Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2017-08-13, 23:11
Medlem
Mattias Karlsson (SD:s gruppledare) Delade ett inlägg om hur Etniska Svenskar finns och hur det är "Unikt i sitt slag"

Citat:
Jag har flera asylsökande ensamma män från Afghanistan i min kontaktlista. Jag accepterade dem när vänförfrågningarna kom.

Sedan 2001 har jag personligen ömmat för Afghanistan. Bland det första jag gjorde efter terrorattentaten 11 september 2001 var att lösa medlemskap i Svenska Afghanistankommittén och skänka ett av mina studiebidrag dit när jag gick på gymnasiet.

Jag har känt ett släktskap och en ömhet inför det afghanska folket. De som talar nästan samma språk som jag har som modersmål. De som är grannar till mitt födelseland Iran.

Men förstå detta: Sverige kan inte ta hand om er. Det bor tre gånger fler människor i Afghanistan än vad det gör i Sverige som nation. Svenskarna, de ursprungliga och etniska svenskarna, är en pytteliten minoritet i världen. Unikt i sitt slag. Med flertusenåriga djupa rötter. De kan inte rädda er allihop genom att släppa in er till sitt hem på jorden.

De kan inte bära er. De kan enbart gå sönder och förintas under en sådan börda.

Det är inte rimligt. Vare sig som önskan eller begäran.

Svenskar är också ett folk. Som har rätt att fortsatt finnas på denna jord. Liksom alla andra folk på jorden.

Jag lider med Afghanistan. Men mitt hjärta tillhör Sverige.

Ni måste åka härifrån nu. Hem till er. Så att Sverige kan börja läka samman igen. Det här fungerar inte längre. Festen är över. Tålamodet slut.

Afghanistan måste gå den långa vägen och bygga ett rimligare land för egen maskin. Endast afghanerna själva kan göra det.

Det är er kamp och ert arbete, ni afghanska män på jakt efter en bättre levnadsstandard.

Inte svenskarnas roll och uppgift.

Och guldet ni söker här? Det håller i skrivande stund på att bli till sand.

Åk nu. Det är mer än nog. Sedan länge.

Hur går detta ihop med deras "Öppna Svenskhet"?

EDIT : Märker att titeln inte var tillräckligt tydlig. Mattias Karlsson skrev icke detta utan han DELADE det.
Senast redigerad av GrilladKyckling 2017-08-13 kl. 23:33.
Citera
2017-08-13, 23:25
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrilladKyckling
Mattias Karlsson (SD:s gruppledare) Delade ett inlägg om hur Etniska Svenskar finns och hur det är "Unikt i sitt slag"

Enkelt, afghanerna som kommer hit har ingen önskan att bli svenskar och kommer aldrig bli svenskar samt att vi redan har för många här. Således är de inte välkomna i Sverige.

Det är skillnad på sådana som inbjuds och är välkomna från de som bara dyker upp på vår tröskel som luffare.
Citera
2017-08-13, 23:26
Medlem
LeonaHelmsleys avatar
Var det han själv som skrivit det eller var det bara någon annan som skrivit det som han delat vidare? Länk till inlägget isåfall så vi ser att det är verifierat skrivet av honom?

Och om det nu är han så säger han väl egentligen bara det majoriteten av de etniska svenskarna nog tänker innerst inne eller i vart fall borde angående dessa så kallade skäggbarnen. Uppfriskande att läsa uttryck så som åk hem och festen är slut iallafall och ett positivt ljus i slutet på den långa tunneln som Sverige måste ta sig ut ur.
Citera
2017-08-13, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonaHelmsley
Var det han själv som skrivit det eller var det bara någon annan som skrivit det som han delat vidare? Länk till inlägget isåfall så vi ser att det är verifierat skrivet av honom?

Och om det nu är han så säger han väl egentligen bara det majoriteten av de etniska svenskarna nog tänker innerst inne eller i vart fall borde angående dessa så kallade skäggbarnen. Uppfriskande att läsa uttryck så som åk hem och festen är slut iallafall och ett positivt ljus i slutet på den långa tunneln som Sverige måste ta sig ut ur.

Nej det är inte han som skrev det. Han delade det. Men att man delar ett inlägg betyder ju att man håller med om det särskilt mycket.
Samt att inlägget lägger väldigt mycket vikt på att det finns en distinkt folkgrupp som är svenskar som inte vem som helst kan bli del av.
Citera
2017-08-13, 23:31
Medlem
chamaemoross avatar
alla vet han har rätt.. finns inget annat att säga. alla som bidrar till samhället är accepterade! ja bor inte ens i Sverige men de landet jag bor i, betalar jag skatt, är integrerad och bidrar till hela samhället. så måste det vara för alla.
Citera
2017-08-13, 23:38
Medlem
LeonaHelmsleys avatar
Citat:
Nej det är inte han som skrev det. Han delade det. Men att man delar ett inlägg betyder ju att man håller med om det särskilt mycket.
Samt att inlägget lägger väldigt mycket vikt på att det finns en distinkt folkgrupp som är svenskar som inte vem som helst kan bli del av.

Ok, såg nu att det står något om "mitt födelseland Iran" i texten, korrekturläste inte direkt först och mig veterligen är inte Mattias född i Iran, men det är väl t.ex. Nasrin Sjögren och Nima Gholam Ali Pour som väl är lokalpolitiker för SD, så det är kanske någon av dem som skrivit det då? Men hursomhelst väldigt bra skrivet och om han delat det så betyder det iallafall något positivt i min syn på honom och den personen som ursprungligen skrev det.
Citera
2017-08-13, 23:39
Medlem
För att vara folk som är besatta av ordet så slutar jag aldrig slås över hur otroligt svårt det för desamma verkar vara att förstå.

Ordet "svensk" har flera definitioner.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Svensk

Den öppna svenskheten syftar självfallet inte på ernociteten. Trodde någon det så vore det ju helt sanslöst.

Trodde du det TS? Att SD syftade på etniciteten när de talade om öppen svenskhet? Helt otroligt.
Senast redigerad av A-Z.a-z.0-9 2017-08-13 kl. 23:50.
Citera
2017-08-13, 23:41
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:

Det är väl i så fall ett ganska konstigt beteende. Svenskarna verkar i så fall verka vilja både äta upp kakan och ha den kvar.

De kan rösta för att avsluta massinvandringen men gör det inte. I så fall tycker jag de får stå sitt kast istället för att vädja till migranternas goda vilja. Om jag vore från ett sunkland som Afghanistan så skulle svenskarnas önskningar vara ganska lågprioriterade ärligt talat.
Citera
2017-08-13, 23:44
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Hur går det emot deras "Öppna Svenskhet"?
Citera
2017-08-13, 23:48
Medlem
Citat:
Ok, såg nu att det står något om "mitt födelseland Iran" i texten, korrekturläste inte direkt först och mig veterligen är inte Mattias född i Iran, men det är väl t.ex. Nasrin Sjögren och Nima Gholam Ali Pour som väl är lokalpolitiker för SD, så det är kanske någon av dem som skrivit det då? Men hursomhelst väldigt bra skrivet och om han delat det så betyder det iallafall något positivt i min syn på honom och den personen som ursprungligen skrev det.

Precis, det var Nasrin Sjögren som skrev det. Men jag antar att det är lättare för invandrare att säga att det finns etniska svenskar som inte alla kan bli, för ingen kommer att kalla dom för rasister för att dom säger det, medan om t.ex Mattias Karlsson hade sagt det så hade han varit "rasist", Så det är nog lättare att säga sådana hära saker som man håller med om via invandrare.
Citera
2017-08-13, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-Z.a-z.0-9
För att vara folk som är besatta av ordet så slutar jag aldrig slås över hur otroligt svårt det verkar vara att förstå.

Ordet "svensk" har flera definitioner.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Svensk

Den öppna svenskheten syftar självfallet inte på ernociteten. Trodde någon det så vore det ju helt sanslöst.

Trodde du det TS? Att SD syftade på etniciteten när de talade om öppen svenskhet? Helt otroligt.

SD har aldrig berättat vad dom menar med "öppen svenskhet" bara att alla kan bli svenskar om dom vill och försöker. Samt så har Åkesson mig veterligen - Du får gärna motbevisa mig - aldrig sagt att det finns något etniskt svenskt.
Citera
2017-08-13, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Hur går det emot deras "Öppna Svenskhet"?

Du kan inte ändra din etnicitet bara för att du flyttar land. Det MK delar här säger att Svenskar är en unik folkgrupp , Om vem som helst hade kunnat bli Svensk hade den inte varit "unik"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in