Vi har sett hur vänstern och då framför allt S har infiltrerat och i hög grad politiserat samhällsinstitutioner som Svenska Kyrkan och universiteten.
Är det dags för Polismyndigheten nu?
https://www.svd.se/stora-loneklyftor...ionen-ar-enorm
Samtidigt gör regeringen absolut ingenting för att varken behålla den polisutbildade personalen eller öka incentiven för folk att söka till Polishögskolan. Utom möjligen att försöka locka fler så kallat "rasifierade", men inte ens det verkar fungera jättebra.
Är jag alldeles för konspiratorisk om jag ställer mig frågan om det kan vara så att regeringen faktiskt vill byta ut stora delar av Polismyndighetens anställda i politiskt syfte och alltså med flit gör det mer oattraktivt att vilja arbeta som polis? In med fler värdegrundscertifierade socionomer, och ut med alla de som inte tror att korvgrillning med livsstilskriminella i förorten är rätt medicin?
Är det dags för Polismyndigheten nu?
Citat:
Polisbristen är ett stort problem för polisen, och en lösning har varit att anställa fler civila. Under förra året ökade de civilanställda i polisregionerna med nästan 1 000 personer, medan poliserna blev 18 färre än året innan.
Citat:
Civila som nyanställs har i vissa fall fått en betydligt högre lön än poliskolleger med flera års erfarenhet.
Citat:
I ett exempel från Stockholm har en nyanställd civil utredare fått 39 000 kronor i månaden. Lönen för en polis med ungefär sex år i yrket ligger på 28 000.
Citat:
De civila utredare som nyanställts är ofta välutbildade akademiker som socionomer eller beteendevetare.
Citat:
Allt fler lämnar yrket, samtidigt som utbildningens popularitet har sjunkit. Inför vårterminens början stod var femte utbildningsplats på polishögskolan tom.
https://www.svd.se/stora-loneklyftor...ionen-ar-enorm
Samtidigt gör regeringen absolut ingenting för att varken behålla den polisutbildade personalen eller öka incentiven för folk att söka till Polishögskolan. Utom möjligen att försöka locka fler så kallat "rasifierade", men inte ens det verkar fungera jättebra.
Är jag alldeles för konspiratorisk om jag ställer mig frågan om det kan vara så att regeringen faktiskt vill byta ut stora delar av Polismyndighetens anställda i politiskt syfte och alltså med flit gör det mer oattraktivt att vilja arbeta som polis? In med fler värdegrundscertifierade socionomer, och ut med alla de som inte tror att korvgrillning med livsstilskriminella i förorten är rätt medicin?