Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-18, 17:16
Medlem
FairyCutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jag tycker också att det verkar som om en del av TS vill ha henne kvar. Kanske blir han väldigt ensam annars?
Den här tjejen är uppenbarligen ett fall för vården.
Ja du har en poäng där. Jag var mest inne på spåret att någon som mår så dåligt emellanåt är i väldigt stort behov av den andre och att han gillade känslan av att vara behövd och att vara viktig i en annan människas liv. Men som du säger, för väldigt många människor så är en dålig partner bättre än ingen alls just för att de inte klarar av att vara ensam.

Destruktivt för båda vad än orsaken är.
Citera
2017-07-18, 18:07
Medlem
Stjäl nyckeln av henne när hon duschar eller dylikt. Kasta sedan ut henne med sakerna efter sig och lås dörren.
Om hon inte lämnar, ring polisen och säg att det står någon galning bakom dörren som inte vill lämna dig.
Sen har du INGEN kontakt, svara inte när hon skriker genom brevinkastet, blocka på alla sätt hon kan nå dig, ringer hon, svara inte. Hotar hon med självmord via meddelande ring till larmcentralen och säg vad hon skrivit och låt dom sköta det. Hon är INTE ditt ansvar.
Citera
2017-07-18, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tsanwhalar
Hej

Jag skulle bara behöva lätta på hjärtat och få lite tips och råd över hur man ska hanera en sån här situation jag har hamnat i. Jag orkar snart inte längre. Jag ska försöka förklara historian från första början.

Jag började skriva med en tjej 2015, jag hade precis blivit singel från 1,5 år förhållande. Hon verkade mysig och trevlig, skrev väldigt långa meddelanden och liknande. Tillslut kom hon med förslaget att vi skulle ses (Hon föreslog detta). Vi sågs hemma hos mig drack lite öl, för att senare gå ner till stan. Hon pratar öppet om sin sexualitet samt att hon är Pan-sexuell. Jag visste inte riktigt var Pan-sexuell var mer än att det hade med "tänder på Personlighet". Jag tänkte inte så mycket på det just då utan det slog mig mest hur man kan vara så öppen om sex, dock vissa människor är det.

Vi kom hem till mig senare på kvällen, vi båda var fulla, jag tof iniativet till att kyssa henne, och vi kysstes säkert i en halvtimme innan det övergick till sex. Allt kändes jätte bra, men i min värld var detta enbart ett "Ligg" och inget mer.

Dock började vi ses mer och då börjar hon dra upp historier om att hon har svårt med avsugningar/blowjobs, då hon i ung ålder blivit utsatt för sexuellt övergrepp då en äldre kille tvingat henne till att suga av honom. Jag hade full förstående för detta, och jag ville verkligen inte tvinga henne till någonting hon kände sig obekväm med.

Hon skrev senare att hon hade känslor för mig, och undra om vi skulle börja "dejta". I min värld, så hade vi redan börjat dejta, då vi hade haft setts några gånger och hat sex tre gånger. Jag antog att hon ville ha ett förhållande, men jag kände mer att jag ville lära känna henne på djupare plan. Dock utryckte jag mig lite väl vagt, och skrev "Nej, vi känner inte varann så väl, och är inte riktigt redo för förhållande". Hon tog det som att jag inte var intresserad och då började hon träffa en annan kille, som bor i samma stad som jag alltså, 3 mil utanför hennes stad. Denna killen är född 88, hon är född 95. Enligt mig så tycker jag det är lite väl skillnad på ålder men aja. Hon börja dejta denna killen "frivilligt", samtidigt som hon påstod att det var för att "glömma mig". Detta var enbart någon vecka efter att jag sa att jag inte var beredd på ett förhållande. Men sedan så blev det tydligen ingenting med denna killen, de hade tydligen bara sex en gång och sen så var han inte av intresse längre. Hon började sedan träffa en annan kille som hon hade sex med flertal gånger. Hon hade då börjat träffa mig igen, och höll på med denna killen samtidigt. Hon pratade så gott om att denna killen och att dom var bra vänner osv. I Maj blev hon våldtagen påväg hem, och mådde dåligt vilket hon inte direkt dolde utan berätta det öppet för alla. Hon firade senare midsommar med mig och allt kändes bra, jag ovetandes om att hon hade haft andra. Vi fick även låna hennes kompis lägenhet för att "Prova på vardagslivet". Detta första juli. 15 juli fick jag reda på att hon haft sex med denna nya killen igen. Tydligen var det en BDSM-kille, och det var det hon trodde gillade. Jag vet att det är omoraliskt gjort, men jag läste igenom hennes konversationer med folk, där hon skrev att hon tänkte börja dejta denna killen och att han är hårdhänt, bättre än mig osv.

Hon började senare att dejta mig igen, och jag erbjud henne boende hos mig då hon hade det svårt att bo hemma. Hon började då tala öppet om hur hon haft trekanter, gruppsex och haft hårdhänt sex osv. Hon pratade även väldigt neutralt och positivt med sina vänner om detta. Även att hon haft sex med väldigt många människor (ca 40 personer varav två förhållande på 1,5 år och ett på ca 6 månader). Jag blev helt kväckt utav detta, då hon pratat så positivt om vissa människor hon haft sex med. Trekanterna samt Gruppsexet var enbart pågrud av att "exprimentera".

Nu i efterhand har jag sagt ifrån, och tycker detta är mycket jobbigt. Hennes bortförklaring har då varit "Sexuellt självskadebeteende". Hon sa även att hon kan stänga av, och har oftast kryddat till historier för att det ska låta bättre. Hon skyller allt ifrån sig på att hon blev övertalad och tvingad, men återigen så har jag läst igenom konversationer som visar en helt annan förklaring. Hon har även hamnat hos okända män i Halmstad, Mariestad och sedan påstått att det varit ofrivilligt.

Hon blev även våldtagen som 13 åring av en kille, hon hade haft sex med några gånger. Hon skyller på att detta är anledningen till att hennes antal sexpartners varit så många.

Hon har förövrigt ingen utbildning, inget jobb, inget körkort och jag har fått betala inkasso räkningar på nästan 3000 då dom varit nära på att vara påväg till Kronofogden. Hon söker inga jobb heller, då hon säger att hon mår för dåligt Psykiskt och hon betalar heller ingenting för att vara bosatt i min lägenhet. Hon står inte skriven hos mig eftersom hon är skriven i en annan stad, och behöver alltså stå i den kommunen som hon får "Försörjningstöd ifrån".

Jag har bett henne att packa, och flytta flertals gånger för jag orkar inte med denna typen av beteende. Hon påstår bara att jag är elak, ligger och gråter i min säng och påstår att hon inte kan komma hem på två dagar (hos hennes mamma).

Jag orkar inte med detta, jag vill verkligen inte mer. Jag mår så psykiskt jävla dåligt över att hon vägrar flytta och kan inte ta ett nej

Du kan ringa polisen och parata med dem. Att ringa 11414 innebär inte att du per automatik måste göra en polisanmälan. Efter det samtalet tar du kontakt med en advokat. Du pratar med advokaten och berättar att du vill ha en lösning så att du nte blir av med dina saker och att det blir en lösning så att om det dyker upp någon annan så kan hon inte göra om samma sak. Han kommer också att berätta hur du skyddar dig. Du måste lära dig att inte släppa in vemsomhelst i din lya och att du slutar jacka i luder från krogen och internet. Där finns de som ingen vill ha.
Citera
2017-07-18, 18:27
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FairyCute
Ja du har en poäng där. Jag var mest inne på spåret att någon som mår så dåligt emellanåt är i väldigt stort behov av den andre och att han gillade känslan av att vara behövd och att vara viktig i en annan människas liv. Men som du säger, för väldigt många människor så är en dålig partner bättre än ingen alls just för att de inte klarar av att vara ensam.

Destruktivt för båda vad än orsaken är.

Kan vara så enkelt som att han får ligga då och då. Fittans makt kan vara stor.
Citera
2017-07-18, 23:18
Medlem
FairyCutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Kan vara så enkelt som att han får ligga då och då. Fittans makt kan vara stor.
Haha ja du har rätt.
Citera
2017-07-19, 11:18
Medlem
Citat:
Bor i hyresrätt, lite problem att byta ut saker och ting isåfall

Det här är faktiskt väldigt enkelt att lösa, du ringer bara hyresvärden och säger att någon har stulit en av dina nycklar varpå hyresvärden då anlitar en låssmed för att byta lås. Du får visserligen betala men det kvittar i ett sånt här läge.
Jag bor också i hyresrätt och här får man ett informationshäfte med en prislista där tex ett låsbyte inkl 3 nya nycklar kostar 1400 spänn.
Citera
2017-07-20, 12:34
Medlem
Du kommer ju inte bli av med henne den lätta vägen vilket du kanske märkt. Ring hennes föräldrar nästa gång hon sätter sig på spåret eller snuten.
Citera
2017-07-20, 14:37
Medlem
G13Hazes avatar
Det går inte att ha en sådan flickvän, du måste dumpa henne.

Be om att få hennes nycklar om du inte kan få tag på dom själv. Sedan ber du henne ta sina saker ett visst datum ni kommer överens om, går hon inte med på att ordna det här, när du väl har nycklarna då kommer du att ställa ut dom på gården.
Citera
2017-07-22, 16:38
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Den här tjejen är tyvärr skadad.
Du måste få bort henne till varje pris.
Citera
2017-07-23, 21:12
Medlem
Tsanwhalars avatar
Jag skulle gärna vilja lyfta problematiken med sex som självskadebeteende, för det är där det kör ihop sig för mig, då jag inte får någon förståelse över det. Att ha sex mot sin vilja , för att sedan tala öppet och positivt om det?
Citera
2017-07-23, 21:29
Medlem
Citat:
Jag skulle gärna vilja lyfta problematiken med sex som självskadebeteende, för det är där det kör ihop sig för mig, då jag inte får någon förståelse över det. Att ha sex mot sin vilja , för att sedan tala öppet och positivt om det?
Har du fått ut henne än?
Citera
2017-07-23, 22:35
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:

Istället för att lyfta problematiken med självskadligt sex så kan du ju istället välja att lyfta dig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in