Flashback bygger pepparkakshus!
2017-06-21, 18:02
Medlem
ace_secs avatar
http://unvis.it/https://www.svt.se/n...e-ar-oskyldiga

Offren för attacken vid Finsbury Park-moskén i London i söndags för tjänar medlidande, förutsatt att de är oskyldiga, det menar SD:s riksdagsledamot och tillika vice talman i riksdagen Björn Söder.

Citat:
”Jag hoppas att den som utfört detta senaste attentatet får ett långt och kännbart straff. Han förtjänar inget annat. Offren däremot förtjänar, under förutsättning att de är och var oskyldiga, våra tankar och medlidande.”

Söders utspel väcker reaktioner i sociala medier, ilska och undran över vad han menar.

Citat:
”Undrar om Björn Söder tänkte likadant om offren för terrordådet på Drottninggatan. ”Förutsatt att de är och var oskyldiga.” Jisses”, skriver en användare på Twitter.

”Björn Söder, andre vice talman i riksdagen och rasist extraordinaire: 'hemskt att de blev överkörda, förutsatt att de är oskyldiga'.”, skriver en annan.
Citat:
När SVT Nyheter får tag i Söder slår han ifrån sig mot kritiken som väckts.
– Jag tycker man försöker göra en höna av fjäder.

Du skriver ” om offren var oskyldiga”: om de varit skyldiga – vad hade de varit skyldiga till?
– Gärningsmannen kunde ha vetat vilka offren var. Att de var muslimer, det kunde har varit så att han visste att de var hemvändande IS-terrorister, att de var mördare eller någonting annat.
Citat:
– Det är väl twittervänstern som dragit igång detta i vanlig ordning.

SVT hetsar återigen! Ser dock inte att någon annan media har hängt på detta lågvattenmärke. Skrattretande låg nivå hos SVT efter Helins intåg.

Oskyldiga förjtänar medlidande.
Skyldiga förtjänar inte medlidande.
Svårare än så är det inte...

Fast Twitter-vänstern och patrask-media tycker att det är rasistiskt i vanlig ordning
Senast redigerad av ace_sec 2017-06-21 kl. 18:12.
Citera
2017-06-21, 18:17
Medlem
Browngreeneyess avatar
Som politiker får man verkligen tänka sig för vad man säger. Enligt min åsikt borde han låtit bli att säga något även om det finns en sanningshalt i det han säger.
Citera
2017-06-21, 18:17
Medlem
Stackars Engla. Förutsatt att hon var oskyldig.
Citera
2017-06-21, 18:19
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Stackars Engla. Förutsatt att hon var oskyldig.

Ser du inte skillnaden mellan en liten flicka i svensk byhåla, jämfört med muslimer som kommer ut från en känd extremistmoské?

Sannolikhet att en liten flicka är skyldig: 0,00000000001%

Sannolikhet att muslimer som kommer ut ur känd extremistmoské förespråkar terror: mkt hög!
Senast redigerad av ace_sec 2017-06-21 kl. 18:22.
Citera
2017-06-21, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Ser du inte skillnaden mellan en liten flicka i svensk byhåla, jämfört med muslimer som kommer ut från en känd extremistmoské?
Oskyldig som oskyldig. Resonemanget fungerar på samma sätt. Jag tycker synd om Engla, förutsatt att hon var oskyldig. Jag har inte uttalat mig om sannolikheten att hon är skyldig eller vad hon skulle vara skyldig till.

För att citera dig:

Citat:
Oskyldiga förjtänar medlidande.
Skyldiga förtjänar inte medlidande.
Svårare än så är det inte...
Om Engla var oskyldig förtjänar hon medlidande, annars inte. Om det är svårare än så ljuger du.
Citera
2017-06-21, 18:22
Medlem
MelPoomenes avatar
Ja, tänk om alla som fick sina liv kvaddade en fair rättegång.

En vacker tanke.
En utopi!
Citera
2017-06-21, 18:26
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Oskyldig som oskyldig. Resonemanget fungerar på samma sätt. Jag tycker synd om Engla, förutsatt att hon var oskyldig. Jag har inte uttalat mig om sannolikheten att hon är skyldig eller vad hon skulle vara skyldig till.

För att citera dig:

Om Engla var oskyldig förtjänar hon medlidande, annars inte. Om det är svårare än så ljuger du.

Har svårt att se hur Engla skulle kunna vara skyldig till något. Ett barn är ett barn, oavsett vad hon gör.

En vuxen muslim, som förespråkar terror förtjänar inte medlidande.

Engla-liknelsen är en intellektuell härdsmälta
Citera
2017-06-21, 18:31
Medlem
okok1s avatar
Varför denna moské? Vad är den känd för?

Det är ett klumpigt uttalande för han förutsätter att alla vet vad han syftar på...
Senast redigerad av okok1 2017-06-21 kl. 18:34.
Citera
2017-06-21, 18:32
Medlem
MelPoomenes avatar
Citat:
Har svårt att se hur Engla skulle kunna vara skyldig till något. Ett barn är ett barn, oavsett vad hon gör.

Om du tror att barn kan vara oskyldiga från riktig ondska som skadar för livet så är du väl naiv .
Citera
2017-06-21, 18:37
Medlem
Citat:
Det säger inte emot det jag sagt på något sätt. Är hon oskyldig förtjänar hon medlidande.

Citat:

Eftersom det störde dig att det var ett barn kan vi ta valfri vuxen flickstackare som blivit överfallsvåldtagen och mördad. Om hon är oskyldig förtjänar hon medlidande och annars inte.
Citera
2017-06-21, 18:37
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MelPoomene
Om du tror att barn kan vara oskyldiga från riktig ondska som skadar för livet så är du väl naiv .

Jag skiljer på ren ondska från ett barn och ren ondska från en vuxen.
Citera
2017-06-21, 18:39
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Det säger inte emot det jag sagt på något sätt. Är hon oskyldig förtjänar hon medlidande.

Eftersom det störde dig att det var ett barn kan vi ta valfri vuxen flickstackare som blivit överfallsvåldtagen och mördad. Om hon är oskyldig förtjänar hon medlidande och annars inte.

Om den vuxne tjejen predikar om att folk ska våldta och mörda - och sedan själv blir det - så ja! Då ska hon inte ha medlidande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in