Har ätit pasta ca 1-2 gånger per dag i ca 1 vecka. Jag äter 2 dl mat totalt varje gång eftersom jag har gjort gastric bypass. Hur är det möjligt att jag kan se tjockare ut nu? alltså jag äter ju så lite
Vet inte om tråden ligger rätt, mod får gärna flytta
Har ätit pasta ca 1-2 gånger per dag i ca 1 vecka. Jag äter 2 dl mat totalt varje gång eftersom jag har gjort gastric bypass. Hur är det möjligt att jag kan se tjockare ut nu? alltså jag äter ju så lite
Vet inte om tråden ligger rätt, mod får gärna flytta
1-2dl pasta, 2ggr om dagen gör ju inte en mindre plufsig. Men hur ser din övriga kost ut under en dag?
Skall du hålla vikten så skall du leva på kalorifattig och INTE energifattig mat. Frukt kan vara förädisk om man äter bananer osv då dem innehåller många kalorier. Mycket bättre med grönsaker isåfall. Pasta är inte optimalt heller, käka potatis, ris osv. Men visst du kan ju variera dej. Sen att tro att maten skall skapa en tajt kropp är missvisande då det behövs träning för det.
Pasta och vitt bröd är det sämsta du kan äta om du vill gå ner i vikt. Frukt innehåller massa socker så undvik för mycket God frukt.
Quinoa, brunt ris, sötpotatis i stället för pasta och så kyckling/fisk till det. Lite grönsaker för att höra det godare som tomat, gurka och annat gött. Skippa dressing.
Hungern går över, du blev tjock för att du åt mer och onyttigare än vad du gjorde av med. Rör på fläsket och håll dieten så kommer kilona rasa.
Salt gör en pluffsig så undvik att salta för mycket.
Varför är inte pasta hälsosam mat?
Ersätter jag pastan med riset så "dör" jag av hunger efter tio min.
Investera i lite kunskap om kost och näringsmänen. Låter som du behöver det. Och ja, pasta är jäkligt onyttig eftersom den bygger fett via kolhydraterna.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!