Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-08, 15:13
  #1
Medlem
Jag är inte så mycket för att knapra på buskar och sådant, men just pastasallader tycker jag kan vara väldigt gott - speciellt till lunch eller lite senare på kvällen.

Picadeli brukar ha salladsbarer på ICA och Coop där man får plocka och blanda själv, och dom har en krämig pastasallad smaksatt med chili som är så fruktansvärt god. Brukar titta in lite titt som tätt och kolla om det finns, och om det gör det så brukar jag ofta ta ganska mycket.

Saken är den, det är inte bara jag som är otroligt förtjust i den - alla verkar vara det. Det är lite som att försöka leta efter guld känns det som. Vet 3st affärer här som har Picadeli's salladsbar och den pastasalladen är slut i princip hela tiden.

Och enligt personalen är den även slut på catern så dom kan inte fylla på - vilket verkar lite konstigt och half-arsed både av personalen(som kan vara otroligt dålig på att se till att fylla på när det börjar bli lite) och Picadeli som borde kunna förutse att just denna pastasalladen säljer så pass bra.

Jag är inte direkt handikappad när det kommer till matlagning, men brukar oftast göra lite lättare husmanskost och just sallader är som sagt något jag aldrig prövat på.

Så tänkte om någon av er har något recept som är lika god som deras? Det är mest själva såsen jag är intresserad av, resten är ju bara att slänga i som man känner för det.

Tack på förhand
Citera
2017-05-08, 16:31
  #2
Medlem
elmhedens avatar
Härligt med en reggad användare sedan 2013 som debuterar med pastasallad

Har inte smakat just denna då jag fått för mig att salladsbaren i mataffären är en smittohärd värre än närmaste dagis, dock kan egen göras med stor enkelhet. Själva såsen brukar jag basera på creme fraiche eller kesella med en lagom stor klick majonnäs, smaksätt sedan efter önskemål.
Citera
2017-05-08, 20:25
  #3
Medlem
Vet att ICA har en egen creme fraiche med typ chilismak. Den brukar jag blanda med kycklingtärningar, pasta, soltorkade tomater, rödlök osv osv... blir ganska gott, dock inte riktigt lika god som den du menar.
Citera
2017-05-08, 20:31
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dealman69
Jag är inte så mycket för att knapra på buskar och sådant, men just pastasallader tycker jag kan vara väldigt gott - speciellt till lunch eller lite senare på kvällen.

Picadeli brukar ha salladsbarer på ICA och Coop där man får plocka och blanda själv, och dom har en krämig pastasallad smaksatt med chili som är så fruktansvärt god. Brukar titta in lite titt som tätt och kolla om det finns, och om det gör det så brukar jag ofta ta ganska mycket.

Saken är den, det är inte bara jag som är otroligt förtjust i den - alla verkar vara det. Det är lite som att försöka leta efter guld känns det som. Vet 3st affärer här som har Picadeli's salladsbar och den pastasalladen är slut i princip hela tiden.

Och enligt personalen är den även slut på catern så dom kan inte fylla på - vilket verkar lite konstigt och half-arsed både av personalen(som kan vara otroligt dålig på att se till att fylla på när det börjar bli lite) och Picadeli som borde kunna förutse att just denna pastasalladen säljer så pass bra.

Jag är inte direkt handikappad när det kommer till matlagning, men brukar oftast göra lite lättare husmanskost och just sallader är som sagt något jag aldrig prövat på.

Så tänkte om någon av er har något recept som är lika god som deras? Det är mest själva såsen jag är intresserad av, resten är ju bara att slänga i som man känner för det.

Tack på förhand

Tråla på nätet efter receptet eller kopiera genom att experimentera dig fram. Att få loss receptet här är lönlöst. det kräver någon typ av IQ och det har du ju redan märkt hur det går i butikerna, när de ska fylla på buffén.
Citera
2017-05-10, 21:28
  #5
Medlem
Rumpnisseiskogens avatar
Hemsidan säger "En Picadelifavorit. Krämig och underbart god chilimarinerad durumpasta som blandas med ingredienser såsom purjolök, lök och tomat.".
Kan kolla ingredienslistan imorgon, vi har den på jobbet.
__________________
Senast redigerad av Rumpnisseiskogen 2017-05-10 kl. 21:32.
Citera
2017-05-17, 08:16
  #6
Medlem
japanskbruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpnisseiskogen
Hemsidan säger "En Picadelifavorit. Krämig och underbart god chilimarinerad durumpasta som blandas med ingredienser såsom purjolök, lök och tomat.".
Kan kolla ingredienslistan imorgon, vi har den på jobbet.
det har gått en vecka nu
Citera
2017-05-20, 16:54
  #7
Medlem
Rumpnisseiskogens avatar
Ja, jag fick aldrig svar om det var av intresse att jag kollade
Citera
2017-05-20, 22:49
  #8
Medlem
Rumpnisseiskogens avatar
Ingrediensförteckningen hade tyvärr inte direkta ledtrådar, förutom det vi redan visste. Purjolök, tomat, chilisås, majonnäs, creme fraiche.... Sen div kryddor, typ peppar, selleri och "kraftigt saltad".
Citera
2017-08-31, 10:59
  #9
Medlem
haha detta är fan sant asså. Den är så jävla god. borde finnas 3 byttor med den.
Citera
2017-09-03, 14:10
  #10
Medlem
har skickat mail o frågat picadeli. majonnäs,creme fraiche.pasta,sweet chili sås,purjolök,lök.tomat.chilipulver.salt,socker.vat ten.
dom blandas i stor blandare som sen pumpas i trågen.
Citera
2017-11-12, 12:04
  #11
Medlem
http://www.bilddump.se/bilder/201711....194.4.100.jpg

Det är ju uppenbart att salladen har curry men det står inte med. När jag blandar ihop ingredienserna utan förtjockningsmedel och alla konstiga medel så kommer jag inte i närheten av deras smak.

Det står krydda, men vad fan då för krydda?
Citera
2017-11-16, 01:44
  #12
Medlem
MrGreyspoon13s avatar
Kan bara ansluta mig till hyllningskören! Så god och perfekt att ta med sig till arbetet i brist på vanlig matlåda, givetvis ihop med annat.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback