2017-07-26, 18:40
Medlem
cutesnowblocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det man ser i förgrunden är DiPaolas uppsträckta händer alltmedan Wåg ger information till den svartklädde mannen.
Nu spekulerar du igen. Wåg kan lika gärna ställa frågor till mannen.
Citat:
Jag kan förstå att DiPaola uppfattade detta som att Wåg var delaktig misshandeln då den svartklädde mannen sedan säger till DiPaola att han ska skatta sig lycklig att polisen dök upp (med det underliggande budskapet, annars hade vi fortsatt misshandeln). Att Wåg sedan twittrade information om DiPaola till ett stort AFA-konto förstärkte säkerligen det intrycket.
Det är en jättekonstig analys av både DiPaola och dig. Du har fått ett A och är redan borta på Ö. Du får faktiskt börja presentera några slags bevis för att din teori ska hålla ihop.
Citat:
... jag tycker för övrigt inte att det ÄR uteslutet, men jag ser inte att det finns tillräckligt på filmerna för att hävda att så var fallet.
Varför tar du överhuvudtaget upp det, om du nu erkänner att du inte vet? Tycker du att en anklagelse räcker för att ses som skyldig?
Citat:
Wåg tog en bild på någon han ansåg vara en politisk motståndare och vidarebefordrade informationen till AFA - däri ligger kritiken. Det har inget med "fotoförbud" att göra.
Vill du införa ett absolut kontaktförbud för Wåg under demonstrationer, så kommer det nog bli mycket svårt. Dessutom postade Wåg bilden på DiPaola och Bachmann när demonstrationerna var slut, hela tre dagar efter misshandeln.

Om vi prövar din logik, så betyder det att personer på twitter inte ska peka ut andra - då detta kan leda till brottslighet. Är det så du tänker?
Citat:
Jag lägger inte misshandeln på Wåg, det finns det som sagt inte belägg nog för att hävda - det jag lägger på Wåg är att han vidarebefordrade bilderna på en journalist (DiPaola) där han kopplade DiPaola till Bachman väl medveten om att detta gjorde DiPaola till en måltavla för AFA.
DiPaola blir kopplad till Bachmann genom att gå omkring och fotografera med Bachmann på demonstrationen.
Citat:
Det jag också ifrågasätter är hans interaktion med den svartklädde mannen som hotade DiPaola och hade en ännu inte kartlagd roll när DiPaola först misshandlades.
Du verkar inte veta någonting om den interaktionen, så det är underligt att du drar några slutsatser.
Citat:
Ja, det är oklart men jag antar att det inte är så noga för Wåg om någon som inte kan anses vara en politisk fiende utan "råkat vara på fel plats och stått bredvid fel person" blir en måltavla för AFA:s våld. Ägg och omeletter - eller hur vänsterextremister nu ser det.

Nej, här diskuterar vi vad Wåg anser rimligt och det är tydligen att se till att en journalist som DiPaola riskerar att bli misshandlad (igen) för att han råkat befinna sig i närheten av Bachman.
Återigen, spekulation.
Citat:
Jag tycker att det borde få större uppmärksamhet i de journalistkretsar som tidigare varit så villiga att samverka med den våldsbejakande Wåg och Reserachgruppen.
På vilket sätt skulle dessa vara inblandade?
Citat:
Vad är gissningar i det jag skrev menar du?
Att du vet vad som rör sig i andras huvuden.
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Wåg har fått stöd från media & politiker i över 20 år i sin våldsverksamhet. Varför skulle det behövas någon speciell typ av bevis just nu?
Ok, du har inga som helst bevis. Bra, då vet vi
Citat:
Har Ni inte fått några bättre argument från era uppdragsgivare än detta så kan ni lika gärna lägga ner.
Den var rolig. Hur fungerar det med uppdragsgivare och utdelande av argument, tänkte du?
Citera
2017-07-26, 22:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutesnowblock
Ok, du har inga som helst bevis. Bra, då vet vi
Vi har inte omvänd bevisbörda i det här landet. Ta dig samman din jävla pajas.
Citera
2017-07-27, 11:25
Medlem
cutesnowblocks avatar
Citat:
Vi har inte omvänd bevisbörda i det här landet. Ta dig samman din jävla pajas.
Det är du som gör påståendet att Wåg "..har fått stöd från media & politiker i över 20 år i sin våldsverksamhet. Varför skulle det behövas någon speciell typ av bevis just nu?". Det innebär att du ska presentera bevis att det förhåller sig på det sätt som du säger och hur det eventuellt skulle vara kopplat till den här händelsen. Du verkar dessutom ha problem med att föra en saklig debatt utan väljer istället för att använda personangrepp, vilket knappast hjälper din argumentation. Du kan även kolla upp hur omvänd bevisbörda fungerar, eftersom du inte verkar förstå begreppet.
Citera
2017-07-27, 11:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det är du som gör påståendet att Wåg "..har fått stöd från media & politiker i över 20 år i sin våldsverksamhet. Varför skulle det behövas någon speciell typ av bevis just nu?". Det innebär att du ska presentera bevis att det förhåller sig på det sätt som du säger och hur det eventuellt skulle vara kopplat till den här händelsen. Du verkar dessutom ha problem med att föra en saklig debatt utan väljer istället för att använda personangrepp, vilket knappast hjälper din argumentation. Du kan även kolla upp hur omvänd bevisbörda fungerar, eftersom du inte verkar förstå begreppet.
Han har fått guldspaden. Tycker du inte det indikerar ett vist stöd i mediekretsar?
Citera
2017-07-27, 11:30
Medlem
cutesnowblocks avatar
Citat:
Han har fått guldspaden. Tycker du inte det indikerar ett vist stöd i mediekretsar?
På vilket sätt innebär det "..stöd från media & politiker i över 20 år i sin våldsverksamhet"? Du får utveckla din premiss.
Citera
2017-07-29, 09:59
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
På vilket sätt innebär det "..stöd från media & politiker i över 20 år i sin våldsverksamhet"? Du får utveckla din premiss.
Wåg är aktiv i AFA. AFA har backats av sympatisörer i media som låtit bli att granska dem och som till och med i vissa fall stoppat granskningar (Ola Sandstigs granskning t.ex.). Kolumnisten Ann Heberlein (som nu vänt kappan) försvarade tidigare autonoma dårar.

Militante kommunisten Wåg och AFA-sympatiserande vänsterextrema Allt Åt Alla har också, förutom åsiktsregistering och terror, ägnat sig åt opinionsarbete tillsammans med sossekopplade ABF i den vänsterextrema paraplyorganisationen Bostadsvrålet:

http://uvell.se/2015/11/09/aktivist-spinn-doctor/
Senast redigerad av Herostratos 2017-07-29 kl. 10:09.
Citera
2017-07-29, 12:39
Medlem
Rasande-Roses avatar
Finns det någon med tillgång till domarna mot Mathias Wåg?
Citera
2017-07-29, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrilladKyckling
Mathias wåg en svensk journalist och guldspadevinnare var en av dom som organiserade eller hade en otroligt central roll i hamburg kravallerna.

Jag skulle stark rekommendera att ni kollar på denna facebook video, den är 7 min lång men otroligt värd att se, och kommer kunna förklara allting mycket bättre än vad jag kommer kunna göra
: https://www.facebook.com/15443318025...8823423401917/

Men det är att mathias wåg håller på att fotografera människor osv för att dom är "nazister" för att senare åka och misshandla dom

Samla ihop bevisen och skicka dem till tyska poliseetn. De kommer att granska allt objektivt och agera. viktiga är att kommunisten hamnar på svarta listan.
Citera
2017-08-03, 21:25
Medlem
cutesnowblocks avatar
Branschtidningen Journalisten har en artikel ute angående våld mot journalister i Hamburg under G20. Kanske är det inte just den vinkeln som alla hoppas på, men det kan vara intressant när vi diskuterar våld mot journalister:

"Polisvåld mot journalister under G20-mötet

Minst 32 journalister blev berövade sin press-ackreditering av den tyska staten i samband med G20-mötet i Hamburg. Samtidigt rapporteras det om polisvåld mot flera journalister, trots att de identifierats som just journalister, på platsen"

https://www.journalisten.se/nyheter/...nder-g20-motet
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Wåg är aktiv i AFA.
Enligt Wåg själv och även i Sandstigs granskning, så har Wåg inget engagemang i AFA sedan länge.
Citat:
AFA har backats av sympatisörer i media som låtit bli att granska dem..
Vem/vilka?

Jag har redan visat i ett tidigare inlägg att media skriver negativa artiklar om vänsterextrema.
Citat:
..och som till och med i vissa fall stoppat granskningar (Ola Sandstigs granskning t.ex.)..
Ola Sandstigs granskning är publicerad på Dagens Samhälle. Läs här.
Citat:
Kolumnisten Ann Heberlein (som nu vänt kappan) försvarade tidigare autonoma dårar.
Tänker du på den här artikeln, så ger inte Heberlein något stöd:

"Båda grupperna, till vänster och till höger, har valt en olycklig väg, våldets. De tror inte på att samhället kan förändras med demokratiska medel, och det är lika illa oavsett vad slutmålet är"

Heberlein är en författare och teologie doktor i etik, inte politiker eller anställd inom media.
Citat:
Militante kommunisten Wåg och AFA-sympatiserande vänsterextrema Allt Åt Alla har också, förutom åsiktsregistering och terror, ägnat sig åt opinionsarbete tillsammans med sossekopplade ABF i den vänsterextrema paraplyorganisationen Bostadsvrålet:
Men hur blir den formuleringen till "..stöd från media & politiker i över 20 år i sin våldsverksamhet"?
Citat:
http://uvell.se/2015/11/09/aktivist-spinn-doctor/
Uvell är helt inkompetent som researcher. Vid en snabbtitt hittar jag tre faktafel, trots att jag inte är inläst på frågorna.
Citat:
Ursprungligen postat av shahramajdari
Samla ihop bevisen och skicka dem till tyska poliseetn.
Vilka bevis?
Citera
2017-08-04, 09:15
Medlem
Åter igen bevis på att den extrema våldsvänstern huserar inom svensk DDR-media. Men såklart får gemene svensk absolut inte veta det. Det ska tystas ner.
Citera
2017-08-04, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbenomimmi
Åter igen bevis på att den extrema våldsvänstern huserar inom svensk DDR-media. Men såklart får gemene svensk absolut inte veta det. Det ska tystas ner.
Det är selektiv rapportering svensk journalistkår ägnar sig åt: Man hänvisar till
Researchgruppen men inte till den gruppens kopplingar till AFA.

Tyvärr lever vi i ett land där agendajournalisteken frodas, om det nu beror på
journalistskolorna miljö eller att en speciell kategori av människor söker sig
till utbildningen, det vore bra att få den frågan utredd.
Citera
2017-08-04, 18:25
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Branschtidningen Journalisten har en artikel ute angående våld mot journalister i Hamburg under G20. Kanske är det inte just den vinkeln som alla hoppas på, men det kan vara intressant när vi diskuterar våld mot journalister:

"Polisvåld mot journalister under G20-mötet

Minst 32 journalister blev berövade sin press-ackreditering av den tyska staten i samband med G20-mötet i Hamburg. Samtidigt rapporteras det om polisvåld mot flera journalister, trots att de identifierats som just journalister, på platsen"

https://www.journalisten.se/nyheter/...nder-g20-motet

Enligt Wåg själv och även i Sandstigs granskning, så har Wåg inget engagemang i AFA sedan länge.

Vem/vilka?

Jag har redan visat i ett tidigare inlägg att media skriver negativa artiklar om vänsterextrema.
Ola Sandstigs granskning är publicerad på Dagens Samhälle. Läs här.

Tänker du på den här artikeln, så ger inte Heberlein något stöd:

"Båda grupperna, till vänster och till höger, har valt en olycklig väg, våldets. De tror inte på att samhället kan förändras med demokratiska medel, och det är lika illa oavsett vad slutmålet är"

Heberlein är en författare och teologie doktor i etik, inte politiker eller anställd inom media.

Men hur blir den formuleringen till "..stöd från media & politiker i över 20 år i sin våldsverksamhet"?

Uvell är helt inkompetent som researcher. Vid en snabbtitt hittar jag tre faktafel, trots att jag inte är inläst på frågorna.

Vilka bevis?
Syns ju på filmen att han är AFA-aktiv.

Noterar att du försöker byta ämne, men i den här tråden är det Wågs uppvigling som diskuteras, vill du smutskasta
tyska polisen får du starta en egen tråd om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in