2017-10-26, 10:32
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Men varför kom han på helt plötsligt att han skulle ta livet av sig i närheten utav Hallsbergs station.?
Ingen hade ju sagt eller gjort något dumt just då.?
Och att han gick av på fel station,menar du att det skulle vara skäl nog för att döda sig själv.
Nee skulle inte tro det.....
Ingen behöver säga eller göra något för att en person ska vilja ta sitt liv. Han kanske har funderat på det till och från en längre tid och på tåget så fick han tid att fundera mer på saken. Han kanske ringde sin mamma för att prata med henne en sista gång och sedan klev av tåget och begick självmord innan han skulle hinna ångra sig, medan han fortfarande hade modet uppe. Att begå självmord är inget enkelt, det är inte alls omöjligt att han började ändra sig och därför gick av tåget omgående för att få det gjort.

Jag har läst lite då och då i tråden och av det som framkommit tycker jag att ovanstående är det mest troliga.
Citera
2017-10-26, 16:34
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av digitaldigger
Är det någon som reflekterat över dårfinkarna som hela tiden, ända sedan försvinnandet faktiskt, postar knäppa inlägg på MPS skallgångsidor? Spontant känns det som att någon/några vet något och försöker säga något. Profilbilderna är alltid stulna, ofta från en kändis av något slag, och namnet verkar ibland bara driva lite med sökdeltagarna men ibland undrar jag om inte man försöker peka ut en plats eller område.

De senaste gångerna har filuren(erna) kallat sig för "Hulta Skog" och "Hulta Holm". Det finns ett ställe utanför Pålsboda som heter Hulta. Där finns ett sågverk. Platsen ligger nära RV51 och det finns dammar/vattendrag i närheten och även en mosse och kärr. Se karta; https://kartor.eniro.se/m/5o4l1

Skog och holm kan ju syfta på Skogaholm, eller möjligen en person som heter Skogholm, eller kanske BOR i Skogaholm el. omnejd?

Detta är såklart lösa spekulationer men det går inte att komma ifrån att någon ger sig ju inte med att trakassera MPS.
Kanske är det någon som vet något, någon som inte mår så bra kanske, någon som sover dåligt om nätterna?

Hade jag haft möjlighet hade jag hade nog börjat leta i de där trakterna.

Förstår din tanke och jag har själv tänkt samma sak.
Men det borde finnas bättre sätt isf, man är ju inte anonym på nätet även om man kan tro det.
Vi får bara hoppas för familj och anhöriga att detta hemska får ett slut.
Citera
2017-10-27, 10:42
Medlem
Citat:
Är det någon som reflekterat över dårfinkarna som hela tiden, ända sedan försvinnandet faktiskt, postar knäppa inlägg på MPS skallgångsidor? Spontant känns det som att någon/några vet något och försöker säga något. Profilbilderna är alltid stulna, ofta från en kändis av något slag, och namnet verkar ibland bara driva lite med sökdeltagarna men ibland undrar jag om inte man försöker peka ut en plats eller område.

De senaste gångerna har filuren(erna) kallat sig för "Hulta Skog" och "Hulta Holm". Det finns ett ställe utanför Pålsboda som heter Hulta. Där finns ett sågverk. Platsen ligger nära RV51 och det finns dammar/vattendrag i närheten och även en mosse och kärr. Se karta; https://kartor.eniro.se/m/5o4l1

Skog och holm kan ju syfta på Skogaholm, eller möjligen en person som heter Skogholm, eller kanske BOR i Skogaholm el. omnejd?

Detta är såklart lösa spekulationer men det går inte att komma ifrån att någon ger sig ju inte med att trakassera MPS.
Kanske är det någon som vet något, någon som inte mår så bra kanske, någon som sover dåligt om nätterna?

Hade jag haft möjlighet hade jag hade nog börjat leta i de där trakterna.
Intressant, men aningens långsökt...
Ett sådan teori om någon GM eller vittne skulle ju skapa fler följdfrågor än svar.
Varför? Överhuvudtaget. Varför inte skriva ett anonymt brev med exakta uppgifter? Varför trolla?
Skulle en person med så mycket information i ett sådant stort namn sitta och trolla på det viset med små ledtrådar? För mycket Deckare över det och mig veterligen rätt så ovanligt beteende överhuvudtaget, bortsett från film då.

Vad gäller namnet så visst, det kan ju vara medvetet. Men att bolla med namn och ord för att stärka sin teori är ju rätt vanligt av tex konspirationsteoretiker och vänder man på det in i absurdum så kan man få till rätt spännande kombinationer.
Citera
2017-10-28, 19:09
Medlem
För att vara tjatig, så tror jag inte en sekund på att han tagit sitt liv. Han har berövats livet. Väskornas placering tyder på att någon tagit honom med sig.
Citera
2017-10-28, 21:56
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
För att vara tjatig, så tror jag inte en sekund på att han tagit sitt liv. Han har berövats livet. Väskornas placering tyder på att någon tagit honom med sig.
Människor i psykos kan ibland bli ansvarslösa och placera sina ägodelar på det där viset. Det beror på i vilken "värld", eller "verklighet", dom befinner sig. Kan också gå åt andra hållet: att dom vaktar sina tillhörigheter, eller vissa tillhörigheter med särskilt känslovärde, in i absurdum.

Jag hoppas för hans anhörigas skull att han hittas snart. Så dom kan få ro och gå vidare i livet - åtminstone så gott det går. Den här ovetskapen dom lever i måste förstås vara fruktansvärd. Som ett mörkt, svart hål, skulle jag tro.
Citera
2017-10-28, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jag hoppas för hans anhörigas skull att han hittas snart. Så dom kan få ro och gå vidare i livet - åtminstone så gott det går. Den här ovetskapen dom lever i måste förstås vara fruktansvärd. Som ett mörkt, svart hål, skulle jag tro.

Håller helt med dig.
Det måste vara lättare att leva med att veta att en anhörig är avliden, än ovetskapen om personen lever eller inte..
Citera
2017-10-29, 08:37
Medlem
Vad är ett troll?

Citat:
Är det någon som reflekterat över dårfinkarna som hela tiden, ända sedan försvinnandet faktiskt, postar knäppa inlägg på MPS skallgångsidor? Spontant känns det som att någon/några vet något och försöker säga något. Profilbilderna är alltid stulna, ofta från en kändis av något slag, och namnet verkar ibland bara driva lite med sökdeltagarna ...

Detta forum gillar verkligen att spekulera till ufo nivå.
Jag kan berätta exakt varför folk driver med HittaPatrik engagerade.
Orsaken började ca den 23-25 maj -17 när Facebook gruppen HittaPatrik bildades.

De flesta som följt gruppen insåg snabbt att den var lite speciell, eftersom den var extrem, mot innehållet i gruppen.

Spekulationer om Patriks död var en dödssynd, denna dödssynd råkade jag bryta några gånger när gruppen blev verklighetsfrånvänd och patetisk i absurdum.

När allt handlade om att hyra bussar, fota okända människor, hitta Patriks hemliga gömställe och kontakta medium.

Då blev jag tvungen att vara lite ironisk med denna grupp av Hitta Patrik engagemanget.

Att få troll stämpel var extremt enkelt, själv fick jag det flera gånger och blev utslängd och uthängd, och åtskilliga galna kärringar i Messenger. Eftersom jag skrev att chansen han lever är 0%, han har väl drunknat osv.

Till slut blev jag utslängd ur gruppen på livstid. Min dödssynd fick sitt straff.

Mitt sinne för ironi och humor, kunde inte motstå frestelsen att skriva någon rad och driva med kärringa i HittaPatrik sekten. Även om den lades ned fanns alla personer kvar.

Jag skrev några ”troll” kommentarer om Patriks försvinnande i Missing People, enbart för att driva med dessa överdrivna individer som hela HittaPatrik sekten bestod av. Om man läser så förstår man att de är skriven stor nypa sjuk humor. Vissa uppskattar inte det och tycker den är konfrontativ och upprörande vilket är själva tanken.

HittaPatrik kärringa tror väl fortfarande han gömmer sig någonstans trots fem månader gått!

Och det verkar som flera trollat lite precis som jag.

Hoppas Patrik hittas!

Vad hände egentligen?

Ingen vet någonting!

Själv hade jag samlat ihop en hel del bortglömda obsar och info om liknande försvunna fall. Väldigt mycket material insänt av andra Hitta Patrik realister via messenger. De fick aldrig chansen att dela sina tankar om Patriks försvinnande i den censurerade HittaPatrik sekten.

Allt detta stoff raderades när HittaPatrik kärringa mass anmälde sidan så att allt raderades även opublicerat material. Detta skulle ni på Flashback älskat att läsa och diskutera.

Själv är jag nog en av hitta Patrik gänget som satt sig in mest i detta försvinnande.
Men så fort man skriver något realistiskt raderas det på alla sociala forum!

/Mrs Makaber
Senast redigerad av MrsMakaber 2017-10-29 kl. 08:41. Anledning: Stavfel
Citera
2017-10-29, 09:35
Medlem
Odör

Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Säger hej till dig och alla andra i tråden.

Tror inte kroppen tillhör Ann-Marie för den efterlysningen ligger kvar MPS sida

Alla hoppas att Patrik hittas.

Det är väl synd att Patrik aldrig hittats hittills 😦

Det bästa hade väl varit om ”odören” utanför Sankt Olofs Kapell var Patriks istället för ett rådjur kadaver 😥
Senast redigerad av MrsMakaber 2017-10-29 kl. 09:37. Anledning: Stavfel
Citera
2017-10-29, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen

Då kanske jag borde skriva ned mina reflektioner i skriven text. Debatten handlar trots allt om Patriks försvinnande, inte vad vi lightpsykopater skriver i olika nätforum och fantiserar om Patriks liv och död.

Vad har hänt, det är helt omöjligt att svara på men jag har några teorier som är mer eller mindre sannolika.

Hade Patrik en psykos, var han så allvarligt psykisk sjuk att han gav sig ut i skogen.
Där tog han självmord eller var lite dumdristig och råkade dö i en olycka. I allt detta finns spekulationer om stup, drunkning, olika riktningar kring Hallsberg han avvikit på.

De professionella verkar trots allt göra bedömningen att han rört sig mot nordost. Alla genomsök har i stort skett i den riktningen.
Även privat har flera sökt i dessa områden.

Med tanke på mängden sök i begränsad yta åt nordöst måste Patrik kvarlevor befinna sig på en väldigt dold plats. Eller så ligger de inte alls åt det hållet utan åt en helt annan riktning, åt sydväst vid naturreservaten Tomta området???

Men en teori jag börjar tro mer och mer på är att alla fakta om Patriks liv saknas.

Varför kliva av på fel station, varför just i Hallsberg?

Varför ställa ut väskorna så speciellt?

Jag tror med goda spekulativa skäl att Patrik missbrukade lättare droger, typ Cannabis och liknande.

Mina efterforskningar har visat att Hallsberg och Örebro är något slags nationellt centrum för droghandel.

Nätdroger går att beställa och hämta i Hallsberg.

Jämfört med andra städer sker det väldigt mycket droghandel i Örebro/ Kumla/ Hallsberg.

Min teori är att Patrik klev av i Hallsberg medvetet eftersom han bestämt träff med några langare via nätet. Han skulle köpa droger och sedan åka hemåt.

Cannabis och lättare droger är det väldigt många som missbrukar. Speciellt folk som mår lite dåligt. Inom musiker kretsar är väl lite cannabis, hasch och kokain mer regel än undantag. Speciellt för den yngre generationen,

Patrik klev av i Hallsberg och mötte några langare. Efter mötet så försvann Patrik något hände.

Dog Patrik av en överdos, eller test av en ny drog som cirkulerar just nu, eller blev han bragd om livet i en konflikt?

Droglangarna har gömt hans kropp och ställt hans väskor lite halv mystiskt. De var väldigt angelägna om att stänga av Patriks mobil och lämna och inte röra konto kortet. Eftersom då skulle polisen misstänka bortförande.

Langare som lever av drogförsäljning är knappast några idioter. Patriks kropp har nu dumpats och gömts så att ingen ska hitta den.

Patrik blev utsatt för ett brott, det är min mest sannolika teori.

Droglangarna vill på alla sätt undvika att deras lönsamma dolda verksamhet störs.
Citera
2017-10-29, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Ingen behöver säga eller göra något för att en person ska vilja ta sitt liv. Han kanske har funderat på det till och från en längre tid och på tåget så fick han tid att fundera mer på saken. Han kanske ringde sin mamma för att prata med henne en sista gång och sedan klev av tåget och begick självmord innan han skulle hinna ångra sig, medan han fortfarande hade modet uppe. Att begå självmord är inget enkelt, det är inte alls omöjligt att han började ändra sig och därför gick av tåget omgående för att få det gjort.

Jag har läst lite då och då i tråden och av det som framkommit tycker jag att ovanstående är det mest troliga.

Jag har arbetat med suicid screening och diskuterat detta med andra.
Även läst lite om Patriks bakgrund, uppväxt och sociala liv.
Resultatet av min bedömning av Patriks liv är att han är ingen person som skulle ta självmord.
Om han var psykiskt instabil den 22 maj tror jag inte det var tillräckligt för att han skulle försvinna utav egen gärning.

Har funderat mycket kring detta försvinnande och jag tror mer och mer på att psykisk ohälsa alt självmord inte är en förklaring som håller.

Jag tror Patrik har utsatts för något hemskt det är mitt sista ord.
Citera
2017-10-29, 12:17
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMakaber
Detta forum gillar verkligen att spekulera till ufo nivå.
Jag kan berätta exakt varför folk driver med HittaPatrik engagerade.
Orsaken började ca den 23-25 maj -17 när Facebook gruppen HittaPatrik bildades.

De flesta som följt gruppen insåg snabbt att den var lite speciell, eftersom den var extrem, mot innehållet i gruppen.

Spekulationer om Patriks död var en dödssynd, denna dödssynd råkade jag bryta några gånger när gruppen blev verklighetsfrånvänd och patetisk i absurdum.

När allt handlade om att hyra bussar, fota okända människor, hitta Patriks hemliga gömställe och kontakta medium.

Då blev jag tvungen att vara lite ironisk med denna grupp av Hitta Patrik engagemanget.

Att få troll stämpel var extremt enkelt, själv fick jag det flera gånger och blev utslängd och uthängd, och åtskilliga galna kärringar i Messenger. Eftersom jag skrev att chansen han lever är 0%, han har väl drunknat osv.

Till slut blev jag utslängd ur gruppen på livstid. Min dödssynd fick sitt straff.

Mitt sinne för ironi och humor, kunde inte motstå frestelsen att skriva någon rad och driva med kärringa i HittaPatrik sekten. Även om den lades ned fanns alla personer kvar.

Jag skrev några ”troll” kommentarer om Patriks försvinnande i Missing People, enbart för att driva med dessa överdrivna individer som hela HittaPatrik sekten bestod av. Om man läser så förstår man att de är skriven stor nypa sjuk humor. Vissa uppskattar inte det och tycker den är konfrontativ och upprörande vilket är själva tanken.

HittaPatrik kärringa tror väl fortfarande han gömmer sig någonstans trots fem månader gått!

Och det verkar som flera trollat lite precis som jag.

Hoppas Patrik hittas!

Vad hände egentligen?

Ingen vet någonting!

Själv hade jag samlat ihop en hel del bortglömda obsar och info om liknande försvunna fall. Väldigt mycket material insänt av andra Hitta Patrik realister via messenger. De fick aldrig chansen att dela sina tankar om Patriks försvinnande i den censurerade HittaPatrik sekten.

Allt detta stoff raderades när HittaPatrik kärringa mass anmälde sidan så att allt raderades även opublicerat material. Detta skulle ni på Flashback älskat att läsa och diskutera.

Själv är jag nog en av hitta Patrik gänget som satt sig in mest i detta försvinnande.
Men så fort man skriver något realistiskt raderas det på alla sociala forum!

/Mrs Makaber

Tjenare...
Förvånad över att du inte hittat hit tidigare..
Har du följt tråden här? Vi alla hobbydetektiver här på fb håller en god ton mot varann och skriver överlag respektfullt angående Patrik och hans försvinnande. Vi försöker att inte spekulera utan någon som helst grund...
Även om jag tycker att din "humor" är sjukt låg och jag verkligen inte kan förstå vissa av dina inlägg så är det ju helt klart intressant att få ta del av dina tankar kring försvinnandet. Men som sagt, på en respektfull nivå då..

Tex.. Hur tänker du angående filmen på Patrik på perrongen? Ser han målmedveten ut? Gick han av i Hallsberg medvetet? Och isf varför satt han kvar på tåget så länge innan han gick av?
Du är troligtvis inte det enda "trollet" man sett på Facebook och det är väl inte säkert att det är just du som skrivit de uttalanden osv som jag reagerat mest på, så sorry om jag låter anklagande.. vill bara inte få in sådan låg nivå i denna tråden...
Citera
2017-10-29, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Tjenare...
Förvånad över att du inte hittat hit tidigare..
Har du följt tråden här? Vi alla hobbydetektiver här på fb håller en god ton mot varann och skriver överlag respektfullt angående Patrik och hans försvinnande. Vi försöker att inte spekulera utan någon som helst grund...
Även om jag tycker att din "humor" är sjukt låg och jag verkligen inte kan förstå vissa av dina inlägg så är det ju helt klart intressant att få ta del av dina tankar kring försvinnandet. Men som sagt, på en respektfull nivå då..

Tex.. Hur tänker du angående filmen på Patrik på perrongen? Ser han målmedveten ut? Gick han av i Hallsberg medvetet? Och isf varför satt han kvar på tåget så länge innan han gick av?
Du är troligtvis inte det enda "trollet" man sett på Facebook och det är väl inte säkert att det är just du som skrivit de uttalanden osv som jag reagerat mest på, så sorry om jag låter anklagande.. vill bara inte få in sådan låg nivå i denna tråden...

Jag har nog skrivit något du reagerat mest på, men det handlar om reaktioner från två håll.

När ex jag ironiserat över Patriks försvinnande. Då har det aldrig handlat om Patrik som person , utan den svans av tusentals personer som gjorde hela HittaPatrik så patetisk.

Att våga exemplifiera och skriva ”svart komedi” var alltid riktat till den sk ”sekt” delen i HP.

Så det har alltid handlat om två helt olika saker.
Saker det trollats om som är kända saker som redan nämnts bland annat på Flashback.

Filmen på perrongen är väldigt otydlig och diffus jag har aldrig lagt något större värde utifrån den. Att han blev kvar på tåget innan han klev av det utesluter inget samtidigt som det förklarar väldigt lite likaså.

Tycker att man måste titta på generella saker och omständigheter omkring allting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in