:35
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Skall sälja allt (började redan i måndags) och ställa mig utanför börsen tills den bottnat och vänt om 2-4 år

Kan du utveckla lite hur du kommer fram till just 2-4 år?
Citera
2018-10-11, 16:46
Bannlyst
Jag köper nu.
Citera
2018-10-11, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Kan du utveckla lite hur du kommer fram till just 2-4 år?
2-4 år är rimligt, svårt att pricka in exakt när raset börjar och exakt när botten är nådd. Jag gör det jag känner mig tillfreds med, tycker nivåerna börjar bli för höga (för mig), då går jag ur och inväntat bättre läge.
Jag har en ganska bra lön och behöver vare sig utdelningar eller värdeökningar så då kan jag lika gärna gå ur
Citera
2018-10-11, 19:32
Medlem
Spaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Jag är inne på ditt spår också: Björnmarknaden är nära.
Just nu så är jag bra mycket mer likvid än för säg en 6 månader sedan men än så vill jag inte casha ut helt och hållet som du själv gör/gjort: jag börjar med lite bear-certifikat och högre likvid och ger det ett par veckor/månader och ser. Om slutet redan är här så är jag iaf hedgad.

Min utdelarportfölj har jag nu avvecklat då den gått skräp - bara ca +11% i år, till skillnad från min ordinarie aktieportfölj som ligger +48%. Fondportföljen ska bort den också då den presterat sämre än utdelarportföljen.
Senast redigerad av Spader 2018-10-11 kl. 19:35.
Citera
2018-10-11, 20:58
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spader
Jag är inne på ditt spår också: Björnmarknaden är nära.
Just nu så är jag bra mycket mer likvid än för säg en 6 månader sedan men än så vill jag inte casha ut helt och hållet som du själv gör/gjort: jag börjar med lite bear-certifikat och högre likvid och ger det ett par veckor/månader och ser. Om slutet redan är här så är jag iaf hedgad.

Min utdelarportfölj har jag nu avvecklat då den gått skräp - bara ca +11% i år, till skillnad från min ordinarie aktieportfölj som ligger +48%. Fondportföljen ska bort den också då den presterat sämre än utdelarportföljen.
Är 60/40-portfölj med global/tillväxt/sverige fonder och korta/långa räntefonder dåligt just nu?
Citera
2018-10-13, 16:02
Medlem
Spaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Är 60/40-portfölj med global/tillväxt/sverige fonder och korta/långa räntefonder dåligt just nu?
Ja.
Kolla indexen och jämför dagens kurser mot MA200.
Endast svensk mid cap har kurs över MA200 idag. Tillväxtmarknaderna har tagit storstryk i år och ligger alla långt under MA200 i sina respektive index. Handelskonflikten drabbar Kina hårt, Ryssland är korrupt och Brasilien röstade fram en kontroversiell president (ett land som redan har skakats utav skandaler och korruption).

Jag säljer alla fonder och ligger likvid +köper hedgefond. Har inte beslutat vilken ännu men Gladiator är en som lockar. Dock handlas den i positioner om 100k.
Senast redigerad av Spader 2018-10-13 kl. 16:05.
Citera
2018-10-14, 01:18
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spader
Ja.
Kolla indexen och jämför dagens kurser mot MA200.
Endast svensk mid cap har kurs över MA200 idag. Tillväxtmarknaderna har tagit storstryk i år och ligger alla långt under MA200 i sina respektive index. Handelskonflikten drabbar Kina hårt, Ryssland är korrupt och Brasilien röstade fram en kontroversiell president (ett land som redan har skakats utav skandaler och korruption).

Jag säljer alla fonder och ligger likvid +köper hedgefond. Har inte beslutat vilken ännu men Gladiator är en som lockar. Dock handlas den i positioner om 100k.
Det är svintråkigt ju, man vill ju ha lite action i sin portfölj.
Citera
2018-12-04, 08:13
Medlem
Spaders avatar
Citat:
Du kan ju fortfarande ha små positioner i förhoppningsbolag och intressant small cap; det jag talar om är att riskjustera när marknaden är volatil eller vänder ner.
Citera
2018-12-04, 11:19
Medlem
NonCompliances avatar
Citat:

Köp Starbreeze då om du vill ha action. De flesta vill väl ha VINSTER. Inte ACTION.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in