2024-12-05, 16:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Patrik blev på familjens begäran formellt dödförklarad den 8 mars 2023.

Räddningstjänsten vill hjälpa i sökandet efter försvunne Patrik – polisen säger nej
Publicerad 18 januari 2024
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/or...isen-sager-nej

Tack!

Det måste ha varit mycket svårt för föräldrarna. Jag minns hur Patriks pappa desperat försökte göra allt i hans makt för att få hjälp att leta efter sonen.

Med tanke på den situation de befann sig i då, med en deprimerad försvunnen son, mår jag riktigt dåligt över hur ansatta familjen blev. Det är ångestframkallande att ens tänka på att man var tvungen att lägga ner facebook- guppen "hitta Patrik" (hette den väl?) pga påhopp, anklagelser och andra agressioner.

Jag hoppas att detta lärt några människor att tänka till.
Inget kan vara värre än det som har hänt dom och Patrik. Man kan få mardrömmar om att tänka vad som hände Patrik.

Jag påminns om detta vid olika tillfällen; när vi kör förbi Hallsberg, när min son var på konsert där Slipknot spelade, när min dotter gick av på fel tågstation i Dalarna, när min son var deprimerad...ibland poppar minnet bara upp av Patrik gåendes till synes som vilken resenär som helst som går av ett tåg på en tågstation någonstans.

Eller när något obehagligt drabbar en, men påminns då om att det finns värre saker i livet.

Vilken ofattbar fasa för föräldrarna när de inser att Patrik inte är med tåget, och inte nästa och nästa...
Citera
2024-12-06, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack!

Det måste ha varit mycket svårt för föräldrarna. Jag minns hur Patriks pappa desperat försökte göra allt i hans makt för att få hjälp att leta efter sonen.

Med tanke på den situation de befann sig i då, med en deprimerad försvunnen son, mår jag riktigt dåligt över hur ansatta familjen blev. Det är ångestframkallande att ens tänka på att man var tvungen att lägga ner facebook- guppen "hitta Patrik" (hette den väl?) pga påhopp, anklagelser och andra agressioner.

Jag hoppas att detta lärt några människor att tänka till.
Inget kan vara värre än det som har hänt dom och Patrik. Man kan få mardrömmar om att tänka vad som hände Patrik.

Jag påminns om detta vid olika tillfällen; när vi kör förbi Hallsberg, när min son var på konsert där Slipknot spelade, när min dotter gick av på fel tågstation i Dalarna, när min son var deprimerad...ibland poppar minnet bara upp av Patrik gåendes till synes som vilken resenär som helst som går av ett tåg på en tågstation någonstans.

Eller när något obehagligt drabbar en, men påminns då om att det finns värre saker i livet.

Vilken ofattbar fasa för föräldrarna när de inser att Patrik inte är med tåget, och inte nästa och nästa...

Håller med ; helt och hållet ......
Ofta kommer tankarna omkring hans försvinnande .
Och ingen vet ....
Kommer tända ett ljus 🕯️för honom på Luciaafton.
Bra att vi håller Patriks minne vid liv .

Många av oss har haft barn som gått av på fel station. Det är så lätt hänt - och därför får han inte glömmas bort - för evigt saknad ,aldrig glömd .🙏✨

Sänder en tanke tills hans föräldrar och bror 🕯️
Senast redigerad av evaveva 2024-12-06 kl. 02:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in