Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-23, 09:24
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enanvandare45
Så en krasch betyder ingenting och inga kriser får någonsin några reella konsekvenser? Det är så det hela tiden beskrivs. Men flyktingkrisen har idag fått konsekvensen att det skjuts och sprängs överallt. Saker som händer får konsekvenser.

De enda kriser som inte får några konsekvenser bortom propaganda och politik är de påhittade eller kraftigt överdrivna kriserna, som "klimatkrisen" och "covidkrisen". Men bara för att några saker är påhittade och beror på "diskurs" så är inte allting påhitt eller fiktion.

Jag har inte påstått att det inte får konsekvenser. Tror bara inte att det går åt helvete för staden.
Citera
2024-11-23, 09:27
Medlem
MyJustices avatar
Kina kan komma att köpa upp anläggningen
Då slipper de importtull
Och får i princip allt betald av andra som la in pengar inklusive pensionspengar
Grattis .
Vi har gett kina vår pensionspar på typ 10 miljarder
Citera
2024-11-23, 09:30
Medlem
wwrs avatar
Det finns inga batterier. Det är århundradets bluff. Man har aldrig visat upp batterier när höjdare som t.ex kungen eller statsministern varit på besök.

Kristersson vågade inte åka till fabriken utan åkte till avdelningen i Västerås. Löfven intervjuades utanför fabriken.

När Siemenschefen kom ut från besöket var han imponerad att han slagit rekord med sin stegräknare. Men ingen utomstående har fått gå in. De får titta genom ett hål i en dörr

https://snipboard.io/U9p1kC.jpg

Reportrarna visar att batterierna är lika stora som kassettband

http://www.snowleopard.info/global/w...st_battery.png

Man har visat kopior av batterier

http://www.snowleopard.info/global/w...ry_replica.jpg

Vi letade en gång efter bild på batteri. Då hittade faktiskt någon en bild på ett batteri bakom betalvägg i lokaltidning men det är som bekant ungefär som att något inte existerar.

Detta är jordens svindel. Northvolt påstod länge att de producerade batterier. På slutet sade de att de tillverkade någon promille av det förväntade. Men sedan, när de grundade fabrik tillsammans med Volvo, då skedde produktionen plötsligt i rekordfart. 🤣🤣

När Scania visade upp sin monteringsanläggning för Northvoltbatterier gick maskinerna tomma utan batterier. Men de hade en oerhörd kapacitet av ett ton var fjärde minut.

Det finns inga produkter med Northvoltbatterier på marknaden.

Detta är tidernas svindel.
Senast redigerad av wwr 2024-11-23 kl. 09:43.
Citera
2024-11-23, 09:45
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Tror att det vore dumt att satsa på padelhallar.

Tror du att NV:s lokaler står tomma om 5 år? Jag tror inte det och jag tror att Skellefteå vinner på satsningen oavsett vilka som i slutändan har sitt namn på lokalerna.

Sen skiter jag i om det är en grön satsning eller en brun satsning som drivs av gulingar.

Jag tror NVs lokaler jämnas med marken eftersom det vore pinsamt för kommunen att ha ett minnesmärke kvar efter århundradets bluff som folk kan skratta åt.

Det var ju en röd satsning. Man kan iaf hoppas att Skellefteå röstar bort sozzarna för alltid och ersätter dom med tex SD.. Vilken markering mot dom röda! men norrlänningar är väl så hjärntvättade av vänsterpropaganda från vaggan till graven att dom inte fattar bättre än att rösta rött.
Citera
2024-11-23, 09:49
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Jag tror NVs lokaler jämnas med marken eftersom det vore pinsamt för kommunen att ha ett minnesmärke kvar efter århundradets bluff som folk kan skratta åt.

Det var ju en röd satsning. Man kan iaf hoppas att Skellefteå röstar bort sozzarna för alltid och ersätter dom med tex SD.. Vilken markering mot dom röda! men norrlänningar är väl så hjärntvättade av vänsterpropaganda från vaggan till graven att dom inte fattar bättre än att rösta rött.

Mycket möjligt. Det kostar att underhålla lokalerna. Varmhållning, snöskottning av tak osv. Inte sannolikt att pengarna till det finns i konkursboet.
Citera
2024-11-23, 10:16
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Jag har inte påstått att det inte får konsekvenser. Tror bara inte att det går åt helvete för staden.

Drogmissbruk och psykisk ohälsa lär öka men livet går vidare och tiden stannar inte av.

Det kommer alltså gå åt helvete för en del medan majoriteten kommer fortsätta precis som vanligt.

Huruvida man anser att det "går åt helvete för staden" beror på om man tillhör den minoritet som det faktiskt går åt helvete för eller den majoritet som inte märker av något.
Citera
2024-11-23, 10:22
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Kina kan komma att köpa upp anläggningen
Då slipper de importtull
Och får i princip allt betald av andra som la in pengar inklusive pensionspengar
Grattis .
Vi har gett kina vår pensionspar på typ 10 miljarder

Okej, så du tycker pensionsfonderna ska fortsätta ösa in pengar i NV? Har du någon gräns för när det börjar bli för mycket? Peter Carlsson hävdade att dom behövde minst 10-15 miljarder bara för att kunna nå break-even. Den siffran tror jag inte ett dugg på.

PS Nej Konrad, du behöver inte svara på det här inlägget för jag är inte intresserad av ännu ett svar från dig där du inte har någon åsikt om hur mycket pengar som behövs, men ändå känner att du måste besvara just mina inlägg om det
Citera
2024-11-23, 10:24
Medlem
Såg intervjun med Peter Carlsson på SVT igår. Helvete vilket dåligt intryck han ger. Nervös, osäker, letar efter ord. Har han alltid varit så?
Citera
2024-11-23, 10:29
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obama2012
Såg intervjun med Peter Carlsson på SVT igår. Helvete vilket dåligt intryck han ger. Nervös, osäker, letar efter ord. Har han alltid varit så?
Det var nog ännu värre när han "gick in i väggen", fick diagnoser och fick sparken från Tesla. (Enligt hans egna uppgifter i Sommarprogrammet.)

Han blir perfekt att leda Europas batterisatsning ansåg EU och Goldman Sachs. Men han är lång och ser bra ut. I dagens medievärld avgör utseende mycket. Resten fyller tidningarna i.
Senast redigerad av wwr 2024-11-23 kl. 10:34.
Citera
2024-11-23, 10:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten52
Han har inte betalat ett öre - alla andra har betalat. Det är det som är det sjuka i historien.
Den mannen har aldrig haft några pengar som behövs till den här typen av projekt.

Men vem skulle GE honom aktier för ingenting då - o varför skulle man göra det när han får ett välbetalt jobb i ett företag som ännu inte tjänat några pengar
Citera
2024-11-23, 10:37
Citat:
Ursprungligen postat av Obama2012

Det har blivit värre men även under glansdagarna var det mycket "eh" och "äh". Men på sätt och vis är det väl ett sundhetstecken och något som tyder på att det ändå inte varit en utstuderad plan från Carlssons sida att köra allt i botten?

Harald Mix, han Lagercrantz och ännu mer ljusskygga figurer i bakgrunden är nog mycket mer hårdhudade och utstuderade.
Citera
2024-11-23, 10:48
Medlem
Mullrets avatar
De pengar de fått i dip finansiering räcker till januari, typ 10 veckor. Sedan blir de kk om ingen vill skjuta in mer deg.

Iditprojekt. Kunde fungerat om de kört en testfabrik först och sedan expanderat. Bygga massa fabriker på en gång är hål i huvudet.

Blir väl så när pengarna varit gratis i princip. Sur eftersmak, minst sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in