Flashback bygger pepparkakshus!
2017-09-14, 20:20
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bronco68
Jag terkommer i mnet. I dag har jag en krnika inne p Snaphanen som du grna fr ta del av och sprida vidare hr:

http://snaphanen.dk/2017/09/12/bronc...ka-sirensaang/

/Bronco
Citat:
Ursprungligen postat av Aurvandil207
Helt suvern krnika, Bronco!!! Sprider den vidare via twitter och Samhllsnytt!
Instmmer, en mycket bra text. Den borde spridas till de strsta dagstidningarna och gras till film. Ngon borde gra ett hopklipp av statsministens uttalande fljt av faktumet att de r kvar och f med en del av det du skrivit.

Jag har inte hngt med helt p sistone
Citera
2017-09-18, 09:54
Medlem
Aurvandil207s avatar
Jag ska inte bli fr lngrandig men nu sitter man p Avpi... jag menar s klart Samhllsnytt.. och frfrar sig ver valresultatet i kyrkan. Det ser nstan ut som ett gigantiskt kollektivt husfrhr och stmningen r direkt toxisk. Fr det frsta. Hur stor kampanj har SD haft ang detta valet? Hur mnga bra kristna fretrdare frn sitt eget led har man lyft fram som skulle kunna ge ett uppsving t kristendomen i modern tid? Har man skickat hem specifika valsedlar till SD-medlemmar? Fr det andra. Har man haft ytterligare sekularisering p schemat fr att komma ifrn en politisk dominans inom religionen generellt fr kan man verkligen pst att vi lever i ett sekulrt samhlle dr stat och religion i princip ligger i samma sng men en bit ifrn varandra?! Detta kan bevisas genom ett evigt fjsk fr judarna (det r som vanligt inte vilka judar som helst ven om man vill ge sken utav det) och ett dolt fjsk som uppdagades utav MSM sjlva om jag inte minns fel dr "rtt fretrdare frn islam" blev lovade rikedomar och given plats i det frlovade landet som har precis allt i verfld.. speciellt KNSLOR och "rtt vrdegrund"! (endast ETT av dessa faktum kan dock tilltas att diskuteras p Samhllsnytt)

Detta val har i princip handlat om 3 partiers rena politiska maktkamp. SD "storsatsar" p kyrkovalet. Omedelbar reaktion frn S. Centern gr generellt hrt och tidigt fram ang valet 2018 och hakar ivrigt p S. Man frsker i samarbete med MSM ocks gra en stor affr utav att NMR hller en sammankomst UTAN tillstnd som i vissas gon tydligen r frbjudet... blir korrigerad utav bland annat polisen via grundlagen... ytterst pinsamt. JA, jag har samma instllning till vnster OCH mitten ang sammankomster... man fr uppenbarligen gapa ut sitt budskap men du riskerar att f ditt tg avstngt om du brjar kasta stenar eller stolar eller bete dig allmnt fysiskt bedrvligt mot andra mnniskor. Planen frn MSM och frmst S och C gick troligen hem ganska vl... att skapa en sorts domedagsstmning! "NAZISTER DEMONSTRERAR - SD TNKER ERVRA KYRKAN MED DERAS STD" /Winston 1984 ("with permission from INGSOC").

Angende Samhllsnytts husfrhr och ven generellt s hnvisar jag i Mitt fall till grundlagen. Jag avsljar sledes inte om jag rstade verhuvudtaget. Jag ser potentialer och mjligheter ang hur man skulle kunna frstrka kristendomen i landet i framtiden och drigenom mota bort bde den ena och andra kraften frn Sverige.. jag ser ven vissa som mjligen skulle kunna bana vg fr en sdan utveckling. Jag som agnostiker men med viss sk "andlig erfarenhet" tnker dock inte "predika" ngot "evangelium" i sammanhanget ty insikten r mig ndd att jag endast skulle f en bunt knppskallar som fljare d Mina egna ord och teorier faktiskt brister nr det kommer till att beskriva och frklara mina upplevelser (jag hade kunnat bli riktigt stor inom New Age-rrelsen fr en lng tid sedan... det r vl d tur antar jag att mitt begr efter pengar och bermmelse aldrig var S kraftigt s att jag slde eller sljer min sjl fr dessa).
Senast redigerad av Aurvandil207 2017-09-18 kl. 09:59.
Citera
2017-09-19, 09:52
Medlem
Aurvandil207s avatar
Kort uppdatering om Scientologikyrkan och TT. Man brt enligt SVT tydligen avtalet efter hrd kritik:

https://www.svt.se/kultur/medier/tt-...l-efter-kritik

Frgan r hur mnga man hann rekrytera under den tiden och hur agendajudarna ser p kyrkan efter detta. Jag personligen tror ju att man ser p den som en tillgng till "frska mentala metoder" och att man har ett aktivt samarbete med dom bakom kulisserna.

I sammanhanget kan det nmnas att den ryska regimen och FSB tar kyrkan p yttersta allvar:

https://www.sydsvenskan.se/2017-06-0...entologikyrkan
(vilket "mrkligt sammantrffande".. detta om Ryssland kommer nmligen frn TT i juni d kyrkan inledde avtalet med just TT)
Citera
2017-09-21, 17:18
Medlem
Rolf Malms originalartikel sprids i arkiverade varianter i flera trdar hr p FB. Ingen har nnu kommenterat det grova faktafelet redan i brjan av texten. Ett s grovt fel som att skriva en nolla fr mycket i antalet invandrare som kom efter kriget till Sverige diskvalificerar honom direkt som skribent oavsett vad han sedan drar fr slutsatser. Enligt statiska centralbyrns graf kom dryga 20 000. De siffror som brukar anvndas i de flesta sammanhang r cirka 30 000, ev. 40 000 varav mnga tusen kte vidare till t. ex. Kanada och USA, d Sverige fll till fga fr Sovjets historieskrivning och officiellt vidhll att det var en rttsstat. Journalisterna anammade snart den typen av sikter och det leder fram till den journalistik vi har idag.

Och ja, det kom 200 000 norrmn och danskar under kriget, men de kte direkt hem, d de hade hemlnder att ka till.

Rolf Malm blandar ihop sin siffra med Finland som fick ta emot ver 400 000 karelare som efter kriget inte lngre hade ngot hemland att tervnda till. Han nmner ocks ingermanlndare... Efter ett lngt liv i Sverige har jag fortfarande aldrig trffat ngon ingermanlndare. Deras land lg dr St. Petersburg ligger, tsaren byggde sin stad p deras land, och frintade drmed det landet redan p 1700-talet.
Citera
2017-09-27, 23:46
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dendrocopos
Rolf Malms originalartikel sprids i arkiverade varianter i flera trdar hr p FB. Ingen har nnu kommenterat det grova faktafelet redan i brjan av texten. Ett s grovt fel som att skriva en nolla fr mycket i antalet invandrare som kom efter kriget till Sverige diskvalificerar honom direkt som skribent oavsett vad han sedan drar fr slutsatser. Enligt statiska centralbyrns graf kom dryga 20 000. De siffror som brukar anvndas i de flesta sammanhang r cirka 30 000, ev. 40 000 varav mnga tusen kte vidare till t. ex. Kanada och USA, d Sverige fll till fga fr Sovjets historieskrivning och officiellt vidhll att det var en rttsstat. Journalisterna anammade snart den typen av sikter och det leder fram till den journalistik vi har idag.

Och ja, det kom 200 000 norrmn och danskar under kriget, men de kte direkt hem, d de hade hemlnder att ka till.

Rolf Malm blandar ihop sin siffra med Finland som fick ta emot ver 400 000 karelare som efter kriget inte lngre hade ngot hemland att tervnda till. Han nmner ocks ingermanlndare... Efter ett lngt liv i Sverige har jag fortfarande aldrig trffat ngon ingermanlndare. Deras land lg dr St. Petersburg ligger, tsaren byggde sin stad p deras land, och frintade drmed det landet redan p 1700-talet.
Detta skrev Malm i sin ursprungliga krnika:
Citat:
Efter kriget hade mnga judar, balter och ingermanlndare flytt till Sverige. Nrmare 400.000 utlandsfdda hade p kort tid invandrat. I mitten av 60-talet hjdes drfr rster fr restriktioner mot den stora invandringen som mnga ansg hota svensk kultur och svenskars jobb.
Ser man grafen p wikipedia ser man att mellan 1945 till 1965, vilket r "mitten av 60-talet" och en tid p 20 r r snittet p invandringen minst 20 000 per r.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Sver...ationshistoria

kningen i invandring jmfrt med den fregende tidsperioden r dessutom helt extrem. Man ska ven vga in att sveriges folkmngd var lgre vid denna tid.

r det snarare du som frvxlat "p kort tid" i ett historiskt perspektiv med "ett r"?

Och ven om det varit ett faktafel hade det varit ett halmstr i sammanhanget.
Citera
2018-01-25, 08:56
Medlem
Aurvandil207s avatar
Jag ska gra en kort "slutpldering" hr!

Jag hller Mats Dagerlind ensam ansvarig fr att ha censurerat en del utav den svenska historien d han var ansvarig utgivare nr detta begav sig! Jag finner det osannolikt att Kent Ekeroth skulle ha pverkat Mats beslut att pixla och sedan frinta Rolf Malms krnika (dock.. jag kan inte utesluta den mjligheten HELT ven om jag som sagt finner den osannolik pga detta sker en ganska lng tid efter Kent distanserat sig frn Avpixlat... s vitt det r knt d och jag mste utg frn knd fakta primrt). Det r allts Min slutsats att Mats pga judeokristen kultur (och religion) vikt sig fr SKMA:s bisarra anklagelser som Mats i och fr sig anmrkte p i den absurt lnga och krngliga texten han skrev om det MEN vad spelade det fr roll nr han i slutndan valde att agera som han gjorde? Ingen alls - han kunde lika grna ltit bli, varit tyst, och bara raderat krnikan. Rolf Malm fick heller aldrig sga sitt till om det hela (det r dock mjligt att han INTE ville - vi kan ju ej veta om inte han sjlv uttalar sig om det ngon gng i framtiden).

Detta r inget som frvnar mig alls d det en gng i tiden var etniska svenskar som fick fr sig att dom visste bttre n en annan etnisk svensk (=jag) ang vad som var "bst fr Sverige" och frskte trycka ner det i halsen p denne (med flera ska ppekas). Det r ju ocks s i Sverige att de mest fanatiska antirasister mycket ofta r etniska svenskar (mycket ofta frn den bortskmda vre medelklassen som inte har mycket frankring i vad vi andra tvingas konfrontera i princip varje dag - VERKLIGHETEN).

Fr att avrunda. Utifrn detta konstaterande och ven andra saker som blir rejlt OT att g in p s kommer jag att korrigera min framtida politiska bana lite granna. Om det r "positivt eller negativt" fr Mig sjlv i mitt liv... det kan jag inte sga idag ELLER hr. Jag kan dock sga att Sveriges bsta nu befinner sig NNU MER i fokus fr Mig!
Citera
2022-07-20, 20:01
Medlem
Frsta lnken i trdstarten, till den diff som visar vad Avpixlat censurerade i sin egen text, den lnken har slutat fungera.

Men diffen finns kvar p archive:
https://web.archive.org/web/20170424...b2bb/diffx.png
Citera
2022-07-20, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurvandil207
Jag ska gra en kort "slutpldering" hr!

Jag hller Mats Dagerlind ensam ansvarig fr att ha censurerat en del utav den svenska historien d han var ansvarig utgivare nr detta begav sig! Jag finner det osannolikt att Kent Ekeroth skulle ha pverkat Mats beslut att pixla och sedan frinta Rolf Malms krnika (dock.. jag kan inte utesluta den mjligheten HELT ven om jag som sagt finner den osannolik pga detta sker en ganska lng tid efter Kent distanserat sig frn Avpixlat... s vitt det r knt d och jag mste utg frn knd fakta primrt). Det r allts Min slutsats att Mats pga judeokristen kultur (och religion) vikt sig fr SKMA:s bisarra anklagelser som Mats i och fr sig anmrkte p i den absurt lnga och krngliga texten han skrev om det MEN vad spelade det fr roll nr han i slutndan valde att agera som han gjorde? Ingen alls - han kunde lika grna ltit bli, varit tyst, och bara raderat krnikan. Rolf Malm fick heller aldrig sga sitt till om det hela (det r dock mjligt att han INTE ville - vi kan ju ej veta om inte han sjlv uttalar sig om det ngon gng i framtiden).

Detta r inget som frvnar mig alls d det en gng i tiden var etniska svenskar som fick fr sig att dom visste bttre n en annan etnisk svensk (=jag) ang vad som var "bst fr Sverige" och frskte trycka ner det i halsen p denne (med flera ska ppekas). Det r ju ocks s i Sverige att de mest fanatiska antirasister mycket ofta r etniska svenskar (mycket ofta frn den bortskmda vre medelklassen som inte har mycket frankring i vad vi andra tvingas konfrontera i princip varje dag - VERKLIGHETEN).

Fr att avrunda. Utifrn detta konstaterande och ven andra saker som blir rejlt OT att g in p s kommer jag att korrigera min framtida politiska bana lite granna. Om det r "positivt eller negativt" fr Mig sjlv i mitt liv... det kan jag inte sga idag ELLER hr. Jag kan dock sga att Sveriges bsta nu befinner sig NNU MER i fokus fr Mig!
Rolf Malm ville helt skert yttra sig. Han ville ju skriva en hel bok om detta specifika mne. Sedan dog han.

Att Mats bjde sig fr judarna p SKMR r helt uppenbart. Och han lever fortfarande.
Citera
2024-10-13, 06:28
Medlem
Ursprungliga artikeln frn "Avpixlat":
https://archive.fo/caj1T

Efter judisk censur:
https://archive.fo/yPjzm

Diff:
https://i.postimg.cc/MWdwdJLM/diffx.png
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera