Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 378
  • 428
  • 468
  • 477
  • 478
  • 479
  • 488
  • 528
  • 578
2024-10-06, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Vem var det som köpte aktier av VDn? Vad kan aktierna tänkas vara värda idag?

De är värda enbart ören idag då bolaget är konkursmässigt och hårt skuldsatt.
Citera
2024-10-06, 17:35
Medlem
Smarree88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren

Tjoller
Finns massa pengar hos Northvolt
Dom har inga problem att betala
Citera
2024-10-06, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren

Var det pensionspengar som gick direkt till VDn?

"Störst är AP-fonderna, som förvaltar pengar i det allmänna pensionssystemet. De har investerat 5,8 miljarder i aktier och konvertibler i Northvolt, enligt Jenny Askfelt Ruud, chef för Alternativa investeringar vid fjärde AP-fonden.

AMF, som ägs av LO och Svenskt Näringsliv och förvaltar privatanställda arbetares tjänstepensioner, har köpt Northvolt-aktier för omkring 1,9 miljarder kronor.

Även Folksamgruppen, där Folksam och KPA ingår, har investerat i Northvolt i omgångar, senast 850 miljoner sommaren 2022. "

Då får han i alla fall en rejäl pension, så något har förvaltarna lyckats med
Citera
2024-10-06, 18:21
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smarree88
Tjoller
Finns massa pengar hos Northvolt
Dom har inga problem att betala

Jag hoppas att du är ironisk annars kan dom ju börja med att betala dom stackars underleverantörerna som håller på att kånka.
Citera
2024-10-06, 18:34
Medlem
Smarree88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Jag hoppas att du är ironisk annars kan dom ju börja med att betala dom stackars underleverantörerna som håller på att kånka.

Dom konkar ju för att Northvolt sagt upp kontrakten med dom eller dragit ner på deras tjänster.

Klart många underleverantörer kommer kånka när dom förlorar en så stor kund.
Citera
2024-10-06, 18:40
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Dom konkar ju för att Northvolt sagt upp kontrakten med dom eller dragit ner på deras tjänster.

Klart många underleverantörer kommer kånka när dom förlorar en så stor kund.

Så Northvolt har sagt upp avtalen med företaget som har barackerna? De ryktas väl ska plockas ner redan nästa vecka.
Citera
2024-10-06, 18:48
Medlem
Smarree88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Så Northvolt har sagt upp avtalen med företaget som har barackerna? De ryktas väl ska plockas ner redan nästa vecka.

Om man inte är anställd eller jobbar åt Northvolt får man inte bo i deras baracker.
Eftersom flera personer kommer flytta ut därifrån minskar ju behovet av barackerna.

Så det är ju rätt logiskt att dom kommer minska ner barackerna och flytta dom till nått ställa där dom behövs mer.

Sen tror jag inte dom monterar ner alla, finns fortfarande behov av bostäder för dom som jobbar kvar.
Citera
2024-10-06, 19:03
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Om man inte är anställd eller jobbar åt Northvolt får man inte bo i deras baracker.
Eftersom flera personer kommer flytta ut därifrån minskar ju behovet av barackerna.

Så det är ju rätt logiskt att dom kommer minska ner barackerna och flytta dom till nått ställa där dom behövs mer.

Sen tror jag inte dom monterar ner alla, finns fortfarande behov av bostäder för dom som jobbar kvar.

Ok, vi säger så! 😁

Låter ju illavarslande att Northvolt inte verkar vilja planera bygg klart Northvolt Ett? De hade ju obegränsat med pengar skrev du nyss. Men de kanske har så mkt pengar att de inte vet vad de ska göra av det så varför inte bränna lite till Kronofogden? De leder ju trots allt utvecklingen.
Citera
2024-10-06, 19:10
Medlem
Smarree88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Ok, vi säger så! 😁

Låter ju illavarslande att Northvolt inte verkar vilja planera bygg klart Northvolt Ett? De hade ju obegränsat med pengar skrev du nyss. Men de kanske har så mkt pengar att de inte vet vad de ska göra av det så varför inte bränna lite till Kronofogden? De leder ju trots allt utvecklingen.

Jag har aldrig använt orden ” obegränsat med pengar”
Jag har sagt att dom har massor med pengar på sina konton.

Dom kanske inte tycker att dom som håller på att skicka deras fakturor till kronofogden har gjort nog bra jobb så dom inte ska ha så mycket betalt som dom vill?

Eller så är det slarviga ekonomer hos Northvolt som inte sköter sitt jobb å betalar fakturorna i tid 😛
Citera
2024-10-06, 19:16
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Jag har aldrig använt orden ” obegränsat med pengar”
Jag har sagt att dom har massor med pengar på sina konton.

Dom kanske inte tycker att dom som håller på att skicka deras fakturor till kronofogden har gjort nog bra jobb så dom inte ska ha så mycket betalt som dom vill?

Eller så är det slarviga ekonomer hos Northvolt som inte sköter sitt jobb å betalar fakturorna i tid 😛

Eller så är det slut på kontot. Tror det är dags för trollet att lägga sig nu.
Citera
2024-10-06, 19:46
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Vem var det som köpte aktier av VDn? Vad kan aktierna tänkas vara värda idag?

Det sammanfaller i tiden med att AMF samtidigt köpte aktier i Northvolt för just 200 miljoner.
Citera
2024-10-06, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det sammanfaller i tiden med att AMF samtidigt köpte aktier i Northvolt för just 200 miljoner.

Härligt att de kan bidra till detta fina projekt och Vdns skäliga belöning

Aktierna, som det finns 32 miljarder av, är enligt årsredovisningen inte värda så mycket:

"As of the year ended December 31, 2023, the par value per share was SEK 0.00001"
Citera
  • 378
  • 428
  • 468
  • 477
  • 478
  • 479
  • 488
  • 528
  • 578

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera