• 1
  • 2
2017-05-04, 20:28
Medlem
Jag är ganska säker på att jag har mjäll och ska till frisören för att klippa håret imorgon. Är det här pinsamt? Om någon annan haft mjäll till frisören, hur reagerade hon/han?
Citera
2017-05-04, 20:34
Medlem
bbengtssons avatar
Duscha strax innan och använd balsam (massera skalpen) kanske funkar? Har inte mjäll men bör ju funka kortsiktigt. Sen är ju du inte ensam om att ha mjäll så du kan vara lugn.
Citera
2017-05-04, 20:35
Medlem
4yoonlys avatar
Skulle tippa på att det är inte den första hon eller han sett under sin karriär som frisör...
Hon eller han kanske dock försöker sälja på dig något mjäll schampo när hon eller han är klar dock :-)
Citera
2017-05-04, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicole1991
Jag är ganska säker på att jag har mjäll och ska till frisören för att klippa håret imorgon. Är det här pinsamt? Om någon annan haft mjäll till frisören, hur reagerade hon/han?

Det har hänt mig en gång men frisören använde då ett specialschampo och masserade hårbotten helt underbart. Jag somnade. Och mjällen försvann på en behandling.
Citera
2017-05-04, 20:45
Bannlyst
Använd äppelcidervinäger:

http://www.newsner.com/15-anledninga...om/vetenskap-2
Citera
2017-05-04, 21:06
Medlem
rootswallers avatar
Det är inte pinsamt, ta´t lugnt.
Citera
2017-05-04, 21:47
Medlem
drozboxs avatar
Oh haha! herre min gud, för några månader sedan va jag i EXAKT samma spot som dig. Och som dom andra säger "de är inte första gången dom ser det" - knip mun, det finns otroligt många oproffesionella frisörer, men här är en lösning OM du får en kass frissör.

Säg bara:

Du: "Jag har väldigt torr hårbotten, kanske du ser det, eller hur ser det ut?"
Hen: "Vad bra, då är det bra att du klipper dig så hårbotten får andas."
Du: "Hjälper det säger du?"
Hen: "Absolut, köp x schampo så ska de bli bättre"

Så exakt var det för mig, du behöver inte säga högt ut "JAG HAR MJÄLL!" utan går o säga på andra sett som listat.

Hoppas de löser sig, kom ihåg, mjäll är extremt vanligt och nästan ALLA människor går igenom det någon gång i livet så oroa dig inte , håll oss uppdaterade pls
Citera
2017-05-04, 22:26
Bannlyst
ja
Citera
2017-05-15, 14:16
Medlem
Självklart är det inte pinsamt... Din frågeställning är typ "är det pinsamt att gå till vårdcentralen med öroninflammation".

Se frisören som ett proffs och fråga om råd istället för att skämmas för något det inte finns några som helst skäl att skämmas för.
Citera
2017-05-15, 14:24
Medlem
flaskborstes avatar
Gå till en vettig frisör så får du hjälp. UNDVIK billiga invandrar frisörer risken att få löss är stor. Många tvättar inte ut kammar / borstar inför nästa kund och det kan sitta gnet och ägg kvar i borstarna.
Citera
2017-05-15, 14:25
Moderator
evilhoneys avatar
Har du torr hårbotten eller på riktigt mjäll? Det finns ju olika schampon för båda sakerna. Du skulle ju faktiskt kunna fråga just frisören. Så länge du kommer in hel och ren så kommer den inte ha nån direkt åsikt om dig. Mjäll är så sjukt vanligt att de inte kommer höja ett ögonbryn för det.
Citera
2017-05-15, 17:41
Medlem
drozboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Gå till en vettig frisör så får du hjälp. UNDVIK billiga invandrar frisörer .

Undvik ALLA billiga frisörer, även svenska.. vissa frisörer är så efterblivna så dom inte ens vet vad mjäll är.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in