• 1
  • 2
2017-08-12, 22:22
Medlem
Bmw330e och 530e är snygga och sköna att köra, samma med Mercedes C 350e .
Jag kan dock inte ladda bilen hemma, enbart på jobbet som är ca 2 mil hemifrån.

Kommer dieseln att vara smartast att äga eller införs det en jävla massa skatter inom kort som gör att jag ångrar ett sådant köp`?
Citera
2017-08-12, 22:48
Medlem
ElvisFans avatar
Flera experter menar att dieseln är död men 5-10 år till kör vi våra dieselbilar med bra ekonomi.
Citera
2017-08-13, 00:35
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slowroler
Bmw330e och 530e är snygga och sköna att köra, samma med Mercedes C 350e .
Jag kan dock inte ladda bilen hemma, enbart på jobbet som är ca 2 mil hemifrån.

Kommer dieseln att vara smartast att äga eller införs det en jävla massa skatter inom kort som gör att jag ångrar ett sådant köp`?

Bor du i hus? I så fall, installera en laddstation. Bor du i lägenhet, så kan det vara problematiskt.

För min del skulle jag vara nervös över andrahandsvärdet på dieslar, med tanke på utvecklingen.
Citera
2017-08-13, 08:26
Medlem
the juntos avatar
Som det ser ut nu kommer dieseln kunna får riktigt stora problem. Inte köra in i städer etc.
Citera
2017-08-13, 08:31
Medlem
Ganska tvivelaktigt att dieseln kommer att förbjudas i Sverige inom den närmsta tiden. Sverige har ju satsat enormt på att få folk att köra diesel, så om de plötsligt förbjuder diesel på ställen är det politiskt självmord för den som föreslår det. Det är fortfarande så att majoriteten av nya bilar som säljs är diesel.
Citera
2017-08-13, 17:50
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the junto
Som det ser ut nu kommer dieseln kunna får riktigt stora problem. Inte köra in i städer etc.
Börja inte nu igen, idioter..
Citera
2017-10-11, 20:47
Medlem
Erik Östs avatar
Ursäkta mig!
Jag är helt okunnig på detta område men kan man ladda alla hybrider i ett vanligt vägguttag eller?
Jag letar en ny bil just nu som jag vill privatleasa men just nu är det en djungel , när man tittar på bilannonser!
Den ena lovar den bästa och exclusivaste tekniska lösningen efter den andre.
Jag vill bara veta , kan jag ladda bilen i ett vanligt 220-230 volts-uttag ?
Hur är det med laddhybrider?
Det borde vara enklare att förstå det här men jag tror att bilhandlarna vill bli av med bensin-dieselskräpet först innan de informerar.
Citera
2017-10-11, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Ursäkta mig!
Jag är helt okunnig på detta område men kan man ladda alla hybrider i ett vanligt vägguttag eller?
Jag letar en ny bil just nu som jag vill privatleasa men just nu är det en djungel , när man tittar på bilannonser!
Den ena lovar den bästa och exclusivaste tekniska lösningen efter den andre.
Jag vill bara veta , kan jag ladda bilen i ett vanligt 220-230 volts-uttag ?
Hur är det med laddhybrider?
Det borde vara enklare att förstå det här men jag tror att bilhandlarna vill bli av med bensin-dieselskräpet först innan de informerar.

Du kan ladda bilen i vanligt 220 uttag men räkna med att det tar lång tid då det inte är så många ampere.
Citera
2017-10-11, 21:23
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Du kan ladda bilen i vanligt 220 uttag men räkna med att det tar lång tid då det inte är så många ampere.

Trevligt om det stämmer för vi åker bara å handlar några mil varje helg.

Tack för info !
Citera
2017-10-11, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Trevligt om det stämmer för vi åker bara å handlar några mil varje helg.

Tack för info !

Om du kör så lite blir det väldigt dyra mil. En Toyota Yaris hybrid som är några år kanske räcker?

https://www.blocket.se/stockholm/Toy...2.htm?ca=7&w=3
Citera
2017-10-11, 23:03
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Om du kör så lite blir det väldigt dyra mil. En Toyota Yaris hybrid som är några år kanske räcker?

https://www.blocket.se/stockholm/Toy...2.htm?ca=7&w=3

Ja jag är nybörjare (ang hybrider) och vill bara ha en bil som tar mig några mil (låt oss säga 6 mil) från a till ö nån gång i veckan!

Kanske lite väl överambitiöst att köpa/leasa nytt.

Lär mig mer , det här är en djungel men i slutändan kommer alla åka el-bil iaf tror jag.
Citera
2017-10-12, 08:39
Medlem
Kan du välja fritt så måste ju en laddhybrid vara att föredra, ladda den på jobbet så behöver du ju knappt aldrig tanka.

Att ladda en bil inet vanligt 230-uttag under en längre tid (över natten tex.) är inte att föredra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in