Citat:
Ursprungligen postat av
Lawline
Dom flesta har nog insett att kritik mot deras ledare hjälper inte. Därför så lämnar dom partiet och röstar på andra. Det är endast dom som vill vara PK som stannar kvar i den sjunkande båten och följer med till slutet.
Inte enbart. Det finns rätt många hjärndöda hjon också, typ de 70-plussare som ts nämnde, som gillar Löfven och bortrationaliserar precis all idioti som kommer från honom. Dissonansreducering, helt enkelt. Lite som "jag har ju själv röstat på honom och han har ju ändå varit fosterbarn, faderslös och oälskad och med fetalt alkoholsyndrom men ändå jobbat upp sig och blivit vår nya Per-Albin, så det måste ju vara en rejäl karl. Bra för Sverige."
Jag försöker aktivt i vardagen att inte vara så cynisk, men ibland blir man lite matt.
Tack och lov är hans fanbase på utdöende, medelåldern är rätt hög.
Hur det ser ut inom den "aktiva socialdemokratin", dvs lägre politiker och rörelsefolk, har jag ingen aning om, men det är väl rimligt att anta att hjonen finns där också. Tillsammans med levebrödssossarna, en underart av hjon, som väl också aktar sig för att ha några starkare åsikter innan de eventuellt fått en egen plattform. Jag tror att det där kan vara en bidragande förklaring till att vi inte ser samma kritik av ledarskapet som i andra partier, väldigt många har S att tacka för brödfödan, helt enkelt.