Citat:
Ursprungligen postat av
GrilladKyckling
Detta gör mig tokförbannad på riktigt. Hon har jobbat som bla tandtekniker och har totalt jobbat i 40 år. Att en pensionär som har hjälpt till så många människor och jobbat så länge som hon tvingas sälja familj minnen för att ha råd med tandvård gör mig tokförbannad på regeringen som är så självgoda om att dom "gör det bättre för pensionärerna" när dom gör hela jävla motsatsen. Stefan Löfven har en lön på 2 000 000 kr/år och den här pensionären har 9 000 kr/mån. Hon har gjort 1000000000 gånger mer för Sverige än vad äcklet Löfven har gjort och ändå straffas hon.
Löfven borde hängas eller åtminstone bli offentligt förnedrad som t.ex tvingas gå naken på Stockholms torg
http://www.expressen.se/dinapengar/p...-att-leva-for/
Fast det står ju att den låga pensionen beror på att hon jobbat deltid i många år. Pensionssystemet bygger ju på att man får tillbaka det man arbetar in, det skall inte vara ett rent bidrag utan det SKA göra skillnad om man arbetat mycket, litet, eller inte alls. Tycker inte du det?
Sedan framgår det ju att hon inte får bostadstillägg p.g.a. hon äger fonder som hon ärvt efter sina föräldrar. Och så är det ju också. Man får inte bostadstillägg om man har hög pension och/eller äger en förmögenhet som man kan ta av i stället. Det är samma sak när man har bostadsbidrag för att man är ung och studerande, eller ensamstående mamma för den delen. Och så måste det ju också vara - eller var ska vi dra gränsen? Ska Gyllenhammar få bostadstillägg?
Jag tycker att det är fel att hon försöker skrämma andra genom att säga att hon inte skulle klara sig alls om hon inte hade arvet efter sina föräldrar att spä med varje månad, för hade hon inte haft dom pengarna så hade ju fått bostadstillägg. Dessutom hade hon kunnat få tandläkarräkningen (om det var nödvändig tandvård) betald av soc, i form av "äldreförsörjningsstöd".
Om man läser de andra snyftartiklarna i den här serien så hittar man likadana uppgifter där. Sedan kanske man kan tycka att dessa kvinnor borde ha högre pension ändå, men rätt ska rätt först och främst!