Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2024-02-22, 17:48
  #85
Avstängd
nojobstealandrobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Men jag kan berätta vad som var så feministiskt med mina oförtjänta betyg ändå. För 20 år sedan var det ok med sexuella trakasserier (eller vad det nu kallas?) mot tjejer. Ingen brydde sig om att någon med tafsad på, blev vald först i laget på idrotten för att bli kunna bli klämd på tuttarna , och hela den biten. Eller att man kunde bli hatad av andra tjejer, få rykten spridda om att man t ex papper i bh:n eller liknande av andra tjejer . Idag hade detta inte varit ok.

Och lärarna tyckte synd om en då. Så det är liksom inte alltid så att tjejer blir särbehandlade i all lyxighet bara för att de är tjejer, bara för att ni tror det. För grundproblemet var ju faktiskt svårare, och definitivt väldigt o-feministiskt.

Var det inte så att du fick högre betyg för att lärarna var kåt på dig för att du var så ultrasexig då?

Att grabbar i högstadiet väljer en brud först på idrotten finns inte och det har definitivt inte hänt för 20 år sedan heller. Nej. Vi toppade lagen och ingenting annat.
Citera
2024-02-22, 17:57
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nojobstealandrob
Var det inte så att du fick högre betyg för att lärarna var kåt på dig för att du var så ultrasexig då?

Att grabbar i högstadiet väljer en brud först på idrotten finns inte och det har definitivt inte hänt för 20 år sedan heller. Nej. Vi toppade lagen och ingenting annat.
Absolut inte att någon lärare var kåt på mig! Det var inget jag märkte av i alla fall. Shit, herre gud. Inte alla män runt 40 blir kåta på tonårstjejer. Fan fula kläder och massor med mascara och eyeliner i hela ansiktet. Speciellt på den tiden när tjejer inte kunde sminka sig öht, hahaha. Tror män brukar ha bättre smak än så.

Haha, jo det var killarna som var duktiga i idrott och typ alltid tog bollen själva för att göra mål (istället för att vara en bra lagkamrat till de sämre killarna, passa bollen och ändå erbjuda dem chansen att också för göra mål någon gång ), som just sattes för att välja lag. Idrottsläraren tyckte att de presterade bra i alla bollsporter, de gymmade och höll på med kampsporter mm, men behövde göra en till sak för att kunna få MVG i idrotten: vara en bra lagkamrat. Idrottsläraren tyckte att det verkligen var ett bra tecken på lagkamratskap att t ex välja tjejerna först. På den tiden brydde sig inte lärare så mycket om kommentaren som ”yes! Jag valde henne först! Jag ska klämma på hennes tuttar!”

Och inte heller jag brydde mig så att jag tog illanupp. Jag skrattade faktiskt åt hela situationen för att det var så komiskt hela grejen. Det var ju inte bara idrotten, det var syslöjden och mattelektionerna också.

Kanske en av killarna var kär i mig utan att jag fattade det. Men han ropade alltid högt att han paxade plats bredvid mig. Duktig på idrott ja, men inte så att det spelar någon roll vilken halva av klassen som förlorar i ghost ball. Däremot om de andra klasskompisarna också fick välja lag - då var det alltid någon som förlorade på det. T ex den sämsta och fulaste tjejen blev alltid vald sist.
__________________
Senast redigerad av Roxic 2024-02-22 kl. 18:01.
Citera
2024-02-22, 18:27
  #87
Avstängd
nojobstealandrobs avatar

Jag såg inte att lärare var kåt på tjejerna. Men man undrar ju verkligen eftersom du fick bättre betyg än vad du skulle ha.

Man toppade laget och sa sedan att det andra laget kunde ta resten, då blev ingen vald sist. Vi hade inga krav på att vara en bra lagkamrat. Däremot var dansen obligatorisk för att få MVG. Vi gick sönder inombords när det var dans istället för innebandy.

Valde grabbarna bort träslöjden för att hänga med dig på syslöjden eller vadå?

Min tjej i högstadiet var dock med om det du skriver om. Elaka fjortisar spred rykten om papper i bh och annat trams. Förstå chocken när vi hade premiär och det inte var något papper där.
Citera
2024-02-22, 18:52
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nojobstealandrob

Jag såg inte att lärare var kåt på tjejerna. Men man undrar ju verkligen eftersom du fick bättre betyg än vad du skulle ha.

Man toppade laget och sa sedan att det andra laget kunde ta resten, då blev ingen vald sist. Vi hade inga krav på att vara en bra lagkamrat. Däremot var dansen obligatorisk för att få MVG. Vi gick sönder inombords när det var dans istället för innebandy.

Valde grabbarna bort träslöjden för att hänga med dig på syslöjden eller vadå?

Min tjej i högstadiet var dock med om det du skriver om. Elaka fjortisar spred rykten om papper i bh och annat trams. Förstå chocken när vi hade premiär och det inte var något papper där.
De tyckte synd om mig för att jag hade en hatstorm mot mig. Fick byta ut mitt lunchschema också för att skaffa nya vänner. Och det slutade bra, blev vän mer några tjejer som var väldigt populära men (ursäkta uttrycket alltså… - lägg ingen värdering i det) var mer eller mindre plankor själva. De hade absolut inte samma svartsjuka/avundsjuka som de i min klass.

Behöver inte beskriva våra erotiska syslöjdslektioner mer ingående ingående här. Dels för att jag inte gick i en kommunal skola och alltid hade ”riktiga” lektioner. Men dels för att det inte hör hit.

Det var faktiskt bara en straight manlig lärare vi hade förutom idrottsläraren. Och jag kan inte tänka mig att han glodde så på oss tjejer. Så vi pratar om kvinnliga lärare, och som snubben ovan beskriver dem så kan/kunde(???) de ge bättre betyg till tjejer. Av feministiska skäl. Men alltså inte feministiska på det sättet som många killar kan tro.

Kan tillägga att det var mina prestationer som inte matchade betygen. Kunskapsmässigt så tyckte att jag *borde* ha klarat det. Och därför fick jag bättre betyg än vad jag borde ha fått.
Citera
2024-02-23, 16:19
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nojobstealandrob

Jag såg inte att lärare var kåt på tjejerna. Men man undrar ju verkligen eftersom du fick bättre betyg än vad du skulle ha.

Man toppade laget och sa sedan att det andra laget kunde ta resten, då blev ingen vald sist. Vi hade inga krav på att vara en bra lagkamrat. Däremot var dansen obligatorisk för att få MVG. Vi gick sönder inombords när det var dans istället för innebandy.

Valde grabbarna bort träslöjden för att hänga med dig på syslöjden eller vadå?

Min tjej i högstadiet var dock med om det du skriver om. Elaka fjortisar spred rykten om papper i bh och annat trams. Förstå chocken när vi hade premiär och det inte var något papper där.
Nu när jag tänker efter så hade jag nog fel i några av betygen.

matteläraren ville gärna få mig att framstå som en korkad bimbo som skulle behöva gå IV-programmet för ett jag inte skulle klara matten. Eftersom jag inte presterade någonting under där två åren sa han bara att han kommer sätta hela betyget baserat på resultatet av nationella provet. Han var helt säker på att jag skulle booma det också.

men han hade blivit så imponerad över att han inte var så korkad i alla Fall. Hade tydligen gjort någon helt annan beräkning men kommit fram till rätt svar och han blev imponerad över att en tjej som mig kunde ha en hög logisk lösningsförmåga trots allt.

Han tog mig verkligen för en bimbo. Och hade kul åt mig i två år. Inser att detta inte var så feministiskt i alla fall. Han var från norra england, och där har man en helt annan mentalitet.

Men i övrigt…tror många lärare uppskattar att tjejer är lugnare på lektionerna och verkar mer intresserade än killar. De uppskattas mer helt enkelt. Och får bättre betyg.
Citera
2024-03-31, 08:29
  #90
Medlem
AlucardaLuciferas avatar
Om tjejerna ska ha ha en chans att få toppjobben så måste ju deras betyg blåsas upp samtidigt som killarna måste tryckas ner.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback