Citat:
Ursprungligen postat av
Grodologen
För att vara tjatig, så tror jag inte en sekund på att han tagit sitt liv. Han har berövats livet. Väskornas placering tyder på att någon tagit honom med sig.
Då kanske jag borde skriva ned mina reflektioner i skriven text. Debatten handlar trots allt om Patriks försvinnande, inte vad vi lightpsykopater skriver i olika nätforum och fantiserar om Patriks liv och död.
Vad har hänt, det är helt omöjligt att svara på men jag har några teorier som är mer eller mindre sannolika.
Hade Patrik en psykos, var han så allvarligt psykisk sjuk att han gav sig ut i skogen.
Där tog han självmord eller var lite dumdristig och råkade dö i en olycka. I allt detta finns spekulationer om stup, drunkning, olika riktningar kring Hallsberg han avvikit på.
De professionella verkar trots allt göra bedömningen att han rört sig mot nordost. Alla genomsök har i stort skett i den riktningen.
Även privat har flera sökt i dessa områden.
Med tanke på mängden sök i begränsad yta åt nordöst måste Patrik kvarlevor befinna sig på en väldigt dold plats. Eller så ligger de inte alls åt det hållet utan åt en helt annan riktning, åt sydväst vid naturreservaten Tomta området???
Men en teori jag börjar tro mer och mer på är att alla fakta om Patriks liv saknas.
Varför kliva av på fel station, varför just i Hallsberg?
Varför ställa ut väskorna så speciellt?
Jag tror med goda spekulativa skäl att Patrik missbrukade lättare droger, typ Cannabis och liknande.
Mina efterforskningar har visat att Hallsberg och Örebro är något slags nationellt centrum för droghandel.
Nätdroger går att beställa och hämta i Hallsberg.
Jämfört med andra städer sker det väldigt mycket droghandel i Örebro/ Kumla/ Hallsberg.
Min teori är att Patrik klev av i Hallsberg medvetet eftersom han bestämt träff med några langare via nätet. Han skulle köpa droger och sedan åka hemåt.
Cannabis och lättare droger är det väldigt många som missbrukar. Speciellt folk som mår lite dåligt. Inom musiker kretsar är väl lite cannabis, hasch och kokain mer regel än undantag. Speciellt för den yngre generationen,
Patrik klev av i Hallsberg och mötte några langare. Efter mötet så försvann Patrik något hände.
Dog Patrik av en överdos, eller test av en ny drog som cirkulerar just nu, eller blev han bragd om livet i en konflikt?
Droglangarna har gömt hans kropp och ställt hans väskor lite halv mystiskt. De var väldigt angelägna om att stänga av Patriks mobil och lämna och inte röra konto kortet. Eftersom då skulle polisen misstänka bortförande.
Langare som lever av drogförsäljning är knappast några idioter. Patriks kropp har nu dumpats och gömts så att ingen ska hitta den.
Patrik blev utsatt för ett brott, det är min mest sannolika teori.
Droglangarna vill på alla sätt undvika att deras lönsamma dolda verksamhet störs.