2017-07-16, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Jag kan fortfarande inte förstå varför all info som efterfrågas är så hemlig och känslig.
Hade det varit mitt barn som var borta och någon efterfrågar något så hade jag självklart varit tacksam och lämnat ut det.

Alla ögon är viktiga och inte bara i Hallsbergs skogar.

Om någon hittar ett örhänge i V-ås, ett par skor i en soptunna i Köping och ett par kallingar i Örebro och den frågar om info om dom sakerna så kommer svaret snabbt: Varför undrar du? (Läs:vad har du med saken att göra?)

Om "Kalle" i Tumba vill veta hur Patrik tänkte så får han samma svar!

Som sagt, jag hade varit jäkligt tacksam för varje människa som höll utkik efter mitt barn.

Det känns lite som sektgrupppen menar på att det är varje människas plikt att leta efter honom!

Sen får ni inte glömma att ta bild på alla, ALLA blonda killar i medellängd och skicka till admin...

Man har inga problem med att hänga ut grabben, som att han är deprimerad och troligen psykotisk, att han har en säregen gångstil och är förvirrad med dåligt lokalsinne - men att berätta var väskjäveln hittades eller var man redan har sökt, det är liksom inte aktuellt.
Citera
2017-07-16, 10:13
Medlem
CallePhilles avatar
💕 En stor del av styrkan verkar vara på plats idag!!! 💕
Citat:
Vi har nu kunnat hjälpa till så många har kunnat komma till sök i Hallberg 💖// Admin
Citera
2017-07-16, 10:15
Medlem
Nu tror jag själv inte att P har utsatts för ett brott men med tanke på att han saker har hittats så tycker jag att polisen borde gräva ner sig mer i fallet.

Patrik var eventuellt deppig men inte fan kan man väll lita 100% på vad föräldrarna säger till polisen. Är polisen så naiva?

Nej, visst fan är detta riktigt mystiskt och misstänktsamt. Dessutom så tror jag att föräldrarna försökt att övertyga polisen om att han har virrat bort sig/ håller sig gömd och detta troe polisen på och därför går inga resurser till att leta.

Jag tror tyvärr att han inte lever längre. Men vem kan vara säker på att han inte blivit mördas med tanke pã hans upphittade saker. Det om något känns ju skumt.
Citera
2017-07-16, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Jo men visst var det dykare ute förra helgen med en kontaktperson Tomas om jag inte missminner mig. De sökte väl av 70% av dikena?

Någon skrev i gruppen av de fotograferat 70 % - 75 % (tror jag) av alla vattendrag/vattensamlingar. De har nog sökt, men det är inte möjligt att de hunnit söka med dykare i så många vattendrag.

Fotona som tagits med drönare skulle analyseras av några personer, skrev de i gruppen för någon dag sen. Vet ej vad det gett. Någon som hört något?
Citera
2017-07-16, 11:11
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjarv
Fotona som tagits med drönare skulle analyseras av några personer, skrev de i gruppen för någon dag sen. Vet ej vad det gett. Någon som hört något?
Förmodligen har det inte gett något, men frågar man så blir man väl påhoppad.

De skall börja söka i ett nytt STORT område kring Hallsberg, men det beror nog på att de känner sig färdiga på tidigare platser.
Citera
2017-07-16, 11:25
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnusperfektanka
Specialstyrkorna?😂 Några fridykare som råkar inneha en våtdräkt och cyklop?
En kille skrev det i går jag kan söka i diken för jag har våtdräkt....
Skillnad på att fridyka och att leta efter död person i vattnet....För fridykning krävs inget
Intyg eller utbildning.

För inte har det varit med några riktiga dykare på sökte?

Enligt något inlägg verkade "en riktig dykare" ha deltagit i ett "FIKKSÖK!"
Citera
2017-07-16, 11:39
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Någon skrev i gruppen av de fotograferat 70 % - 75 % (tror jag) av alla vattendrag/vattensamlingar. De har nog sökt, men det är inte möjligt att de hunnit söka med dykare i så många vattendrag.

Okej det var så det var. Känns så rörigt så man själv blir lika snurrig som gruppen 😂
Citera
2017-07-16, 12:01
Medlem
Hällabrottet låter ju som en högst trolig plats han kan ha förolyckats i.

Borde man inte söka där, trots att det anses "farligt och brant "?
Citera
2017-07-16, 12:36
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan678

jo om nu "sekten" kunde tänka sig att han är död "hemska tanke" iaf MPS & FIKK borde tänka i dom banorna. varför dom organisationerna inte gör det, är för mig ofattbart
Citera
2017-07-16, 12:45
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
Jag föreslog tidigare att fenomenet "Hitta Patrik" borde ha en egen tråd, men jag vet inte i vilket forum. Det skulle i så fall röra just hela fenomenet och inte ha ett syfte i att söka en försvunnen person. Här diskuteras för närvarande dels en försvunnen person samtidigt som kalabaliken med motsägelser, swishande till att hyra buss eller bil, missbruk av utropstecken och hjärtan samt hysteriska gruppmedlemmar som är beredda att åka 50 mil med en bil de försöker tigga till sig att låna. Inte att förglömma ett gäng hysteriskor som vill åka hem till en stackars person som kanske har sett Patrik och knacka på dörren.

I en månads tid har jag velat föreslå detta, men det blev inte av. 95 procent av alla referenser till den Facebookgruppen här har varit ointressant läsning.
Citera
2017-07-16, 12:54
Medlem
Okej, hur var det nu? Han hade mod nog att fråga en random dam om mobillån för att ringa sin mamma.
Då borde han ju ha mod nog att fråga om när/varför inget tåg gick vidare mot Mjölby, inne på station (den är ju öppen en måndagseftermiddag).

Och då inser och förstår han, att han gjort en tabbe genom att kliva av tåget, som ju var just DET tåget han satt på,som var det mot Mjölby.

Med den insikten kan han ju självklart bli sur på sig själv ett tag, och tänka ; f-n också!
Men att då bestämma sig för att vandra ut i skog och mark utan karta och kompass, verkar absurt.

Att orka vänta in nästa tág till Mjölby (en vanlig måndag går det ett antal tåg ditåt .Det var ju vid halvtre-tiden på eftermiddagen), borde väl inte vara så svårt.

Och att inte kunna göra det utan sin mamma i telefon, tyder ju på en problematik i så fall, add eller asperger.
Spekulation från min sida.
Senast redigerad av evaveva 2017-07-16 kl. 13:00.
Citera
2017-07-16, 12:54
Medlem
Citat:
Jag tror att de lät bli att åka upp för att de inte skulle klara av att vara där om han hittades död. I Hallsberg letar man efter en död kropp. I Göteborg däremot letar man efter en Patrik som lever.
Inte så svårt att förstå. Pappan sa i tidningartikeln att det var först nu som han orkade åka upp t Hallsberg.

Citat:
Ursprungligen postat av Loppan678

Tror nog också att han ligger avliden någonstans, eventuellt i Hällabrottet tyvärr. Tycker att föräldrarna betett sig märkligt från första början, hade detta handlat om min son så hade jag tagit bilen så fort jag insett att något är galet! Redan då han satt på tåget och mådde dåligt så hade jag nog åkt och mött upp grabben. Hoppas han hittas men han kan ju ha vandrat långt in i någon skog också och hängt sig i livremmen. Tragiskt vilket som
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in