2017-07-20, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
Homosexualitet är ingenting som Syns
På många, men jag får känslan att P på något vis ser homosexuell ut på bilderna som finns. Skör, lugn och väldigt snäll (jag vet att det låter som att jag dömer honom och utgår från stereotypen, men jag drar den slutsatsen i just detta fall).

Jag tror faktiskt att han kan gömma sig hos någon kille han har blivit förälskad i och depressionen kan komma från att antingen själv ha svårt att aceptera det eller också rädslan hur familjen/omgivningen skall ta det.

Jag spekulerar bara, men på något sätt så
Ser jag det inte omöjligt.

Jag tycker inte att det är en dålig tanke! Hans pappa, som många här har noterat, verkar vara väldigt skum och han är involverad i en sport där det kanske råder lite machokultur och homosexualitet är kanske inte något bra. Vi får hoppas att han håller sig undan frivilligt.
Citera
2017-07-20, 20:23
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allie3831
Om han lever tror jag det är något åt det hållet. Han hade någon som väntade på honom i Hallsberg.
Föräldrar har överförklarat att P VILLE hem.
Signalementet stämde inte. Dom går ut i både media och sociala medier med att han har en ev psykos. Jag har sagt det förut att jag tycker det är grovt kränkande, Hade jag gjort det samma mot mina barn hade dom aldrig hört av sej.
Tycker man sla vara försiktig med och tycka så himla synd om föräldrarna. Pappan kallar folk pucko och blockar folk i gruppen. Och beter sej som om han står mer i händelsernas centrum än Patrik.
Varför är det så tyst från P:s vänner.
Jag tror en familjehemliget är orsaken till allt.

Ja, nu är vi flera oberoende av varandra som har samma tankar. Det skulle förklara mycket om det vore så. Om P har dömande föräldrar som vägrar acceptera hans sexualitet så förklarar det varför han mår dåligt. Är det nu en pojkvän som mött honom förklarar det hur han bara kunde gå upp i rök, kläderna och datorn kan han inte använda längre så han kastar allt. Vännen hjälper honom med nya kläder och sim-kort. Sedan är det lätt att klippa sig, färga håret, köpa extremt svaga läsglasögon och använda ute.
Önskar verkligen att det vore på detta sätt
Citera
2017-07-20, 20:29
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Ja, nu är vi flera oberoende av varandra som har samma tankar. Det skulle förklara mycket om det vore så. Om P har dömande föräldrar som vägrar acceptera hans sexualitet så förklarar det varför han mår dåligt. Är det nu en pojkvän som mött honom förklarar det hur han bara kunde gå upp i rök, kläderna och datorn kan han inte använda längre så han kastar allt. Vännen hjälper honom med nya kläder och sim-kort. Sedan är det lätt att klippa sig, färga håret, köpa extremt svaga läsglasögon och använda ute.

Varför kan han inte använda datorn längre?
Citera
2017-07-20, 20:29
Medlem
Snygg vändning. Han hade ingen psykos...
Han var bög (för det ser ju vem som helst på bilderna... doh) och skulle träffa sin pojkvän i Hallsberg och nu håller han sig borta. Pappan skäms och säger att han har en psykos. Okej...
Citera
2017-07-20, 20:33
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Varför kan han inte använda datorn längre?

Vet egentligen inte om det går att spåra men hur som helst ville han lämna allt bakom sig
Citera
2017-07-20, 20:36
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla
Snygg vändning. Han hade ingen psykos...
Han var bög (för det ser ju vem som helst på bilderna... doh) och skulle träffa sin pojkvän i Hallsberg och nu håller han sig borta. Pappan skäms och säger att han har en psykos. Okej...

Bra skrivet, men vi försöker hitta nya infallsvinklar och samtidigt hålla liv i P.
Men titta på alla bilder och hans kroppsspråk erkänn att vi kan ha rätt.
Nu syns det oftast inte om någon är gay eller ej men i detta fall får jag den känslan när jag ser honom
Citera
2017-07-20, 20:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan678
Nej jag tror inte han har hankat sig fram genom Sverige i två månader.
Men hoppet är ju det sista...

Hoppet kan få människor att koka ihop de mest fantasifulla historier för att kunna upprätthålla sitt hopp.

Folk tror att han finns än här, än där, utan att ha några substantiella indikationer.

Om man drar en linje från järnvägsstationen över resväskan och till ryggsäcken så pekar det på att P finns i linjens förlängning. Asså!

Jag skulle uppskatta om någon kan redogöra för underlaget som talar för att P finns, eller skulle kunna finnas i Hällabrottet. Hur kom han dit, varför dit och då och inte till en annan ort?

Den enklaste och också genomgående förklaringen till att P kan finnas var som helst är att han kan lida av en psykos, vara förvirrad och ha en dålig orienteringsförmåga. Många utgår ifrån att detta är vad som har hänt, P fick fnatt och började irra runt samtidigt som han ville hem.

Hur verklighetsbaserat är det här synsättet på ett sånt här försvinnande. Brukar personer i det här tillståndet kunna hålla sig gömda i flera månader, är det vanligt, händer det över huvudet taget?

Händer det att självmord inleds med att en person dumpar sina ägodelar på bygden på olika platser för att därefter söka upp en mycket avskild(svår att hitta trots ett massivt luskammande)plats att avsluta sitt liv på?
Citera
2017-07-20, 20:45
Medlem
Citat:
Fast ni är ju inte oberoende av varandra. Eftersom samtliga skriver här... För att någon tycker hans ser gay ut? Då blir helt plötsligt pappan "misstänkt" för han håller på med en matcho sport? konfirmeringsbias delux. Nu får ni väl ge er=)

Grabben är sannolikt död, i Hallsberg. Det är inget trams, det är statistik och fakta. Alla försvinnande jag engagerat mig i har slutat med att kroppen dykt upp mindre än en mil från där hen sågs sist (oftast några km). Inget någon vill höra, men ändå viktigt att tänka på, så man letar på rätt plats.
*man dalarna knapp Km från senast sedd, ett halvår senare i vattendrag.
*kvinna dalarna samma som ovan, efter lång tid och hittad där senast sedd
*man fagersta Samma som ovan.
*kvinna dalarna Samma som ovan
Mord avskrevs i samtliga fall.
Sen har vi ju flera mord där personen hittats i närområdet. Plus fler försvinnande som jag inte mins plats/kön. Visst kan folk försvinna och dyka upp vid liv, men hur sannolikt är det?
Citera
2017-07-20, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur verklighetsbaserat är det här synsättet på ett sånt här försvinnande. Brukar personer i det här tillståndet kunna hålla sig gömda i flera månader, är det vanligt, händer det över huvudet taget?

Händer det att självmord inleds med att en person dumpar sina ägodelar på bygden på olika platser för att därefter söka upp en mycket avskild(svår att hitta trots ett massivt luskammande)plats att avsluta sitt liv på?
Kan nog hålla med dig. Kanske inte det mest sannolika.
Jag tror ju på det förstnämnda, men att han är död. Alltså inte att han håller sig borta och irrar runt i en psykos och försöker ta sig hem.
Citera
2017-07-20, 20:50
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:
Bra skrivet, men vi försöker hitta nya infallsvinklar och samtidigt hålla liv i P.
Men titta på alla bilder och hans kroppsspråk erkänn att vi kan ha rätt.
Nu syns det oftast inte om någon är gay eller ej men i detta fall får jag den känslan när jag ser honom
Tanken har slagit även mig, redan första gången jag såg en del av fotona på honom. Fördomsfullt så det skriker om det i dagens samhälle, där normen är att alla skall respekteras som de är.
Patriks sätt och stil passar in på random vänster-kille, utan att han behöver var homosexuell. Att han är dragen åt vänster styrks ju av F!-dekalen på ryggsäcken.
Citera
2017-07-20, 21:20
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
Tanken har slagit även mig, redan första gången jag såg en del av fotona på honom. Fördomsfullt så det skriker om det i dagens samhälle, där normen är att alla skall respekteras som de är.
Patriks sätt och stil passar in på random vänster-kille, utan att han behöver var homosexuell. Att han är dragen åt vänster styrks ju av F!-dekalen på ryggsäcken.

Bara för att vi konstaterar att det kan vara så innebär det inte att vi är fördomsfulla eller respekterar dom.
Det gör jag till 100% har flera nära vänner som är både gay och bi. Inget jag funderar över men däremot vet jag att några har haft många jobbiga år med sina föräldrar, varav den enes pappan aldrig talade med honom igen.
Citera
2017-07-20, 21:26
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:
Bara för att vi konstaterar att det kan vara så innebär det inte att vi är fördomsfulla eller respekterar dom.
Det gör jag till 100% har flera nära vänner som är både gay och bi. Inget jag funderar över men däremot vet jag att några har haft många jobbiga år med sina föräldrar, varav den enes pappan aldrig talade med honom igen.
Nej, det jag menar är att det är fördomsfullt att dra sådana slutsatser från foton på en person. Jag är själv fördomsfull när det kommer till att göra det
Många vänster-killar ser homosexuella ut utan att vara det. Det är lite "inne" att se ut så i de kretsarna, verkar det som. Som sagt, F! verkar vara Patriks grej utifrån märket på ryggsäcken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in