Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-08, 15:46
  #6505
Medlem
legopelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Axel Luo Öhman gästade Tack För Kaffet Podcast i avsnitt 683 från 5 april 2024.

De nämner bl.a. Framgångspodden och Alexander Pärleros. Axel säger om pengarna som Pärleros drar in på sin podd:

"Jag skulle inte säga avundsjuka. Jag ser det mer som missunnsamhet. Jag behöver inte ha det så bra själv. Jag vill bara att ingen annan ska få ha det heller."

Axel återkommer under avsnittet till folk som tjänar för mycket på föreläsningar, han tycker illa om framgångsrika företagare som flyr från Sverige, etc. Han klagar på sina snåla lyssnare, etc.

Pengar verkar vara ett känsligt ämne för Axel. Jag har aldrig hört honom tidigare, så jag känner inte till hans politiska åskådning. Han talade illa om NRM, nazister och journalisten Christian Petersen, så det luktar ju vänster. Men framförallt hans avsmak för framgångsrika personer, och vilja att alla ska ha det lika dåligt som han själv, stinker ju sosse på lång väg.

Man kan försöka stycka upp och bryta ned Axels personlighet i hur många kategorier som helst för att försöka utröna vilka diagnoser han har och var han står politiskt och ideologiskt och tycker och tänker men ju fler exempel man försöka passa in i det överlag motsägelsefulla mönstret desto tydligare blir det att det enbart återstår en enda förklaringsmodell som är rimlig.
Citera
2024-04-08, 18:12
  #6506
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykopathenko
Vet inte vem eller vilka du talar om. Kan du vara tydligare? Och kanske försöka förklara hur dem är relevanta i tråden om podcasten Haveristerna?

Det talas om den lilla nazipojken CP, aka Christian Pettersson. Ett av Haveristernas hatobjekt, vilket man kanske kan förstå.
Citera
2024-04-09, 18:09
  #6507
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Det talas om den lilla nazipojken CP, aka Christian Pettersson. Ett av Haveristernas hatobjekt, vilket man kanske kan förstå.

Märkligt att poddare som Axel och Henko kan hata en journalist så mycket. Hat förutsätter dock att de skulle ha känslor, så jag betvivlar det. Jag tror helt enkelt att du har fel.
Citera
2024-04-09, 21:12
  #6508
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykopathenko
Märkligt att poddare som Axel och Henko kan hata en journalist så mycket. Hat förutsätter dock att de skulle ha känslor, så jag betvivlar det. Jag tror helt enkelt att du har fel.

Vad personen arbetar som spelar väl mindre roll. CP beter sig som en skithög, och skithögar är det lätt att hata. Och det alldeles avsett vad han arbetar som.

Och nej, CP är inte journalist, vete fan vad han är, men journalist är han då inte.
Citera
2024-04-15, 07:58
  #6509
Medlem
Pontus.Lindwalls avatar
Det jag inte hajar är varför inte haveristerna och betssongäddan hakar på ETC i det psykotiska drevet mot Dumpen? De har ett egenintresse att försvara här, och ETC har ju redan allt i vapen-paketet: Lögner, fabulerade storys de presenterar som granskning osv

Känns som klippt och skuret för haveristerna att återigen stå på pedofilernas sida i historien, det är enligt tradition

Eller har de redan uttalat sig och jag har missat?
Citera
2024-04-21, 10:11
  #6510
Medlem
magis avatar
InteRasistMen publicerar ett avslöjande på twitter https://twitter.com/interasistmen/st...52245694656685
"Psykopater (som t.ex. Haveristerna) går ibland så långt och djupt ner i sin mörka psykopati att de vanhedrar samhällets äkta hjältar - 30 år efter hjältedåden - genom att med vinklad rapportering hänga ut dem som mördare."
Vilket väcker frågan om någon i Haveristerna hade en personlig relation till pedofilen som avled i knivslagsmålet för 30 år sedan mellan pedofilen och den hjälte B*rner som Haveristerna 30 år senare hängde ut som mördare?

Eller var det bara mörk psykopati bakom tilltaget och att Haveristerna inte alls hade en relation med pedofilen?

Flera konton här i tråden tycks märkligt nog sakna och sörja pedofilen lika mycket.
Det kan inte vara friskt att vandra omkring i samhället som äkta människor och sörja en för 30 år sedan avliden pedofil.
Citera
2024-04-30, 15:21
  #6511
Medlem
Henko och framförallt Axel saknar fullständig självinsikt.
Nu sitter som och, som vanligt, idiotförklarar alla ute på högersidan som ointellektuella. Själva är dom såååå intellektuella. Så klart.

Det mest ironiska var när dom påstod att ”ingen i haveristerna sitter i podden och skriker och kallar folk för horunge och sånt”…. Haha.. är väl just det dom gör och är kända för? I synnerhet Axel.

Börjar nästan undra om dessa personer är med i något konstprojekt…
Citera
2024-05-01, 12:54
  #6512
Medlem
Troublezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Henko och framförallt Axel saknar fullständig självinsikt.
Nu sitter som och, som vanligt, idiotförklarar alla ute på högersidan som ointellektuella. Själva är dom såååå intellektuella. Så klart.

Det mest ironiska var när dom påstod att ”ingen i haveristerna sitter i podden och skriker och kallar folk för horunge och sånt”…. Haha.. är väl just det dom gör och är kända för? I synnerhet Axel.

Börjar nästan undra om dessa personer är med i något konstprojekt…

Med de allra godaste intentionerna från min sida, har du gjort en undersökning om var på autismskalan du ligger? Det är ju uppenbarligen sarkasm när de säger så. De själva skämtar om det i parti och minut. Jag låter dig sitta och fundera på det och se om du kan få ihop pusslet.
Citera
2024-05-01, 19:19
  #6513
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troublezzz
Med de allra godaste intentionerna från min sida, har du gjort en undersökning om var på autismskalan du ligger? Det är ju uppenbarligen sarkasm när de säger så. De själva skämtar om det i parti och minut. Jag låter dig sitta och fundera på det och se om du kan få ihop pusslet.
Vad är vitsen med att vara otrevlig? Nej, Henko var inte ironisk. Dom är heller inte ironiska när dom framhäver sig själva och idiotförklarar alla som inte tycker som dom.

Finns ingen uns av självironi eller självinsikt hos dessa herrar. Totalt förblindade av sin egna förträfflighet.
Citera
2024-05-01, 19:39
  #6514
Medlem
Troublezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Vad är vitsen med att vara otrevlig? Nej, Henko var inte ironisk. Dom är heller inte ironiska när dom framhäver sig själva och idiotförklarar alla som inte tycker som dom.

Finns ingen uns av självironi eller självinsikt hos dessa herrar. Totalt förblindade av sin egna förträfflighet.

Som sagt. Det var med de allra godaste intentionerna. Om du tror att det saknas självironi eller självinsikt hos herrarna får du nog ta och lyssna på podden. Finner du inte det då får du kanske ta ditt eget råd och ägna dig åt lite självinsikt. Herrarna skämtar återkommande om sitt ovårdade språk och aggressiva framtoning, bl.a. i det senaste avsnittet där t.o.m. Robin tog upp det flera gånger.
Citera
2024-05-01, 19:59
  #6515
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troublezzz
Som sagt. Det var med de allra godaste intentionerna. Om du tror att det saknas självironi eller självinsikt hos herrarna får du nog ta och lyssna på podden. Finner du inte det då får du kanske ta ditt eget råd och ägna dig åt lite självinsikt. Herrarna skämtar återkommande om sitt ovårdade språk och aggressiva framtoning, bl.a. i det senaste avsnittet där t.o.m. Robin tog upp det flera gånger.
Japp, Axel är fantastiskt ödmjuk, sympatisk och en lugn och sansad person. My bad. Sorry.
Citera
2024-05-01, 20:05
  #6516
Medlem
Troublezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Japp, Axel är fantastiskt ödmjuk, sympatisk och en lugn och sansad person. My bad. Sorry.

Ja, precis. Det är ju det jag sa. Mer eller mindre ordagrant.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback