Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2017-07-06, 12:37
Medlem
arbetets avatar
Hittade det hr p Facebook skrivet av Andreas Henriksson/Realtid. Tydligen s uppger representanter fr Sverigedemokraterna att man ska skriva en vitbok om partiets frflutna:

Citat:
Ursprungligen postat av Andreas Henriksson på Facebook
Gstade en podd i Almedalen i gr onsdag, framfr en kamera. Diskuterade SD och hur jag ser p partiets utveckling och nulge med tv av de vassare knivarna i den Sverigedemokratiska riksdagsgruppen, Paula Bieler och Linus Bylund.

Det intressanta kommer mot slutet, d jag lyckas locka fram en nyhet. SD har brjat frberedelsearbetet med en extern vitbok som ska granska partiets historia.

https://www.facebook.com/ahenriksson...39?pnref=story

Hr r videon:

https://youtu.be/rT_SVmDQ6U0

Det hr r vl lite utav ett scoop i s fall. Vad tycker ni? r det dags nu att en gng fr alla rensa luften och ta steget fram mot framtiden?
Senast redigerad av arbetet 2017-07-06 kl. 12:41.
Citera
2017-07-06, 14:27
Medlem
DrPwgyms avatar
Det finns redan en sdan, dock r vl den snart 10 r gammal :P
Citera
2017-07-06, 16:07
Medlem
orrtupps avatar
Det kanske r bra men jag trodde att den skulle handla om migrationpolitiks haveriet.
Citera
2017-07-06, 16:15
Medlem
NoTruces avatar
Det finns vl en sedan tidigare? Dock knappast skriven i samarbete med partiet.
Citera
2017-07-06, 16:20
Medlem
8711s avatar
Det tycker jag r ondigt om det skulle stmma. Det bekrftar bara fiendernas och motstndarnas vrldsbild. Man vet redan nu alla fula pikar som kommer efter det, alla ledare och krnikor i alla ckliga tidningar. Varfr utstta sig fr det och krypa och lta sig bli mobbad? Nej, det r inget jag skulle gra. Jag r emot.

Det finns inte s mycket att skriva i en sn bok. Ja, vissa runt mten i starten hade samrre med partier man idag inte hade haft kontakt med och ngra skinnskallar hngde p Helikopterplattan i brjan av 1990-talet. Vad r grejen? Alla partier har en mycket vrre bakgrund och hade haft mycket mer sjlva att skriva om. Nr kommer den enorma vitboken som socialdemokraterna borde skriva om hur dom under 1900-talet plgat svaga och utsatta, som psykiskt sjuka, barnhemsbarn och andra som farit otroligt illa under socialdemokratiskt styre.
Citera
2017-07-06, 19:53
Medlem
Bttre att frekomma n att frekommas. Det kommer att bli en kanonad av "avsljanden" fram till valet. Det gller svl gamla hndelser ssom avsljanden om nya kandidater.

P s stt r det vl frstndigt att bryta udden av de vrsta historierna. Frgan r dock hur mycket hittills oknt som finns i "byrldorna" hos nyligen uteslutna, fd. aktivister och allmnt besvikna sympatisrer.

Valrrelsen lr bli smutsig bortom allt frstnd.
Citera
2017-07-06, 21:18
Avstngd
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Det tycker jag r ondigt om det skulle stmma. Det bekrftar bara fiendernas och motstndarnas vrldsbild. Man vet redan nu alla fula pikar som kommer efter det, alla ledare och krnikor i alla ckliga tidningar. Varfr utstta sig fr det och krypa och lta sig bli mobbad? Nej, det r inget jag skulle gra. Jag r emot.

Det finns inte s mycket att skriva i en sn bok. Ja, vissa runt mten i starten hade samrre med partier man idag inte hade haft kontakt med och ngra skinnskallar hngde p Helikopterplattan i brjan av 1990-talet. Vad r grejen? Alla partier har en mycket vrre bakgrund och hade haft mycket mer sjlva att skriva om. Nr kommer den enorma vitboken som socialdemokraterna borde skriva om hur dom under 1900-talet plgat svaga och utsatta, som psykiskt sjuka, barnhemsbarn och andra som farit otroligt illa under socialdemokratiskt styre.

Fr egen del lter en vitbok om SD:s "tvivelaktiga frflutna" helt ljligt och befngt.
Frsta gngen jag ver huvud taget hrde talas om SD var ca 2005, och detta ca 10 r efter beskyllningarna man idag riktar mot partiet.

Vitboken kommer skert bli helt tom p beskyllningar, ledande politiker p 1990-talet riktade mot det enorma hotet SD utgjorde. Och jag r absolut ingen duvunge, men bor inte i Skne dr partiet kanske var stark p denna tid.
Ta fram inspelningar vad Carl Bildt, Ingvar Carlsson, Gran Persson och andra stora makthavare tyckte om "det fasansfulla partiet" SD p 1990-talet!!!!!!!!
Senast redigerad av Hultabultan 2017-07-06 kl. 21:28.
Citera
2017-07-06, 21:30
Medlem
Lapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Det r en vrldsbild som de vriga partierna kommer att hnga upp mycket p som det verkar. I stllet fr att fr att ta upp tid kring frklaringar i debatter dr tid r en bristvara kan en sdan vitbok att hnvisa till vara ett bra alternativ.
Citera
2017-07-09, 00:35
Medlem
Lasermopsens avatar
En artikel jag sett lnge p EXPO;
http://expo.se/sverigedemokraterna/
Citera
2017-07-09, 11:19
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det hr r vl lite utav ett scoop i s fall. Vad tycker ni? r det dags nu att en gng fr alla rensa luften och ta steget fram mot framtiden?

Det r ngot de borde ha gjort fr lnge sedan, vnstern (Som i vnsterparitet) har skrivit ett flertal rda bcker dr de har redovisat varenda smutsig detalj i partiets frflutna och det var inte frens man brjade gra det som tminstone S ville ta i dem ppet.

S om SD gr samma sak s visar de att de inte lngre r samma parti som de var 1988.
Citera
2017-07-09, 17:21
Medlem
Clidjurs avatar
De kan ju alltid skriva en bok om uteslutningsmaskien eXpo-Karlsson. Nu r det knappast den bilden ledningen vill att man skall fokusera p. Det finns en alldeles utmrkt insndarartikel p nordfront om sverigedemokraterna och dess historia.

"Mattias Karlsson - Sverigedemokraternas Robinsonmstare"
https://www.nordfront.se/mattias-kar...sonmastare.smr
Citera
2017-10-26, 19:15
Medlem
teasardigs avatar
Sedrja! Arbetet med vitboken verkar ha pbrjats:

Citat:
Arbetet med Sverigedemokraternas vitbok om partiets historia gr trgt. Forskare saknas fortfarande till projektet som ska vara klart nsta r. Det r inte heller skert att vitboken gr till botten med eventuella kopplingar mellan SD och nazism.

Vi har i dagslget ett par personer som har brjat titta p projektet. Men vi har fortfarande inte full bemanning bland akademiker, sger SD:s gruppledare Mattias Karlsson till DN.

https://www.dn.se/nyheter/politik/fo...iets-historia/

Finns mnga svenska historiker som r experter p SD:s historia. Det borde inte vara alls svrt att rekrytera en eller flera av dem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in