2017-05-24, 21:44
Bannlyst
Min tjej fick veta att hon hade högt värde på sin sköldkörtel 7 hade hon när man ska ha 2.5 tror jag?

Hon käkade redan 75 MG levaxin, Men skulle öka dosen. Hur lång tid kan det ta innan det normaliseras? Jag var inte där så jag kunde inte fråga.

Anledningen till att jag vill veta är att vi försöker skaffa barn, Men med tanke på att sköldkörteln inte är som den ska så ska vi vänta tills det normaliseras. Och hur lång tid kan det ta?
Citera
2017-05-24, 22:43
Medlem
Räkna med att det tar minst några veckor, kanske ett par månader eller ännu mer beroende på hur mycket man kommer behöva justera dosen.
Citera
2017-05-24, 23:22
Medlem
Vill påstå att det aldrig kommer att bli riktigt bra, dosen behöver regleras ofta för att inte få obalans i ämnesomsättningen.
Det man kan hoppas på är att hamna i närheten av behovet....
Sen kan man fundera på hur bra Levaxin är som medicin om funderingar på barn finns....
kanske kolla alternativ till Levaxin.
Citera
2017-05-24, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Min tjej fick veta att hon hade högt värde på sin sköldkörtel 7 hade hon när man ska ha 2.5 tror jag?

Hon käkade redan 75 MG levaxin, Men skulle öka dosen. Hur lång tid kan det ta innan det normaliseras? Jag var inte där så jag kunde inte fråga.

Anledningen till att jag vill veta är att vi försöker skaffa barn, Men med tanke på att sköldkörteln inte är som den ska så ska vi vänta tills det normaliseras. Och hur lång tid kan det ta?

Din flickvän behöver lära sig att inte stressa så mycket.
Se över alternativ som träning, kost och andningsövningar.
Citera
2017-05-25, 02:10
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Vid två olika testtillfällen med två dagars mellanrum har jag haft 6.01 i tsh-värde och nu den andra gången det mättes lågt det på enbart 1.8.

Iofs så har jag troligtvis ytterligare hälsobekymmer än sköldkörteln men så mycket kan det skilja på så kort tid.
Jag har ingen aning men endokrinologen ansåg detta mest var att följa upp och ha koll på. 8.1 är det högsta tsh jag haft men då var jag relativt frisk jämfört med nu.

Vad skulle vi alla dessa körtlar och invecklat till. Det skulle vara enklare att leva med god hälsa,
Citera
2017-05-25, 09:31
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ha4kioskvaltareJ
Vid två olika testtillfällen med två dagars mellanrum har jag haft 6.01 i tsh-värde och nu den andra gången det mättes lågt det på enbart 1.8.

Iofs så har jag troligtvis ytterligare hälsobekymmer än sköldkörteln men så mycket kan det skilja på så kort tid.
Jag har ingen aning men endokrinologen ansåg detta mest var att följa upp och ha koll på. 8.1 är det högsta tsh jag haft men då var jag relativt frisk jämfört med nu.

Vad skulle vi alla dessa körtlar och invecklat till. Det skulle vara enklare att leva med god hälsa,

Som sagt, dina värden tyder på knas. Att endokrinologen ansåg att man endast bör följa upp detta tyder på ej kompetent läkare.

Självklart ska din sköldkörtel utredas och du ska sättas på mediciner.

Kan inte tänka mig att någon ser dina värden som normala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in