2022-10-20, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
De som försvarar fabriken skriver mest om andra skribenter och hänvisar till artiklar bakom betalvägg.

Hmm... inte för att vara den som är den men det var faktiskt du som länkade till artikeln.

Citat:
Det enda som framgår utanför betalväggen är att full kapacitet tidigast kommer att nås i slutet av 2024.

Det är precis vad som menas med uppstartstid. Först bygger man en fabrik, sedan ska den trimmas in. 2024 låter rimligt med tanke på att hela världen försenades pga Covid19.

Citat:
Fabriken hade 1000 anställda i juni och fortsätter anställa. Hur många anställda har man nu? Skattepengar rinner och de som påstår sig ha information vägrar delge den.

Vem är det som "vägrar" delge information? Den finns ju där för alla att läsa. Men om du tycker att det känns dyrt att betala för arbetet som tidningen utför så kan jag vara lite snäll här. 1300 arbetar där nu.

Citat:
Vi vet inget om vad som produceras just nu.

om du läste artikeln så skulle du veta det. De nämner tre fordonstillverkare som mottagit deras produkter, samt vad de gör med dem. Föga förvånande är att det är investerarna jag talar om nu.

Jag säger det igen. Läs artiklarna som du länkar till.
Citera
2022-10-20, 20:49
Medlem
wwrs avatar
Det skrivs gåtor och trams i tråden. Stora tidningar skall undersöka vad som sker vid företaget istället för att lägga locket på. Man skall inte behöva gå bakom betalväggar för att få reda på vad som sker med våra skattemedel. (Varför man inte gör det kan ha många orsaker. Man vill t.ex. kanske inte uppge sitt namn.) Efter att ha varit ett av de mest omskrivna företagen finns numera nästan ingen information alls om det. När mindre tidningar publicerar information bakom betalvägg minskar även kontrollen av informationen eftersom färre personer kommer att läsa och ifrågasätta vad som skrivs.

Kan någon redogöra med citat och länkar för vad som produceras vid företaget?
Hur stor produktion har företaget?
Används företagets batterier i några bilar eller andra produkter, vilka då i så fall?
Hur ser årsredovisningen för 2021 ut?

Det normala på Flashback är naturligtvis att de som har tillgång till information lägger ut den i tråden, med beaktande att man enligt Flashbacks regler inte får citera hela artiklar. Att det smygs med information gör ju bara att företaget ifrågasätts ännu mer.
Senast redigerad av wwr 2022-10-20 kl. 21:14.
Citera
2022-10-20, 22:30
Medlem
Citat:
Det skrivs gåtor och trams i tråden.

Ännu en gång, är det mig du talar om nu? Vilka gåtor ställer jag? Vad är det du räknar som trams? Är det när man inte håller med dig?

Citat:
Stora tidningar skall undersöka vad som sker vid företaget istället för att lägga locket på.

Är det en profetia eller felskrivning? Min spaning är att de kommer att undersöka företaget först om de avviker från vad som är väntat.

Citat:
Man skall inte behöva gå bakom betalväggar för att få reda på vad som sker med våra skattemedel. (Varför man inte gör det kan ha många orsaker. Man vill t.ex. kanske inte uppge sitt namn.)

Det behöver man inte heller. Om man tar en naturlig väg med sin undersökning, dvs direkt mänsklig kontakt som till exempel möte med firma eller till och med ett telefonsamtal så finns det så fruktansvärt mycket information att hämta.

Citat:
Efter att ha varit ett av de mest omskrivna företagen finns numera nästan ingen information alls om det.

Hur länge kan ett ämne vara det "nya heta" i media innan folk blir less? Som jag har skrivit tidigare (läser du vad jag skriver, eller tänker du bara "troll, ignorera") så kan en firma bara behålla uppmärksamhet så länge när det finns annat som t.ex. krig och pandemi i media att konkurrera med. När folk slutar klicka på länkar så kommer tidningar att skriva om annat. Hur ofta ser du artiklar om tex SSAB eller Findus? För att de inte är spännande längre förutom när de gör bort sig.

Citat:
När mindre tidningar publicerar information bakom betalvägg minskar även kontrollen av informationen eftersom färre personer kommer att läsa och ifrågasätta vad som skrivs.

Så länka då inte till artiklar som du inte har läst utan att fråga vad som står i dem.

Citat:
Kan någon redogöra med citat och länkar för vad som produceras vid företaget?
Hur stor produktion har företaget?
Används företagets batterier i några bilar eller andra produkter, vilka då i så fall?

Allt det här står i artikeln som du själv har länkat till. Jag trodde att du hade datan som du "diskuterade" I det här forumtråden men jag känner mig tyvärr så besviken. Jag har datan. Vill du ha den av mig så får du fråga mig, istället för att ignorera mig.

Citat:
Hur ser årsredovisningen för 2021 ut?

Den kommer när den kommer, du har själv sagt att den har skickats in, om jag nu inte misstolkat ditt tidigare inlägg.

Citat:
Det normala på Flashback är naturligtvis att de som har tillgång till information lägger ut den i tråden, med beaktande att man enligt Flashbacks regler inte får citera hela artiklar. Att det smygs med information gör ju bara att företaget ifrågasätts ännu mer.

Jag hoppas verkligen att du kan ursäkta att jag inte vet vad som är kutym på flashback då jag nyligen gått med här. Är det även kutym att inte tala till de som man diskuterar med, utan istället proklamera i rummet vad man tycker att de som inte håller med en gör för fel? I de disktioner jag har deltagit i tidigare så har man talat till personen och inte försökt med härskartekniker och offerkoftan för billiga poäng.
Citera
2022-10-21, 06:31
Medlem
wwrs avatar
Om någon kan hitta information om vad företaget producerar och i vilka mängder, i vilka produkter företagets produktion används, årsredovisningen för 2021 eller annan konkret information så lägg gärna in den i tråden på sedvanligt sätt med citat och länkar så vi kan diskutera hur det går för Northvolt.
Senast redigerad av wwr 2022-10-21 kl. 06:33.
Citera
2022-10-22, 14:06
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Om någon kan hitta information om vad företaget producerar och i vilka mängder, i vilka produkter företagets produktion används, årsredovisningen för 2021 eller annan konkret information så lägg gärna in den i tråden på sedvanligt sätt med citat och länkar så vi kan diskutera hur det går för Northvolt.

Du kan läsa Norran gratis i två månader om du är intresserad av att veta saker.

Varför låtsas du att användaren Guldgas inte existerar?
Citera
2022-10-23, 20:35
Medlem
Intotherainbows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Du kan läsa Norran gratis i två månader om du är intresserad av att veta saker.

Varför låtsas du att användaren Guldgas inte existerar?

wwr ignorerar alla användare som korrekt identifierat honom som en bluffmänniska. Det svider att bli exponerad givetvis.
Citera
2022-10-26, 21:53
Medlem
wwrs avatar
Skribenter i tråden försöker få den att handla om andra personer, eller ställa motfrågor. Det lämnar jag.

Northvolt var ett av de mest omskrivna företagen förra hösten. Miljarder av skattepengar har gått in i företaget. Men efter det att fabriken i Skellefteå öppnade vid årsskiftet, för snart 10 månader sedan, har skriverierna nästan tystnat. Företaget har 1300 anställda.

Har någon hittat aktuell information om företaget så lägg gärna in den i tråden på vanligt sätt med citat och länkar.

Sker det någon regelbunden produktion och försäljning? I så fall vad produceras och i vilka mängder?
Vem köper företagets batterier?
I vilka fordon och modeller eller annat används produkterna?

Vad säger årsredovisningen för 2021?
Senast redigerad av wwr 2022-10-26 kl. 22:20.
Citera
2022-10-26, 22:27
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Skribenter i tråden försöker få den att handla om andra personer, eller ställa motfrågor. Det lämnar jag.

Northvolt var ett av de mest omskrivna företagen förra hösten. Miljarder av skattepengar har gått in i företaget. Men efter det att fabriken i Skellefteå öppnade vid årsskiftet, för snart 10 månader sedan, har skriverierna nästan tystnat. Företaget har 1300 anställda.

Har någon hittat aktuell information om företaget så lägg gärna in den i tråden på vanligt sätt med citat och länkar.

Sker det någon regelbunden produktion och försäljning? I så fall vad produceras och i vilka mängder?
Vem köper företagets batterier?
I vilka fordon och modeller eller annat används produkterna?

Vad säger årsredovisningen för 2021?
Northvolt kommer att öka antalet anställda kraftigt, en ny batterifabrik kommer att byggas i Borlänge och en i GBG-trakten( ihop med Volvo cars).
Citera
2022-10-26, 22:30
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Northvolt kommer att öka antalet anställda kraftigt, en ny batterifabrik kommer att byggas i Borlänge och en i GBG-trakten( ihop med Volvo cars).
Det där är känt och innefattar planer om vad som kommer att ske.

Det är viktigt att få reda på vad företaget producerar. Kvanitet och vart leveranser sker. I vilka produkter företagets batterier används. Vad säger årsredovisningen för 2021.

Vilka konkreta resultat har företaget uppvisat under året?

Företaget säger fortfarande att det skall bli väldigt stort i framtiden. Men vad gör det nu?
Citera
2022-10-28, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende

Det som wwr frågar efter finns faktiskt i en länk som han nyligen delade. Om wwr skulle vilja läsa de artiklar som han länkar till så ska man enligt Dofterna tydligen kunna läsa norran gratis i två månader. Det borde klargöra större delen av wwr-s frågor.

Vad som inte står där är årsredovisningen.
Citera
2022-10-28, 12:16
Medlem
wwrs avatar
Förra hösten var Northvolt ett av de mest omskrivna företagen i Sverige. Fabriken med 1300 anställda öppnade för 10 månader sedan. Men sedan fabriken öppnade har det skrivits mycket lite om företaget. Det påstås att det går att få fram viss information bakom betalväggar i mindre tidningar. Diskussionen i den här tråden har också ebbat ut och de som försvarar Northvolt försöker få tråden att handla om andra skribenter, inte om företaget. Nog ger det hela ett märkligt intryck och det verkar som om större tidningar och myndigheter borde gå in och se vart våra skattemiljarder tagit vägen. I vilka produkter används Northvolts batterier?
Citera
2022-10-28, 12:34
Medlem
Det är synd att du inte vill vara en del av diskussionen som förs utan istället fortsätter att klaga på andra användare och kallar meningsmotståndare för troll.

Det som du frågar efter finns faktiskt i en länk som du nyligen delade. Om du skulle vilja läsa de artiklar som du länkar till så ska man enligt Dofterna tydligen kunna läsa norran gratis i två månader. Det borde klargöra större delen av dina frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in