Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Att det påstås ha brunnit i en fabrik kan naturligtvis inte tas som bevis för produktion. (Någon gång handlade det om svetsning vill jag minnas.)
https://www.nyteknik.se/energi/brand...t-labs-7026722
Citat:
Branden uppstod vid formeringen av cellen, det vill säga det steg i tillverkningen när den laddas med energi och på så sätt aktiveras.
Om det här inte duger så får jag nog upprepa min uppmuntran till dig om att besöka fabriken, för jag vet inte vad jag annars kan skriva.
Citat:
Det finns alltså inga säkra uppgifter på att Northvolts fabriker i varken Västerås eller Skellefteå kan produera battericeller från grunden.
Det finns det.
Citat:
De har öppnat en fabrik i Polen, för att sätta samman battericeller som "tillverkats i Sverige". Men i Polen finns även lager för kinesiska batteritillverkare. Samtidigt har Northvolt anställt 120 amerikanska programmerare, experter på Virtual Reality som skall "bygga upp fabriken i datorn".
Lustigt att du tar en anonym flashbackare på orden, som dess utom pratar om andra sorters batterier, som bättre bevis än artiklar om att de brunnit I en cell som är i slutskedet av en enligt dig icke existerande tillverkning.
Citat:
Detta måste utredas omedelbart, innan mer pengar rinner iväg på projektet.
Bättre att spara de skattepengarna tills dess att de verkar avvika för mycket från planerna.