Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-01, 06:47
  #5905
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Lite konstigt att de sitter och kallar Joakim Lundell för pedofil och sitter och förfäras över att det finns klipp när Joakims barn säger något som kan tolkas (påstår någon). Var det inte Haveristerna som nyss satt med Soneby (som har en pedofil i sitt bolag) och häcklade dumpen för att de hängde ut pedofiler? Dvs. riktiga pedofiler och inte någon som Joakim Lundell som en snubbe råkar ha fått för sig är pedofil.
Soneby hade en extern konsult som dumpades direkt. Din poäng är väldigt sökt, inte helt olikt deras då kanske?
Citera
2022-11-01, 11:15
  #5906
Medlem
covid19sarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F
Soneby hade en extern konsult som dumpades direkt. Din poäng är väldigt sökt, inte helt olikt deras då kanske?
Extern konsult? Han satt väl i styrelsen för Martin Sonebys bolag och därmed antagligen även delägare?
Citera
2022-11-01, 11:18
  #5907
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F
Soneby hade en extern konsult som dumpades direkt. Din poäng är väldigt sökt, inte helt olikt deras då kanske?

Jag är kanske nyvaken för att förstå vad du menar men idén om att Jockeboi skulle vara pedofil är ju bara trams? Det är bara en del i en löjlig konflikt mellan olika parter och inte alls i nivå med de bevis som Dumpen lägger fram mot äkta pedofiler? Och Soneby som Haveristerna samarbetar med hade pedofilen i sitt bolag under en längre tid utan att agera så han är en äcklig pedofil-supporter det går inte att snacka bort !

De borde skämmas allihopa! Jag är besviken på dramat som de olika parterna driver på, en härdsmälta som tappar energi ur den genuina kampen mot riktiga pedofiler som är farliga för barnen i samhället !

Först och främst får de bestämma sig för om de än för eller mot pedofili, sedan om de tänker göra en insats för att bekämpa pedofili, om ja bestämma sig för på vilket sätt de bäst hjälper till utan att förstöra för andra som kämpar för samma ändamål. Nu framstår Haveristerna som ointresserade av att barn blir utsatta för pedofiler för de utnyttjar bara samhällsproblemet som en arena för att bråka med Jockiboi? Bisarrt och motbjudande
__________________
Senast redigerad av lindhsky 2022-11-01 kl. 11:26.
Citera
2022-11-01, 11:45
  #5908
Medlem
cobra33359s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Jag är kanske nyvaken för att förstå vad du menar men idén om att Jockeboi skulle vara pedofil är ju bara trams? Det är bara en del i en löjlig konflikt mellan olika parter och inte alls i nivå med de bevis som Dumpen lägger fram mot äkta pedofiler? Och Soneby som Haveristerna samarbetar med hade pedofilen i sitt bolag under en längre tid utan att agera så han är en äcklig pedofil-supporter det går inte att snacka bort !

De borde skämmas allihopa! Jag är besviken på dramat som de olika parterna driver på, en härdsmälta som tappar energi ur den genuina kampen mot riktiga pedofiler som är farliga för barnen i samhället !

Först och främst får de bestämma sig för om de än för eller mot pedofili, sedan om de tänker göra en insats för att bekämpa pedofili, om ja bestämma sig för på vilket sätt de bäst hjälper till utan att förstöra för andra som kämpar för samma ändamål. Nu framstår Haveristerna som ointresserade av att barn blir utsatta för pedofiler för de utnyttjar bara samhällsproblemet som en arena för att bråka med Jockiboi? Bisarrt och motbjudande

Haha men du förstår fortfarande inte? Hela vänsteridén är att förstöra för andra.
Alla de här rörelsernas och aktivisternas mål är att förstöra vad andra bygger upp i samhället.
Vänstertokar som limmar fast sig på gatan förstör för arbetare
BLM = förstör hela naturliga övergången mot ett mer antirasistisk samhälle
AFA = Förstör för polisen och sätter käppar i hjulet för uppbyggande av ett bättre rättssamhället

Haveristerna arbetar inte "på gatan" men hela tanken bakom är ändå att söndra för så många andra som möjligt som strävar efter att förbättra samhället. De gör aldrig något själva för att förbättra samhället utan istället sitter de och förstör för andra.

Det är skrattretande att du tror att vänsterextremist-tomtarna skulle vilja göra något för andra. "Bekämpa pedofili!" hahaha tror du att det skulle vara intressant för en vänsterextremist? De har aldrig lyft ett finger för något liknande. Detta är människor som säger sig tro på "revolutionen", söndra allt för att bygga upp nytt, men i själva verket söker de enbart skadeglädjen i att söndra allt. De bryr sig inte om samhället och människorna i den - de vill bara förstöra för skadeglädjens skull.

Dumpen fyller ett syfte, täpper ett hål i rättssamhället, att nån vänsterextrem organisation skulle kunna konkurrera där är långsökt. Vänsterextrema organisationer har i grunden fel slutgiltiga mål.
__________________
Senast redigerad av cobra33359 2022-11-01 kl. 12:24.
Citera
2022-11-01, 15:25
  #5909
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av covid19sars
Extern konsult? Han satt väl i styrelsen för Martin Sonebys bolag och därmed antagligen även delägare?

Nej, det var hans revisor, som tog över styrelseplatsen från Sonebys ex efter att de gjort slut. Att han sen satt kvar i styrelsen så länge efter att Soneby hade blivit varse om att han var en pedofil beror antagligen på två saker:

1. Soneby trodde att snubben tog bort sig själv från styrelsen samtidigt som han blev uppsagd från uppdraget som revisor.

2. Soneby är extremt lat och kollade sen inte upp detta eller ansträngde sig det minsta för att se till att pedofilen försvann från hans bolagsstyrelse. Sen när folk började snacka om det på twitter fick han ändan ur vagnen.

Jag har för övrigt hört från andra komiker som blivit fuckade av revisorn i fråga då de anlitat honom på rekommendation från Soneby och sen när han avslöjades och de själva tvingades att kolla igenom sina räkenskaper eller via sin nya revisor fick reda på att han misskött det ekonomiska, så de stod mer eller mindre barskrapade.

Det är ju bara löjligt att folk som i den här tråden försöka smeta anklagelser om pedofili och psykopati på Soneby. Jag tror inte han är någondera, inte heller är han någon vänsterextremist ideologiskt trots sitt stora snuthat utan hans aversion för auktoriteter verkar snarare bero på att han verkligen verkligen inte tycker om att få göra exakt som han vill. Så fort nåt går honom emot så är det antingen skygglapparna på (som gällande all merch som folk enligt uppgift aldrig fick) eller så ältar han det i tjugo avsnitt i rad och vägrar släppa grejen(typ alla hans jävla beefs med ordningsvakter). Vänsterextrem? Killen älskar ju fan pengar, att lyxa till det på utlandsresor och att umgås med rika människor och bryr sig inte ett piss om miljön eller fattiga. Att han "engagerar" sig i antirasism verkar mest grunda sig i att han själv upplevt rasism. Geopolitik, inklusive krig och massmord är bara underhållning för honom, vilket vem som helst som lyssnat på AMK borde ha fattat vid det här laget. I den mån han har en ideologi är det samma libertarianskt anstrukna nihilism som tusen andra manliga komiker som inte orkar göra några djupare analyser av nånting. Han är lat, lättkränkt, självgod och otrevlig mot folk han inte gillar, vilket inkluderar fascister och deras medlöpare (och vilket högertroll både på twitter och här ogillar eftersom de också är lättkränkta och otrevliga) men han bryr sig inte särskilt mycket om sånt på riktigt.
Citera
2022-11-01, 15:42
  #5910
Medlem
MannenGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
Fastighetskingen Henko skriver idag på Facebook om Loan:

Jag såg. Har svårt att mana fram någon som helst sympati. Såklart dels för att hon varit en aktiv del i det vi tvingats utstå men också för att dumfan hejade på när hennes vän kontaktade min chef.
Hon har heller inte utsatts för varken hot eller hat. Hon har däremot ifrågasatts varför hon inte bara vägrar se det olämpliga och ibland olagliga i sina vänners beteende men att hon som sagt även deltar.
Det jag sett är någon som taggade kommunal i någon tweet. Thats it. Och det har verkligen inte varit på vår uppmaning.
Min serie tweets har nått tiotusentals personer. Att folk skulle reagera är inte konstigt. Folk tenderar att generellt ogilla den här typen av stalking. Oavsett politisk höger eller vänster.


Axel på twitter igår:

HAVERiSTERNA @BLiPATRONiDAG Sep 29
loan sundman, råttornas drottning.

https://twitter.com/BLiPATRONiDAG/st...912506884?s=20
Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
Inget hat, bara lite kärleksfullt tillrättavisande!
Dumpar: https://imgur.com/a/XSdUGQr

Börjar det inte bli ganska tröttsamt med Henkos ihärdiga projicerande av stalking på alla? Alla vet redan att den största stalkern är Henko själv. Det råder inget tvivel om den saken.
__________________
Senast redigerad av MannenGbg 2022-11-01 kl. 15:44.
Citera
2022-11-03, 08:28
  #5911
Medlem
capmorgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeroyJenkinz
Det roligaste med allt det här är att internet inte glömmer. Varenda människa som söker på skeletors namn kommer att bli medvetna om vilket äckligt, hotande och våldtäktsfantiserande äckel han är. Vilken otroligt bra upprättelse och hämnd hen får.

Allt det här kommer kunna hänvisas till när han gör det dumma misstaget att sticka ut sin skelletliknande haka online igen. Det kommer verkligen att se skitbra ut för honom.

Så det handlar om att få honom att se "så dålig ut som möjligt" i andras ögon?
Det är ett konstigt nöje. Alla har vi våra hobbys men att spendera sin tid här på jorden med att smutskasta andra känns det .. väl värt det (?)

På ditt tema: Alla som söker på LeroyJenkinz kommer att bli medvetna om ditt sjuka inlägg. Jag vet inte riktigt om det är något som det är meningen att jag ska bli glad över? Skadeglad?

Alla som söker på Journalisten54321 kommer att bli medvetna om dem sjuka inläggen osv.. det är kanske någon som skrattar då. Vad vet jag. Men det är ett jättekonstigt tankemönster som du kände var så viktigt att du behövde skriva ett inlägg om här, håller du inte med?
__________________
Senast redigerad av capmorg 2022-11-03 kl. 08:36.
Citera
2022-11-03, 13:54
  #5912
Medlem
Kirriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoResa
Helt seriöst. Vad är det för människor som står ut med att lyssna på dravlet från tre lågintellektuella människor? Försökte ta mig igenom ett av deras avsnitt efter tips från en bekant om ett intressant ämne. Men språkbruket och vänsterdrevet är outhärdligt!

Äsch, språkbruk hit och språkbruk dit - det är väl bara en distraktion för såna som reagerar känslomässigt på sånt?
Jag själv gör inte mycket skillnad på när EXPO-Leman som en orm vinklar och hänger ut folk som ondskan personifierade, med fina välvårdade ord, än om några vuxen-bebisar lika orm-aktigt gör samma sak i en podd men tillsätter mängder av prepubertala svordomar och utspel.

Jag gissar att språkbruket bara är där för att få känsliga kritiker att hänga upp sig på det istället för att lägga märke till vad som faktiskt pågår. Det gör att man inte kan ta dem så seriöst och det är väl något de räknar med och ibland även påstår att allt de gör är bara på skoj, det är "bara humor och satir" säger de själva ju och det blir lättare att hävda det också när tugget går som det går. Det falska är att de blandar "tramset" med allvarliga segment och snuvar på så sätt kritiker på möjligheten att seriöst kritisera.

Då föredrar jag faktiskt EXPO-Leman som inte är en fullt lika hal orm och spelar inte i samma liga som Haveristerna. Till syvende och sist är det pest eller kolera, en fråga om skalor och perspektiv, och en tröst att man slipper behöva välja ..
__________________
Senast redigerad av Kirris 2022-11-03 kl. 14:12.
Citera
2022-11-04, 21:05
  #5913
Medlem
Haveristerna säger att de ska börja köra twitter spaces
ska vi (jag, henrik, sanna) börja köra spaces och visa förlorare som t.ex. @PlainviewLegacy hur det går till?
Kul att de nämner PlainviewLegacy också för hans twitter spaces är intressanta att lyssna på så "förlorare" är lite främmande men men ..

Jag kan inte riktigt se framför mig att Haveristerna sitter och snackar lite casual med diverse folk om olika saker, de brukar ju i vanliga fall bara bråka med folk eller snacka skit om folk? Eller följa ett manus eller på andra sätt styra och planera? Ja ja, kanske blir bra *Håller tummarna*
__________________
Senast redigerad av TavuS 2022-11-04 kl. 21:07.
Citera
2022-11-06, 11:20
  #5914
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TavuS
Haveristerna säger att de ska börja köra twitter spaces
ska vi (jag, henrik, sanna) börja köra spaces och visa förlorare som t.ex. @PlainviewLegacy hur det går till?
Kul att de nämner PlainviewLegacy också för hans twitter spaces är intressanta att lyssna på så "förlorare" är lite främmande men men ..

Jag kan inte riktigt se framför mig att Haveristerna sitter och snackar lite casual med diverse folk om olika saker, de brukar ju i vanliga fall bara bråka med folk eller snacka skit om folk? Eller följa ett manus eller på andra sätt styra och planera? Ja ja, kanske blir bra *Håller tummarna*

Aha de har helt slut på idéer jag fattar varför de satte igång med sina tafatta försök att få min uppmärksamhet igen. Jag är förmodligen den enda verkliga människa de har hört talas om. Skandalös even. Jajaja.
__________________
Senast redigerad av 43dz 2022-11-06 kl. 11:24.
Citera
2022-11-06, 11:36
  #5915
Medlem
Det bästa kanske vore om de här människorna i den här podden började tänka på refrängen? Om de inte kan se skillnad på mig och diverse andra postare på olika plattformar kanske de ska ta och dra åt helvete?

Ok jag är the boogieman. Vi säger det. Dille kallar vi andra det.

Det är riktiga människor som dör i riktiga krig därute, visste ni det? Det finns annat att tänka på än Haveristerna, jag lovar.
__________________
Senast redigerad av 43dz 2022-11-06 kl. 11:39.
Citera
2022-11-06, 11:53
  #5916
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 43dz
Det bästa kanske vore om de här människorna i den här podden började tänka på refrängen? Om de inte kan se skillnad på mig och diverse andra postare på olika plattformar kanske de ska ta och dra åt helvete?

Ok jag är the boogieman. Vi säger det. Dille kallar vi andra det.

Det är riktiga människor som dör i riktiga krig därute, visste ni det? Det finns annat att tänka på än Haveristerna, jag lovar.
Det finns andra än Haveristerna att tänka på. Du borde leva som du lär. Helt rätt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback