• 1
  • 2
2017-06-23, 21:44
Medlem
Hej!

Har sedan många år sedan haft stor noja/krav på min frisyr. Har ofta svårt med klippningen eller waxet osv.

Men största problemet är nog klippningen. Är ofta jag klippt mig hos en frisör, blivit missnöjd och klippt mig igen hos samma eller annan.

Nu har det blivit löjligt har liksom hamnat i en negativ spiral.

I nuläget någon gång senaste månaden. Hela tiden för att hoppas rätta till den dåliga klippningen i grunden.

Ibland är det säkert jag som framför fel/inte är tydlig eller så väljer jag helt fel frisör.

Är extremt kräsen. Hur fasen går jag vidare? Vill klippa mig bra och stå sig i 2 månader..

Har nog en vanlig frisyr. Kortare sidor längre uppe med mjuk övergång.

Vad gör jag nu? Klippt mig flera gånger senaste månaden.

Mvh
Citera
2017-06-23, 21:50
Medlem
Mackan52s avatar
Raka av skiten, det finns bra trimmers från Remington.

Citera
2017-06-23, 21:56
Medlem
Du är nog för fixerad vid dig själv. Många tror att ALLA tittar, och bryr sig, fast de egentligen inte bryr sig ett dugg. Står du framför spegeln i flera timmar, som en tjej, och spanar in vartenda litet hårstrå? Lägger du till spray för att det ska vara till 100% perfekt? Försök att lägga fokus på något annat, som inte handlar om dig själv, då blir inte detta "problem" så stort.
Citera
2017-06-23, 21:56
Avstängd
Frawjons avatar
Man hittar en bra frisör och blir stamkund där. Jag har haft samma frisör i 20 år.
Citera
2017-06-23, 22:19
Bannlyst
Det är jättenormalt känna sig besviken med en klippning, men oftast är det pga "ändringen" bara, men tänk på att andra vissa människor faktiskt har inte sett dig innan så det du har just då är det enda dem har i huvudet dem vet inte hur ditt hår vart innan.

Sen är väl det enda och framförallt bästa att acceptera sitt utseende, välja en frisyr som passar just dig, om du tittar på en bild på google på en annan person med en frisyr du önskar ha och sedan ber frisören klippa så, visst du kanske får en någorlunda liknande frisyr eller på pricken frisyren, men eftersom du gillade helheten med bilden dvs personen på bilden med frisyren och inte kunde förutspå ditt utseende tillsammans med just den frisyren så blir man missnöjd, rätt normalt.

Men återigen fokusera på vilken frisyr som passar just dig och försök hålla dig till det, tänk ut vad du t.ex gillar för frisyrer lite längre? Lite kortare? Trivs du i lite mer hår eller mindre? Finn något bra, allt kan inte vara perfekt.

Men försök hitta en bra frisör, finns en del bättre, jag fick leta ett långt tag.
Citera
2017-06-23, 22:44
Medlem
Själv köpte jag ett kosttillskott som heter Bobbys Superhair i veckan och märker redan att mitt hår blivit bättre (funkar både för killar och tjejer). Kan rekommendera det, definitivt!
Citera
2017-06-24, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Raka av skiten, det finns bra trimmers från Remington.

Njae. Remington suger.
Citera
2017-06-24, 06:03
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insertnickname
Njae. Remington suger.

Skitsnack, Remington är ett anrikt företag. Men en Jula-klon med rostfria stålblad kanske duger för dig. Folk som köper Remingtons produkter förväntas ha en viss nivå av sofistikerat manér.
Senast redigerad av Mackan52 2017-06-24 kl. 06:07.
Citera
2017-06-24, 08:08
Medlem
SupaStrats avatar
En kort frisyr funkar aldrig i två månader efter klippning. Varför? Jo, för att håret växer.
Lösningen är att klippa dig oftare och gå då till en riktig frisör, alltså inte nån som tar en hundring.
Citera
2017-06-24, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Skitsnack, Remington är ett anrikt företag. Men en Jula-klon med rostfria stålblad kanske duger för dig. Folk som köper Remingtons produkter förväntas ha en viss nivå av sofistikerat manér.

Då måste jag ha ett sofistikerat manér då jag äger en.

Fy vilken skit. Nej nu saknar man sin Philips (ja Jag vet att allt annat de gör är skit).
Citera
2017-06-24, 10:25
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insertnickname
Då måste jag ha ett sofistikerat manér då jag äger en.

Fy vilken skit. Nej nu saknar man sin Philips (ja Jag vet att allt annat de gör är skit).

Rengör du den? Hur gammal är den?

Har haft min i åtta år snart, drar igenom mitt hår även när det är i det tjockare laget som en varm kniv i smör.
Citera
2017-06-24, 11:27
Medlem
Rengöring är ett av problemen, fastnar mycket hår i den mer än de andra jag använt. Ett annat problem är batteriet som är sjukt dåligt. Den är 1-2 år gammal. Använder inte den mycket längre eftersom jag har en till.

Men visst förstår jag vad du menar, den känns gedigen och kniven/gången imponerar jämfört med många andra bullrande skakiga apparater.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in