2017-06-26, 14:03
Medlem
Firman startades 2016. Kan jag på nåt sätt få med dessa inköp i bokslutet nästa år eller skulle jag vara tvungen att ansöka om rättelse för det 2016? Om jag kan inkludera dessa i nästa års bokslut så är det värt det annars skulle inköpen på sammanlagt 500kr inte vara värt priset pga priset för ett nytt bokslut (hos en redovisningsbyrå). Tack på förhand.
Citera
2017-06-26, 18:32
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corrosiv
Firman startades 2016. Kan jag på nåt sätt få med dessa inköp i bokslutet nästa år eller skulle jag vara tvungen att ansöka om rättelse för det 2016? Om jag kan inkludera dessa i nästa års bokslut så är det värt det annars skulle inköpen på sammanlagt 500kr inte vara värt priset pga priset för ett nytt bokslut (hos en redovisningsbyrå). Tack på förhand.
Inköp av vad? Förbrukningsartiklar eller varor du skall sälja/har sålt? 500kr är ju inga pengar så i princip kan du strunta i det, skattemyndigheten lär inte hitta felet och klaga...
Citera
2017-06-26, 21:21
Medlem
Eftersom din redovisningsbyrå inte sett det eller du sett det i din bokföring så har du inte dragit pengarna från företagskontot eftersom då hade det saknats pengar som inte redovisats. Du har alltså betalat något med privata skattade pengar till företaget. 500 kr ger inte särskilt stor skattevinst. Skippa det. Det är bara du själv som förlorat på det så Skatteverket bör inte bry sig.

Tips för framtiden är att dra allt som ska vara på företaget direkt från företagskontot. Då kommer det per automatik med i bokföringen för annars stämmer inte dina 19-konton.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in